Ørevask

Minni84

Forumet er livet
Hvor ofte vasker dere babyene inni ørene?? Ser Maja har litt ørevoks, men syns d er litt skummelt å stappe inn en q-tips..

Vasker hver dag jeg.. bruker også q-tips etter bad, men stikker den ikke akkurat skikkelig innj i øret hans.

Jeg har også bare brukt en våt klut, men føler liksom at d ikke blir helt rent.. Tror jeg prøver med en q-tips[;)][;)]

Jeg går gjennom hele (ytre)øret med en tørr q-tips når han er nybada.. Føler det er effektivt og at vi får av en del fettaktig smuss da.

ORIGINAL: nemi.marselia

bruke bærre en våt klut

samme her

bare en våt klut her å, syns qtip virke litt skummelt når dem e så små...

Jeg bruker en våt klut hver dag. Og av og til en Q-tips.

Man skal ikke grave i øret med q-tips..
Derfor vil jeg presisere at jeg bruker q-tipsen kun til å vaske utenpå øret.
Ørevoks er normalt og vil komme ut av seg selv, derfor anbefales det å vaske øret med klut.
Voksen er faktisk en beskyttelse mot infeksjoner.

[:)]Skal aldri vaske babyens øre lenger inn enn du kan få ALBUEN din! Lært på riksen ,øre nese hals. Q tips ol. skal ikke brukes på baby eller små barn. Holder å bruke klut. [;)]
(Formaningstale fra "gamlemor")

man får kjøpt q-tips til barn på apoteket, har kjøpt men tør ikke bruke den ennå, og hs sa aat ørevoksen ville komme ut av seg selv...

ORIGINAL: squat

man får kjøpt q-tips til barn på apoteket, har kjøpt men tør ikke bruke den ennå, og hs sa aat ørevoksen ville komme ut av seg selv...

ja, jeg har sett de, de ser veldig bra ut, slipper være redd for å komem for langt inn i øret! Selv bruker jeg bare våt klut[:)]

Back
Topp