Ørebetennelse?

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Noen med erfaring hos små?
Han er 4,5 mnd og det kommer litt verk fra øret. Grinete og klengete, økt behov for søvn.
Ikke feber, høyeste temp målt til 37,7.
 
Ikke usannsynlig. Min er bare grinete, ikke feber. Men ørebetennelse. Fikk antibiotika etter 4 dager med rekning fra øret.
 
Legevakten mente vi kunne se det ann siden han ikke har hatt eller har feber.
Får vel ta ny kontakt hvis det fortsetter å væske.

Noen som har erfaring med ørebetennelse hos så små uten behandling?
 
Spør om å få øredråper kanskje? Terra-cortril.
Når barna blir store nok til å få mandlene fjernet, er det noe dere kan vurdere å gjøre.
Snakker av erfaring med meg selv! Begynte å slite med øret når jeg var 3mnd gammel, og det fortsatte med 3-4 ganger i året til jeg endelig fikk fjernet mandlene for 5 år siden! Aldri vært syk siden :D Men uheldigvis fått nedsatt hørsel pga så mye trøbbel med øre og hals :banghead:
 
Legevakten mente vi kunne se det ann siden han ikke har hatt eller har feber.
Får vel ta ny kontakt hvis det fortsetter å væske.

Noen som har erfaring med ørebetennelse hos så små uten behandling?
De gir helst ikke behandling
 
Spør om å få øredråper kanskje? Terra-cortril.
Når barna blir store nok til å få mandlene fjernet, er det noe dere kan vurdere å gjøre.
Snakker av erfaring med meg selv! Begynte å slite med øret når jeg var 3mnd gammel, og det fortsatte med 3-4 ganger i året til jeg endelig fikk fjernet mandlene for 5 år siden! Aldri vært syk siden :D Men uheldigvis fått nedsatt hørsel pga så mye trøbbel med øre og hals :banghead:

Storebroren har fjernet polypper og skal fjerne mandler, så ser ut som det blir samme med han minste om det fortsetter sånn, arvelig belastet stakkar små :)
 
Storebroren har fjernet polypper og skal fjerne mandler, så ser ut som det blir samme med han minste om det fortsetter sånn, arvelig belastet stakkar små :)

Uffameien...
Ja like greit å få det unnagjort tidlig, har aldri hatt så vondt noengang når jeg fjerna i voksen alder :depressed:
 
De gir helst ikke behandling
Ok, leste bare en plass at barn under 1 år burde få behandling, men er vel sikkert fordi han ikke har hatt eller har feber

Det stemmer, egne retningslinjer for de under 1 år ved sikker påvist ørebetennelse skal de ha antibiotika. Min var 8 mnd og fikk raskt antibiotika, men hadde da 39 i feber og gråt mye.
Ville tatt kontakt raskt om han får feber. God bedring ❤️ :)
 
Ikke hvis CRP ikke er høy nok og er på vei nedover, fikk vi beskjed om. Men hun var 11 mnd. og 3 uker da.

Målte ikke crp da jeg tok min til lege. Kan ha spilt inn at din var 1 uke unna andre retningslinjer og min 8 mnd :)
 
Uffameien...
Ja like greit å få det unnagjort tidlig, har aldri hatt så vondt noengang når jeg fjerna i voksen alder :depressed:

Tenker det ikke er noe å vente med, men de må ha fylt tre år for å ta mandlene da
 
Det kan være :) CRP var også såpass lav at de mente at hun var på vei til å bli bedre og da ville de at kroppen skulle ordne opp selv. Men de tar vel en individuell vurdering som med alt annet.

Helt sikkert! Og beste er jo at kroppen ordner det selv :)
 
Jeg har desverre aldri vært med på at ørebetennelse hos barn har gått over av seg selv... men har alltid fulgt retningslinjene fra legen og sett an et par tre dager.
 
Back
Topp