Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Noen tips til hvordan overkomme nektinga?Bruker vanlig eg. Mine nekta rundt samme alder. Stikkpiller også.
Noen tips til hvordan overkomme nektinga?
2åringer er ofte mottagelige for stor grad av fantasi og for at ting faktisk kan snakke, hehe. Når termometeret skal inn synger jeg en sang han liker så han slapper av, men du kan også finne frem en sang på mobilen eller en film. Man måler jo ikke tempen så ofte at de alltid rekker å blir vandt til det, så prøver å skape god stemning før, under og etter måling. Vi hadde en periode med full nekt, men ble bedre etter vi fikk lagd litt god stemning rett før målingen Jeg googlet litt i går, og fant da ut at øretermometeret som heter Braun Thermoscan 7 IRT 6520 har kommet godt ut i tester.
Vi har allerede et pannetermometer, men det vi har gir veldig ulike målinger, så det er litt irriterende.

Eg respekterte barna mine, skaffet Paracet sugetablett og brukte termometer under arm. Tvang er ikkje greit og det hadde blitt det eg måtte gjort.
tja, delvis enig med deg, men samtidig så må man noen ganger spm foreldre gjøre det som er til barnets beste.
så tvang må noen ganger til da, jeg kan feks ikke droppe tannpussen på jentungen på 20 mnd selv om hun ikke vill, og jeg kan lokke å lure så mye jeg vill men enkelte ganger går det bare ikke. Kan ikke sitte å vente på at hun skal synes det er greit i evigheter heller så da blir det enkelte ganger slik at hun må holdes fast å pusses tenne på mens hun hyler for full hals. Ikke noe gøy for meg eller henne men det må til noen ganger.
Samme er det med temperaturmåling og paracett stilkpille. Noen ganger er det greit og andre ganger et det litt slik som beskrevet med tannpussen.
vi har prøvd andre feber måle varianter men hun er for liten til endel ting, og det vi har forsøkt viser stor unøyaktighet.
Flytende paracett spyr hun av så da er stikkpille ofte det beste alternativet.
Enig med degEg respekterte barna mine, skaffet Paracet sugetablett og brukte termometer under arm. Tvang er ikkje greit og det hadde blitt det eg måtte gjort.
Tannpuss med tvang her også, etter å ha prøvd utallige andre løsninger først. Heldigvis begynner det å løsne for minsten, det går bedre med tannpussen nå enn for et halvt år siden. Noen ting kan man bare ikke la være å gjøretja, delvis enig med deg, men samtidig så må man noen ganger spm foreldre gjøre det som er til barnets beste.
så tvang må noen ganger til da, jeg kan feks ikke droppe tannpussen på jentungen på 20 mnd selv om hun ikke vill, og jeg kan lokke å lure så mye jeg vill men enkelte ganger går det bare ikke. Kan ikke sitte å vente på at hun skal synes det er greit i evigheter heller så da blir det enkelte ganger slik at hun må holdes fast å pusses tenne på mens hun hyler for full hals. Ikke noe gøy for meg eller henne men det må til noen ganger.
Samme er det med temperaturmåling og paracett stilkpille. Noen ganger er det greit og andre ganger et det litt slik som beskrevet med tannpussen.
vi har prøvd andre feber måle varianter men hun er for liten til endel ting, og det vi har forsøkt viser stor unøyaktighet.
Tannpuss med tvang her også, etter å ha prøvd utallige andre løsninger først. Heldigvis begynner det å løsne for minsten, det går bedre med tannpussen nå enn for et halvt år siden. Noen ting kan man bare ikke la være å gjøre![]()
tja, delvis enig med deg, men samtidig så må man noen ganger spm foreldre gjøre det som er til barnets beste.
Bruker tvang her også på enkelte områder. Bedre at vi bruker tvang og får pusset skikkelig, i stedet for at det i verste fall må brukes tvang hos tannlege. Det samme gjelder måling av temperatur og febernedsettende, noen ganger må man bare. Og det handler IKKE om at jeg ikke respekterer barna mine, det handler om at jeg er voksen og vet hva som er best for dem - selv om de ikke liker det.