Øyekatar :(

overasket

Forumet er livet
VIP
Da har jeg vært hos legen med knøttet som har masse puss i det ene øyet, legen så så vidt på han og konkluderte med øyekatar, var ikke behov for noen prøver for å være sikker. Så nå har jeg kjøpt masse øyebadevann og skal prøve det 2-4 dager før vi evt begynner med antibiotika. Skyldte godt med saltvann i går og synes han er litt bedre i dag så håper det holder med skylling så vi slipper dråpene.

Får litt dårlig samvittighet for at jeg har kommet i gang med skyllinga så sent, trodde først det var tette tårekanaler, men etterhvert som det ble verre og gulere puss skjønte jeg jo at det måtte være noe annet, heldigvis virker det ikke til å plage han nevneverdig :)

Her hadde lillemann gult puss i øyet allerede da han kom hjem fra sykehuset. Vi fikk dråper som vi skulle dryppe i, men det har ikke hjulpet noen ting. Men det både helsesøster og barnepleierne på sykehuset har sagt, er at øyekatarren skyldes tette tårekanaler, og at så lenge øyet ikke er rødt, så er det ikke "ekte" øyekatarr. Så nå renser vi bare med saltvann. Kan jo ikke bruke antibiotika i det uendelige.

Tenkte egentlig å begynne med å dryppe morsmelk i øyet. Det gjorde vi da vesla hadde øyekatarr som liten (etter råd fra legevakten), og det funka som bare det. Eneste grunnen til at jeg ikke har fått gjort det enda, er at det krever litt pumping, sterilisering av pumpe, sprøyte og utstyr og litt overskudd. Det har jeg ikke fått på beina enda....

Ja kan godt være at det skyldes tete tårekanaler her også, har vært litt gult fra start, men har blitt gulere (nesten litt grønnlig) og mye mer i løpet av helga. Har prøvd å sprute litt mm på, men er litt så som så hvor mye som treffer. Får se om jeg drypper litt hvis jeg pumper igjen snart :)

Uff, det er ikke noe godt....
Håper dere får tatt knekken på øyekataren nå da!

Masse god bedring til minien

Back
Topp