Øyekatarr + feber

Superchips

Glad i forumet
Guttungen begynte å få verk i øynene i kveld, og etter vi har lagt han har han sovet litt, men sutret litt og vært utilpass. Regner med at han brygger på en ørliten øyekatarr og at det blir legetur etter krem/dråper i morgen. Men er det vanlig at han kan få feber av det også? Har ikke tatt tempen på han, men han kjentes litt varm ut, vil ikke dra ham opp mer enn nødvendig.

huff...god bedring til gutten...får nok holde han inne noen dager...er visst veldig smittsomt om det er øyekatarr[:)]

Takk for det[:)] Ja at det er veldig smittsomt har jeg hørt også, så blir fred og ro i heimen et par dager. Får bare tro han får sove godt nå, hvis ikke får han få ei stikkpille så han roer seg ned...

Dytter litt...

Lillemann her har også øyekatarr, fikk beskjed at han fikk det av at han hele tiden tørket bort snørr, for så gni øyne. (jeg tørket og tørket, men rant så fort, så inni mellom var han for kjapt)!

Han var snørrete, hostet men ikke feber!

Det kan jo godt være grunnen her også, er litt snørr om dagen for å si det slik![;)]

Hei,

Vil bare si at man må være obs på hevelse rundt øyet. Min datter på 2,5 år fikk høy feber og var utilpass, vi dro på legevakten, men de fant ikke ut av hva det var. Det var vel og merke før hevelsen kom. Dagen etterpå så det ut som om hun hadde begynnende øyekatarr, og jeg ble glad for da var det bare å dra til legen og få krem også skulle det bli bra! Men sånn ble det ikke, legen sa at det ikke var øyekatarr, men bihulebetennelse noe som forøvring er svært sjelden på små barn, og vi måtte straks dra til Rikshospitalet some er det eneste sykehuset som behandler dette. Snuppa ble innlagt med intravenøst og var ganske dåril, men ble heldigvis fort bedre med medisin. Alt gikk bra,

Det er mest sannsynlig ikke dette med ditt barn, men ville bare dele historien sånn at man kan ha det i bakhodet. Mange leger er ikke helt klar over dette og det skrives ut kremer fordi de tror det er øyekatarr, men da kan man risikere å komme senere til behandlig hvis det skulle vise seg å være bihulebetennelse. For små barn er bihulebetennele alvorlig og det kan gi komlikasjoner og evt operasjon fordi bihulene ikke er ferdig utviklet og dermed kan infeksjonen spre seg bakover og oppover til hjernen bl. annet.

ORIGINAL: fafo

Hei,

Vil bare si at man må være obs på hevelse rundt øyet. Min datter på 2,5 år fikk høy feber og var utilpass, vi dro på legevakten, men de fant ikke ut av hva det var. Det var vel og merke før hevelsen kom. Dagen etterpå så det ut som om hun hadde begynnende øyekatarr, og jeg ble glad for da var det bare å dra til legen og få krem også skulle det bli bra! Men sånn ble det ikke, legen sa at det ikke var øyekatarr, men bihulebetennelse noe som forøvring er svært sjelden på små barn, og vi måtte straks dra til Rikshospitalet some er det eneste sykehuset som behandler dette. Snuppa ble innlagt med intravenøst og var ganske dåril, men ble heldigvis fort bedre med medisin. Alt gikk bra,

Det er mest sannsynlig ikke dette med ditt barn, men ville bare dele historien sånn at man kan ha det i bakhodet. Mange leger er ikke helt klar over dette og det skrives ut kremer fordi de tror det er øyekatarr, men da kan man risikere å komme senere til behandlig hvis det skulle vise seg å være bihulebetennelse. For små barn er bihulebetennele alvorlig og det kan gi komlikasjoner og evt operasjon fordi bihulene ikke er ferdig utviklet og dermed kan infeksjonen spre seg bakover og oppover til hjernen bl. annet.

Det var skremmende lesing.. Hvor lenge behandla dere med salve uten at hun blei bra? Hadde hun feber? Mi jente er nemlig veldig veldig forkjøla og var i dag veldig hoven og rød rundt øynene..

Edit: glem det! Leste visst ikke veldig nøye.. [8D] Det står jo at hun fikk høy feber.. [:)]

ORIGINAL: fafo

Hei,

Takk for info[:)] Er greit å vit at man skal være obs ja, og jeg prøvde å lese litt på forskjellige «legesider» (lommelegen, apoteket, f&b) uten at det stod noe om feber. Skal følge med han i natt, og uansett kontakte lege i morgen siden han har litt feber i tillegg[:)]

Vanlig øyekatarr gir ikke feber..

her får hun ofte øyekatarr, men det er pga hun blir forskjølet.. og noen ganger får hun feber som følge av forskjølelsen..
det er ikke smittsomt etter behandling er påbegynt..

Lillemann har nettopp hatt det, er på sin andre kur nå faktisk.
Gutten vår hadde høy feber men det var pga ørebetennelse. Hadde også MASSE snue.
Fikk beskjed om at alt dette henger sammen. Fikk også beskjed nå sist av legen å gi han nesespray før han legger seg sammen med øyedråper for det kunne løsne opp i kanalene.

God bedring. Er noe herk med øyekatarr.

Ok, takk for svar jenter! Da får vi bare se utover natta. Han har jo hatt noen løse bleier de siste dagene også, vet ikke om det kan være julematen eller tenner eller no anna... Jaja, han har sovet bedre etter stikkpilla ihvertfall. Så får vi høre hva legen sier i morgen[:)]

Back
Topp