Øyekatarr eller hva?? Forkjøla:(

  • Trådstarter MaseMamma09/11
  • Opprettet
M

MaseMamma09/11

Guest
Altså...vet jo at det blir masse puss og slikt ved øyekatar, men det er ikke tilfellet her.
Alva er forkjøla stakar. Hun er trøtt og mye rød/hoven rundt øynene....men regnet som sagt med at det kun er pga trøtthet. Så det rant litt blank veske ut av det venstre øyet igår, men tenkte igjen at hun er jo trøtt og grinete.
Idag så jeg at hun var rød helt nederst inne på øyet(på det hvite). Det er sånn brunrødt og ser nesten mer ut som et sår enn generell rødhet. Skal til legevakta kl 1130, for de ville gjerne se på det. Men blir jo litt småbekymra da som den hønemor jeg er...hehe. SÅ er det noen som har opplevd dette?

Huff...er synd på vesla altså. Tett i nesa og en del slimete i halsen tror jeg...hun hoster mye og setter noe i halsen hele tida(regner med det er slim). Hun kjennes ikke varm ut da, burde jeg sjekke tempen?

Hun har ikke spist mer enn 30-40 ml mme etter et godt måltid i 3 tida inatt, men det er vel ingen fare det?
 
Jeg aner ikke, men syns det er lurt å dra til legevakta!! De skal jo nå utvikle synet sitt, og da tenker jeg at det ikke er så greit med slikt puss på øyet sitt..

Vi er igang med vår andre kur med øyedråper - første kur funka ikke... Så legen tror Oskar kanskje har tette tårekanaler! Skulle se på neste kontroll:)

Lykke til, og god bedring til dere <3
 
Hvordan gikk det hos legevakta?
Aner ikke jeg heller, men ønsker god bedring! :)
 
Lurer også på hvordan det gikk....
 
Det gikk fint hos legevakta. Fikk resept på slimløsende hostesaft og øyedråper. Det er visst ikke øyekatarr....men sprent blodkar eller noe....merkelig.
Men alt er fint da:)
 
Godt at alt er bra med lillesnupp! :o) God bedring, håper slimet snart er borte :o)
 
Back
Topp