Øye betennelse

snippogsnapp

Forumet er livet
MAI 2013
Minsten har fått øye betennelse :( har dryppet med morsmelk.. det hjalp sist når ikkje medisinen hjalp.. kor lenge "skal" man se det ann før vi man må til lege å få "skikkelig" medisin?
Med storebror har eg tatt han til lege med en gang pga bhg og at eg ikkje akkurat har hatt morsmelk til han ;)
Noe oppi hode mitt sier 3 dager.. men husker ikkje altså :p

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app
 
Lillemann fikk noen dager gammel. Brukte morsmelk, men etter en uke ble det bare verre. Sammenklistret øye osv. Tok han da med til legen. Kloramfenikol tok det i løpet av noen dager :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Når du ser det er rødt og irritert kan du dra til legen. Sa hs til meg, før det gjorde de minst mulig.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ville sett det Ann. Her gikk jeg til lege etter to dager. Da var øyet helt klistret igjen og hvis vi prøvde dryppe mm i så så vi at de piplet ut mer gult. Det rant nedover og ned på lakenet og lagde store gule flekker når ho sov. Hadde det ikke vært så ille hadde jeg nok prøvd mm litt lenger.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Lillemann fikk noen dager gammel. Brukte morsmelk, men etter en uke ble det bare verre. Sammenklistret øye osv. Tok han da med til legen. Kloramfenikol tok det i løpet av noen dager :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Den klorofenikolen fekk mini også på sykehuset dagen etter han ble født.. holdt på en stund uten at det ble bedre så brukte mm ( det fåreslo de aldri :eek:) med mm var det vekke etter en eller to dager ;)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app
 
Ville sett det Ann. Her gikk jeg til lege etter to dager. Da var øyet helt klistret igjen og hvis vi prøvde dryppe mm i så så vi at de piplet ut mer gult. Det rant nedover og ned på lakenet og lagde store gule flekker når ho sov. Hadde det ikke vært så ille hadde jeg nok prøvd mm litt lenger.


Sent from my iPhone using BV Forum
Prøver mm enda. Skal på 5mnd kontroll på mandag.. får se ka de sier då:) han plages ikkje av det då heldigvis, Borsett fra når eg skal ta det vekk. ;)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app
 
Når du ser det er rødt og irritert kan du dra til legen. Sa hs til meg, før det gjorde de minst mulig.


Sent from my iPhone using BV Forum
Litt bra at de ikkje pøser på med medisiner med en gang:) det gjorde de med storebror når han støtt hadde ørebetennelse.. de siste gangene sa eg nei til medisin ( lege på akutten som sa eg burde si nei) no venter eg til mandag og hører ka de sier på hs når vi skal på kontroll..

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app
 
Prøver mm enda. Skal på 5mnd kontroll på mandag.. får se ka de sier då:) han plages ikkje av det då heldigvis, Borsett fra når eg skal ta det vekk. ;)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app
Da tenker jeg at mandag er tidsnok. :) heller vurdere det på nytt hvis han blir mer plaget av det.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har fått beskjed at mm ikke er så bra å bruke da bakteriene koser seg i den søte melka. Snuppa mi var plaga med tette tårekanaler og hadde masse masse puss i øynene da hun var mindre.
Jeg kokte vann med litt salt i. Tørka med dette på pads når det var behov. Tørka da fra ytterkanten og inn mot nesen. Aldri tørk to ganger med samme pads eller samme pad på begge øyne.


Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg har fått beskjed at mm ikke er så bra å bruke da bakteriene koser seg i den søte melka. Snuppa mi var plaga med tette tårekanaler og hadde masse masse puss i øynene da hun var mindre.
Jeg kokte vann med litt salt i. Tørka med dette på pads når det var behov. Tørka da fra ytterkanten og inn mot nesen. Aldri tørk to ganger med samme pads eller samme pad på begge øyne.


Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Fra ytterkanten? Men da "dyttes" jo alt tilbake til tårekanalen? Jeg fikk beskjed om at man skal tørke fra nesen og utover.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Fra ytterkanten? Men da "dyttes" jo alt tilbake til tårekanalen? Jeg fikk beskjed om at man skal tørke fra nesen og utover.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Det jeg har fått beskjed om iallefall, godt mulug å ta andre veien er bedre.. :) Hun mi ble fort bra så kanskje det er det samme hvilken vei så lenge øynene blir vaska rein.. ;-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Det jeg har fått beskjed om iallefall, godt mulug å ta andre veien er bedre.. :) Hun mi ble fort bra så kanskje det er det samme hvilken vei så lenge øynene blir vaska rein.. ;-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Skal altid vaskes fra ytterkanten og inn.. eneste måten å få alt vekk.. ellers dyttes alt inn i øyet på en måte.. lært på skulen og lært i jobben;)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app
 
Det jeg har fått beskjed om iallefall, godt mulug å ta andre veien er bedre.. :) Hun mi ble fort bra så kanskje det er det samme hvilken vei så lenge øynene blir vaska rein.. ;-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Hmmmm... merkelig;) Får ta å prøve det neste gang:)

Sent from my GT-N5110
 
Back
Topp