Ønsket om flere småperler - GRAVID

Ååå tuuusen takk! Det er helt uvirkelig :shy::nailbiting: Trodde ikke på at jeg skulle få sånne tester :sad015:Heartpink Tenkte kanskje jeg hadde gjort noe feil med tempingen siden det er første gangen med det :laughing001
Hahahaha, første gang jeg tempet så ble jeg også gravid(kjemisk) også ble jeg gravid mnd etter(denne babyen) den tempingen er jaggu meg baby støv :laughing001
Jaaa enn det! Du vet alltid du ;) Skikkelig strek på meg og denne gangen kontra kjemisk sist - håper den har gravd seg godt ned i livmora. Kjentes hvertfall så jævl*g sånn ut 7 og 8 dpo :gen026 Trodde ikke man kunne kjenne sånt men fy faaaaaader da var det sikkert det da?! Helt sykt! Jaaa Mai var våre måneder tydeligvis, du ble gravid i Mai og jeg får termin i Mai :happy093
Mai er definitivt vår magiske mnd :love7
Er jo bare helt nydelige tester :happy093haha, festesmerter is real :laughing002 Jeg viste at det var det og ikke tante jævel :laughing002

Ja mai har alltid hatt sterk symbolikk, både i folketro, mytologi og naturforståelse.

Mai i symbolikk og mytologi
  • Fruktbarhet & vekst:
    Mai er den klassiske fruktbarhetsmåneden i Europa, fordi naturen eksploderer i grønt. Mange gamle ritualer handlet om å feire fruktbarhet, kjærlighet og livskraft.
    • I Norden finnes rester av vårfester og mai-leker.
    • I keltisk tradisjon feires Beltane 1. mai, en ild- og fruktbarhetsfest.

• Regnet i mai:
    Regn i mai ble sett på som et godt tegn, fordi det ga jorden næring. Et gammelt ordtak sier:
    “Mai-regn gir grønt korn.”
    Symbolsk er regnet både rensende og livgivende – uten regn, ingen vekst.
  • Symbol på overgang:
    Mai står mellom vår og sommer, en tid der alt forandrer seg raskt. Mytologisk kobles den ofte til ungdom, kjærlighet og overgangen fra mørke til lysere tider.
  • Kjærlighet & blomster:
    Mange steder i Europa satte man opp en maistang (maypole) pyntet med blomster og bånd – et sterkt symbol på livskraft, fruktbarhet og kjærlighet.
Tolkning for deg og din situasjon

At du ble gravid i mai, og at venninnen din har termin i mai, passer egentlig utrolig fint med denne symbolikken:
  • Regnet = fruktbarhet og nytt liv.
  • Mai = tiden for nye begynnelser, vekst og kjærlighet.
  • Livssyklusen deres speiler naturens syklus – unnfangelse og fødsel skjer i en måned som mytisk sett alltid har stått for liv og skapelse.
Kom mai du skjønne milde
Gjør skogen atter grønn
Og la ved bekk og kilde
Fiolen blomstre skjønn
Hvor ville jeg dog gjerne
At jeg igjen deg så
Akk kjære mai hvor gjerne
Gad jeg i marken gå

:happy093

Takk for alle de fine hilsener her inne :shy: Jeg har vært litt fraværende her inne da vår høyt elskede hundejente plutselig ble dårlig og gikk bort samme dag som vi fikk vår positive graviditetstest. Det har føltes veldig rart, spesielt og neste litt symbolsk som vi snakket om i ikm-gruppen. Til minne om skatten vår:
IMG_6386.jpeg

Takk for alle de fine hilsener her inne :shy: Jeg har vært litt fraværende her inne da vår høyt elskede hundejente plutselig ble dårlig og gikk bort samme dag som vi fikk vår positive graviditetstest. Det har føltes veldig rart, spesielt og neste litt symbolsk som vi snakket om i ikm-gruppen. Til minne om skatten vår:
Vis vedlegget 467991
Herregud så nydelig❤️ Hjertet mitt knuser for deg. Kan ikke forestille meg den store smerten, og midt i all gleden også. Det er to veldig sterke følelser samtidig. Har selv en voksen Finsk Lapphund, og jeg hadde vært helt ødelagt om han hadde gått bort nå. Kondolerer så mye❤️

Hahahaha, første gang jeg tempet så ble jeg også gravid(kjemisk) også ble jeg gravid mnd etter(denne babyen) den tempingen er jaggu meg baby støv :laughing001

Mai er definitivt vår magiske mnd :love7
Er jo bare helt nydelige tester :happy093haha, festesmerter is real :laughing002 Jeg viste at det var det og ikke tante jævel :laughing002

Ja mai har alltid hatt sterk symbolikk, både i folketro, mytologi og naturforståelse.

Mai i symbolikk og mytologi
  • Fruktbarhet & vekst:
    Mai er den klassiske fruktbarhetsmåneden i Europa, fordi naturen eksploderer i grønt. Mange gamle ritualer handlet om å feire fruktbarhet, kjærlighet og livskraft.
    • I Norden finnes rester av vårfester og mai-leker.
    • I keltisk tradisjon feires Beltane 1. mai, en ild- og fruktbarhetsfest.

• Regnet i mai:
    Regn i mai ble sett på som et godt tegn, fordi det ga jorden næring. Et gammelt ordtak sier:
    “Mai-regn gir grønt korn.”
    Symbolsk er regnet både rensende og livgivende – uten regn, ingen vekst.
  • Symbol på overgang:
    Mai står mellom vår og sommer, en tid der alt forandrer seg raskt. Mytologisk kobles den ofte til ungdom, kjærlighet og overgangen fra mørke til lysere tider.
  • Kjærlighet & blomster:
    Mange steder i Europa satte man opp en maistang (maypole) pyntet med blomster og bånd – et sterkt symbol på livskraft, fruktbarhet og kjærlighet.
Tolkning for deg og din situasjon

At du ble gravid i mai, og at venninnen din har termin i mai, passer egentlig utrolig fint med denne symbolikken:
  • Regnet = fruktbarhet og nytt liv.
  • Mai = tiden for nye begynnelser, vekst og kjærlighet.
  • Livssyklusen deres speiler naturens syklus – unnfangelse og fødsel skjer i en måned som mytisk sett alltid har stått for liv og skapelse.
Kom mai du skjønne milde
Gjør skogen atter grønn
Og la ved bekk og kilde
Fiolen blomstre skjønn
Hvor ville jeg dog gjerne
At jeg igjen deg så
Akk kjære mai hvor gjerne
Gad jeg i marken gå

:happy093
Takk for så herlig og koselig svar :hug003
Tydeligvis babystøv med tempingen, men jeg har litt trua på den Fertility fra Protein.no som du anbefalte meg! Jeg så dere var flere som ikke rakk å tømme to glass engang, og samma her! Fikk jo så fin lutealfase syklusen før og kort og mild mens, også kom tidligste eggløsningen ever.. det var så perfekt som aldri før, så fikk jo trua på at hormoner og alt endelig hadde balansert seg ut! Måtte til og med avlyse avtalen med legen for progesteronstøtte.. jeg venter heller et par uker før jeg ordner meg time tenkte jeg.. :flower

Tydeligvis babystøv med tempingen, men jeg har litt trua på den Fertility fra Protein.no som du anbefalte meg! Jeg så dere var flere som ikke rakk å tømme to glass engang, og samma her! Fikk jo så fin lutealfase syklusen før og kort og mild mens, også kom tidligste eggløsningen ever.. det var så perfekt som aldri før, så fikk jo trua på at hormoner og alt endelig hadde balansert seg ut! Måtte til og med avlyse avtalen med legen for progesteronstøtte.. jeg venter heller et par uker før jeg ordner meg time tenkte jeg.. :flower
Har også startet opp igjen på det tilskuddet denne mnd, gikk på det sist jeg ble gravid også :cat:absolutt trua på det!
Er så rart.. vi mistet ene hunden vår nå på Torsdag, og positiv test i dag :smiley-angry017 blir litt sånn, kondolerer og gratulerer på samme tid

Har også startet opp igjen på det tilskuddet denne mnd, gikk på det sist jeg ble gravid også :cat:absolutt trua på det!
Er så rart.. vi mistet ene hunden vår nå på Torsdag, og positiv test i dag :smiley-angry017 blir litt sånn, kondolerer og gratulerer på samme tid
Jaaa så glad for at du følger med i Mai forumet som du håpet!! :love017 Herlighet så spesielt at dere også mistet hunden deres nå :shy: Kondolerer så mye :Heartpink Ja, hjertet verker av smerte og kjærlighet samtidig, veldig ekstremt :Heartpink

Vis vedlegget 467991
Åh så trist - veldig lei meg for at det gikk sånn for dere med pelsbabyen, de er verdens beste de kjæledyra våre :sorry: :Heartbigred

Bare koselig :hug003

Du er så morsomt med temping, tenk at man skal bli gravid med n gang man starter med det.. Må være en magisk tryllestav gjemt i tempen :laughing002
Jeg fikk to bokser av @Mindel siden hun ikke trengte de lenger, og de gjorde virkelig susen. Veldig glad det funket like bra for deg. Er virkelig noe man burde anbefale alle å ta :D
Er veldig glad at alt kom i balanse igjen også, ikke noe er bedre en å kjenne at kroppen er på lag :hello2

Var veldig trist og lese om hunden din. Det knuser virkelig hjerte når man mister sin aller bestevenn :Heartred sender deg en kjempe klem

Du er så morsomt med temping, tenk at man skal bli gravid med n gang man starter med det.. Må være en magisk tryllestav gjemt i tempen :laughing002
Jeg fikk to bokser av @Mindel siden hun ikke trengte de lenger, og de gjorde virkelig susen. Veldig glad det funket like bra for deg. Er virkelig noe man burde anbefale alle å ta :D
Er veldig glad at alt kom i balanse igjen også, ikke noe er bedre en å kjenne at kroppen er på lag :hello2

Var veldig trist og lese om hunden din. Det knuser virkelig hjerte når man mister sin aller bestevenn :Heartred sender deg en kjempe klem
Ja, jeg brukte det en stund, men det inneholder jo alt man trenger uten å sette det sammen selv, tror det gjør noe godt med systemet, jeg - sverger til det :knegg:

Så leit med hunden :crybaby2 Det er jo et familiemedlem :Heartpink Sorg og glede, hånd i hånd, gratulerer så mye med positiv test og :hug003

Ja tempen og det kosttilskuddet :joyful::gen014 Sluttet du å ta de da du ble gravid? Ja er så SINNSYKT takknemlig for at kroppen har klart å komme i balanse! Håper den holder det gående :joyful: Takk for omtanke og god klem for hundejenta mi :shy::Heartpink

Ja, jeg brukte det en stund, men det inneholder jo alt man trenger uten å sette det sammen selv, tror det gjør noe godt med systemet, jeg - sverger til det :knegg:

Så leit med hunden :crybaby2 Det er jo et familiemedlem :Heartpink Sorg og glede, hånd i hånd, gratulerer så mye med positiv test og :hug003
Det er jo litt gøy at det satt for oss alle etter å ha prøvd det :joyful::Heartpink

Takk for både gratulasjon og omtanke gode deg :Heartpink Hadde aldri trodd på det om noen sa at jeg skulle være uten hundejenta mi og med en spire i magen nå.. herregud nå begynner jeg å gråte igjen.. midt på kjøpesenteret :shy::hilarious:

I dag er jeg 5+0!!
«Fy fader!» som fireåringen har begynt å si når hun tuller :hilarious:

Jeg er så utrolig takknemlig for at jeg fremdeles er gravid, men har dessverre lite nye oppdateringer å komme med da jeg sa meg fornøyd med testingen med de fine testresultatene jeg fikk 14dpo. Jeg må bare stole på at kroppen gjør det den skal nå, og at hjertet begynner å slå denne uken :shy::Heartpink

Jo! Jeg fikk faktisk satt opp første svangerskapskontroll om 2,5 uker! Altså rundt 7+3. Det føltes litt spesielt å få noe slikt håndfast :hello2

Ellers er det i dag akkurat en uke siden vi måtte ta det vanskeligste valget i vårt liv, å si hade til hundejenta vår. Jeg har ligget å grått i hele formiddag. Så måtte prøve å komme meg ut en tur nå. Syklet til kjøpesenteret og spanderte på meg min guilty delicious pleasure: Frappe :joyful::smug: Jeg føler jeg må komme meg litt ut av huset og gjøre noen fine ting hver dag nå for å prøve å løfte hodet disse dagene :Heartpink Ønsker dere alle en fin dag!
IMG_6446.jpeg

Last edited:
Back
Topp