Øyefarge

Kystvaktkone

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
Ok, dette er en helt "pointless" tråd, kun for moro.
Hvilken øyenfarge har du og din partner, og hvis du har barn fra før, hvilken øyenfarge har de?

Jeg er blond med brune øyne og blir lett brun, mannen lyseblå øyne og mørkt hår og enda lettere brun ;)

Vi har en med mørkebrune øyne(mørkere enn mine), blondt hår og blir brun bare av å se på værmeldingen. :angelic: Men han ser ut til å bli mørkere i håret nå, straks 8 år gammel. Minsten på snart 4 har lyyyseblå øyne, nesten hvitt hår og er kjempelys i huden! Spent på tredjemann o_O Jeg synes gener er fascinerende saker :happy:
 
Sambo har blå, og jeg har grønne øyne, vi har begge mellomblondt hår. Eldste har mørk blå øyne, mellomblondt hår, yngste har lys blå øyne og mørkt blondt hår.
 
Sambo: Krystallblåe av og til mørkeblå.
Jeg: Blå, men av og til skifter dem farge :p Så av og til grønne, krystallblåe eller nesten brune. Merkelige greier :p og litt gøy!
Minstemann: Mørkeblå :) Varierer litt på fargen til han og!
 
Jeg har brun grønn og typen har blå. Faren til eldste har blå og sønnen min har brun grønn som meg :happy:
 
Farmora mi var halvt spansk, og var skikkelig svarthåra og brun/grønn-øyd. Så jeg blir lett brun selv, MEN har skikkelig mørkeblå øyne, og mellomblondt hår. Var nesten svart i håret da jeg var lita. Samboer er mørkeblond i håret lyseblå øyne, blir brun han og, men fargen forsvinner raskt.
Jenta på 4 år har lysblondt hår og mørkeblå øyne, så hun i magen vil nok uten tvil være ganske lys i håret hun også, samt blå øyne ☺️
 
Her har jeg lite spennende å komme med kjenner jeg, haha:joyful:
Jeg har blå øyne og mellomblondt hår, det samme har min eksmann og våre tre gutter. (Eldstemann på 20år er litt mørkere i håret nå faktisk..)
Min nye samboer har akkurat det samme, så frøkna vår får nok den samme kombinasjonen:happy:
Veldig nordiske alle sammen, hehe..
 
Mannen har blå og jeg har grønne med bittelitt brunt og blått.
Så langt har vi to barn med blå, men det siste året har seksåringen begynt å endre farge og fått mer brunt i
 
Takk for innspill! Gøy å lese om forskjellige kombinasjoner :happy: Kan jo legge til at her har jeg og mannen fått "hver vår unge" til nå, mtp utseende, farger og familielikhet. På 3d ul så minstemann i magen ut som en blåkopi av mellomstemann, men fargene gjenstår jo å se ;)
 
Her er faren fra Afrika så jeg vet at barnet blir lysebrun, med krøller og brune øyne, akkurat som storebrødrene
 
Jeg har lyse blå øyne.

Faren til mannen min har brune øyne og moren har grønne. Selv har han mørke brune øyne, og de tre søsknene hans har lys brunt, grønt og blått. Så med forenklet arvelære vil det si at faren har gener for brunt og blått og moren for grønt og blått. Mannen min skal jo da i teorien enten ha brunt og blått eller brunt og grønt. Så jeg regnet med at det var 50% sannsynlighet for at sønnen vår skulle få brune øyne, 25% for grønne og 25% for blå. Det han derimot har fått er brun ring innerst, som går over i grønt og blå ring ytterst.

Fant ikke noe bilde som viste grønnfargen. På dette bildet så øynene mest grå ut, men det gir litt idé

upload_2020-2-19_9-2-4.png

Han er enda liten, så kan jo fort være at øynene blir mer brune med alderen. Jeg har i alle fall forstått at det er litt mer avvansert enn at brunt dominerer over grønt og blått og at grønt dominerer over blått:)
 
Hei, jeg har multifarget øyne, (blå,grønne,og med noe gult i)
Ektemannen min har 1 blått og 1 brunt øye.
Men sønnen vår fikk samme øyefarge som meg da. Hehe.
Blir veldig spennende å se om jenta i magen får samme øyefarge som pappan. Hadde vært stilig med 1 brunt og 1 blått :) ❤❤
 
Back
Topp