Øretermometer

@ne

Gift med forumet
Noen som har erfaring med dette?
Sist jeg var hjemme med foreldrene mine, snakket vi om løst og fast, og kom inn på temaet feber.  Jeg sa at jeg hadde tenkt å kjøpe et sånt øretermomtere, for det må jo være veldig praktisk å kunne måle feberen på Haakon på natten uten å måtte vekke han.... (Sånn som nå, når han er syk[&o])

Da kom jammen snille pappaen min hjem en dag med et øretermometer til meg, måtte jo ha det til barnebarnet kan skjønne[:D]

Men uansett... poenget ja....[:D][:D][:D]

Målte feberen på Haakon i kveld, og på øretermometere viste det 37,1.  Synes det var litt rart, siden han var veldig varm, og målte på gammelt vis i rumpa.  Da hadde han jammen 38,4......

Øretermometeret funker fint på meg, men altså ikke på Haakon.  Lurte på om det kan være at ørene er så små ennå, at det ikke går helt inn???  Noen som har noen erfaringer med dette?

Blir vel til at jeg lurer av han bleia i natt for å sjekke tempen tenker jeg[8D]

Er det ikke noe sånnn at mann må legge til viss mann måler andre steder enn rompa da ? er ikke sikker jeg altså.

Snuppa her har for små ører til at det funker. haha [:)] 

har ikke peiling egentlig jeg. Har bare hørt att vanlig termometer er det "beste" og mest korekte, fra sånn best i test opplegg.

Vil nok vise litt mindre grader i øret, enn et vanlig termometer i rumpa...
Men kanskje hun har for små ører til det enda..
Og kommer man ikke riktig inn i øret, så blir resultatet feil....

[:'(] De sa det på rikssen at man skulel aldri stole 100% på øretermometer. Og det tror jeg så absolutt på...

Zimiel hadde feber for 1 mnd tid siden. Og vi målte 5-6 ganger med øre termometer, og det var froskjellig tempraturer hver gang. ! gang slo den ut på feber. Vi syntes hun var veldig varm. Så vi lånte vanlig termometer av Amadeus (tantebanret mitt som bor i samme huset som oss) og da slo den ut på nesten 39.

Så vi stoler aldri på øretermometer.

Vi har også sånn, men stoler ikke helt på den. Fikk den til jul, men hver gang jeg har målt , enten jeg eller Emilie så har den vist 36. . hm.. syntes det er litt lav til å være vanlig kroppstemperatur, og det er de gangene jeg har vært litt små dårlig og Emilie litt små varm.

Så må nok kjøpe inn et vanlig termometer itilfelle hun skulle bli veldig varm og den måler feil !!

Men rart de skal selge sånt som ikke funker så bra, at det ikke står på den at den kan vise avvik. Men hun har nok litt små ører enda, men finner ikke noe vettu temperatur på meg heller ! hm.

Back
Topp