Ørevoks?

*mini puff*

Forelsket i forumet
Hei!

Min lille sønn får mer og mer ørevoks, noe som sikkert er normalt. Men jeg vegrer meg litt for å bruke q-tips, fordi det vil skyve vokse inn i øre.
Er det meningen at vi skal bruke q-tips?
Jeg har sett sånne "rare" baby q-tips, vil de ikke skyve vokse mer inn eller er de sånn rare fordi man ikke skal ta q-tipsen for langt inn?[8|]

?

Vet ikke helt,men jeg er litt redd for og stikke for langt inn også så jeg bare tar en våt serviett og tar den rundt lillefingen også tørker jeg vekk. Da går den ikke for langt inn og han blir ren[:)]

de rare q-tipsene er jo beregnet for barn så vil nå tro at det går bra.
jeg bruker ihvertfall de eller så bruker jeg å bare tørke han litt med papir helt ytterst

Takk for svar. Men som jeg har forstått så skal man være forsiktig meg å ikke presse vokse inn også. Men papir var en god ide. Skal prøve litt jeg[;)]

[:)]Du skal ikke rense øret til et barn lenger inn enn du kan få albuen din!!!!
Ørevoksen kommer ut av seg selv,og vaskes bort når barnet bades. Roter man rundt i øret så stimulerer du produksjon av ørevoks ,i tillegg risikerer du å skade tromhinnen!!!!! Små barn har KORTE øreganger!!!!
[:(]Har ei god veninne som er døv på det ene øret pga morens ørerensing. Hun rykket til med hodet som baby ,mens moren prøvde å rense øret - resultat? Total ødeleggelse av tromhinne og skade på det indre øret + problemer med balansenerven. Så vær FORSIKTIGE!!!!!!!!!!!!!!!!![:(]

Back
Topp