Ørebetennelse

iamlisa

Elsker forumet
MAI 2013
2-åringen har fått ørebetennelse. Noen som har gode råd? begrenset hvor mange paracetter han kan få...
Skal heldigvis til ørespesialist i morgen for å kontrollere drenene han fikk satt i i januar, så får nok medisin til han da :)
 
Minsten hver slet mye med det i en periode. Da var det beste å ligger på magen min å sove. Ellers så var det å heve hodeenden på senga ganske så mye, tilby varmet melk eller saft (for å få svelget unna litt hvis det er litt trykk i øret pga væske. Kan i alle fall lindre litt), ha på pannebånd. Det syntes lille her var godt i alle fall.

Det er fryktelig trasig med ørevondt. Men heldigvis så vokser de fleste av seg det! Lykke til og god bedring til lille!!
 
Huff, stakkar liten!❤ Vet hvor vondt det er, var mye (!) plaget selv da jeg var yngre... Du kan jo varme litt nøytral matolje og ta på en bomullsdott og putte i øret, det lindrer i allefall noe:) Masse god bedring, og lykke til hos spesialisten i morgen! :)
 
Takk for tips. Jeg skal prøve ut :) Sjelden han har vært så dårlig når han har hatt ørebetennelse som han har vært i dag. stakkars liten. Dette var ørebetennelse nr 9 på 9 måneder... Hvorav 3 av dem var i samme måned. Trommehinnen sprakk heldigvis tilslutt så værste trykket forsvant, men til gjengjeld renner det i strie strømmer med veske fra øret.
 
Eldste til sambo slet også veldig med ørebetennelse da hun var yngre! Han tok også et par dråper med olje i øret og tror det hjalp. Har hørt at det gir seg når de fyller 5 og det stemte ihvertfall her :) Hun er i dag 9 og har ikke hatt det (bank i bordet) siden før hun ble 5 ;-)
 
Eldste til sambo slet også veldig med ørebetennelse da hun var yngre! Han tok også et par dråper med olje i øret og tror det hjalp. Har hørt at det gir seg når de fyller 5 og det stemte ihvertfall her :) Hun er i dag 9 og har ikke hatt det (bank i bordet) siden før hun ble 5 ;-)
Off.. ja jeg håper han vokser det fort av seg. Forferdelig når det står på :)
 
Takk for tips. Jeg skal prøve ut :) Sjelden han har vært så dårlig når han har hatt ørebetennelse som han har vært i dag. stakkars liten. Dette var ørebetennelse nr 9 på 9 måneder... Hvorav 3 av dem var i samme måned. Trommehinnen sprakk heldigvis tilslutt så værste trykket forsvant, men til gjengjeld renner det i strie strømmer med veske fra øret.

Jeg husker jeg hadde mye ørebetennelse når jeg var liten. Det var grusomt husker jeg..
Ønsker sønnen din masse god bedring!!! Håper han blir raskt frisk igjen <3
 
Jeg husker jeg hadde mye ørebetennelse når jeg var liten. Det var grusomt husker jeg..
Ønsker sønnen din masse god bedring!!! Håper han blir raskt frisk igjen <3
Tusen takk for det :)
Ja det er helt grusomt. Hadde det mye som mindre jeg også, og husker selv hvor vondt det var - så en synes jo ekstra synd på disse små :)
Denne gangen er det så gale med han det renner blod ut av ene øra, dvs det startet i dag tidlig. Han har vært fin nesten hele dagen i dag, men plutselig var det tilbake med 39 i feber og rett ut på sofaen igjen. Heldigvis fått undersøkt han på sykehuset i dag :)
 
Tusen takk for det :)
Ja det er helt grusomt. Hadde det mye som mindre jeg også, og husker selv hvor vondt det var - så en synes jo ekstra synd på disse små :)
Denne gangen er det så gale med han det renner blod ut av ene øra, dvs det startet i dag tidlig. Han har vært fin nesten hele dagen i dag, men plutselig var det tilbake med 39 i feber og rett ut på sofaen igjen. Heldigvis fått undersøkt han på sykehuset i dag :)

Uff stakkars liten <3
Godt å høre at sykehuset følger han opp! Håper han blir raskt frisk igjen <3
 
Back
Topp