Ørret

x1xStupedama

Glad i forumet
Holder på å tilberede dagens middag, ørretfilet. Har kuttet mandelpoteter i skiver, vendt i olje, salt og pepper med kavring på toppen. Potetene skal i ovnen. Har rømme, purreløk, hvitløk og gulrøtter som jeg også skal bruke på en eller annen måte. Usikker på hvordan jeg skal tilberede fisken på best måte. Har den oftest i ovnen, hadde vært gøy med en litt ny vri. Ideas anyone?

Er stort sett folie i ovnen jeg også pleier å bruke. Men funker jo det, hadde bare lyst å prøve noe nytt. Spørs om det blir noen rester, vi er veldig glade i fisk her i heimen! Men hvis det ikke blir tomt skal jeg droppe innom med litt[;)]

Å fyyyy flate det hørtes godt ut!!! Jeg er ikke NOE misunnelig på dere kjenner jeg... [;)] De potetene får du gjerne sende oppskrift på (jeg er ingen racer på kjøkkenet og må ha alt inn med teskje)... [:)]

Vask potetene, skjær i tynne skiver med skallet på. Hell olje i form, ha i potetskivene og bland godt. Dryss på ønsket krydder, jeg har salt og sitronpepper. Knust kavring strøs på toppen. Steker dem ved 200 grader i 30-40 min? Vet ikke helt hvor lenge, ser det litt an. De skal bli gylne. Er ikke noen bestemt oppskrift, bare mikser litt.

Ble forresten ørret i folie som vanlig. Med en klatt meierismør, purre, revet gulrot, en sprut lime og litt soyasaus. Har aldri prøvd med soyasaus før, men tror det kan bli godt. Ikke skyt meg dersom noen lager det og det ikke funker! Kan oppdatere etter middag om det var godt.

Back
Topp