Ønsket om en liten hjerteknuser til <3

CD22
I dag begynte endelig EL testen å ligne noe :D Har hatt pause fra testing i helga, ble så lei av null antydning til EL. Men så, i dag,en sterk stek lyste opp :joyful: Legger ved bilde :)
Blir visst en lang syklus dette, men hadde forsåvidt forventet det, siden det er første syklus etter fødsel.

Må bare få sagt at første TR som var nå tok jo helt av :eek: Vi snakker mengder(sorry tmi)!
Håper virkelig ikke det skal bli den nye standaren:nailbiting:
Da er det vel bare å hoppe i høyet da, så blir det et par spennende uker fremover :D:hungry:

Vis vedlegget 383692
Spennende med prøving på nummer 2! Kanskje ikke det du vil høre, men for meg har blødningsmengden økt etter forrige svangerskap og det har fortsatt sånn :( Måtte begynne på jerntabletter nå, for amming kombinert med større mensblødninger har gitt meg lavt jernlager.
 
Spennende med prøving på nummer 2! Kanskje ikke det du vil høre, men for meg har blødningsmengden økt etter forrige svangerskap og det har fortsatt sånn :( Måtte begynne på jerntabletter nå, for amming kombinert med større mensblødninger har gitt meg lavt jernlager.
Ja, dette er spennende :happy:
Har hørt flere som har sagt det samme ang blødning, og det liker jeg ikke :eek:
Jeg ammer litt fortsatt, så må kanskje få måle jernnivået hvis det skal fortsette sånn :p
 
Ja, dette er spennende :happy:
Har hørt flere som har sagt det samme ang blødning, og det liker jeg ikke :eek:
Jeg ammer litt fortsatt, så må kanskje få måle jernnivået hvis det skal fortsette sånn :p
Jeg har ammet ganske mye, og fikk tilbake mensen for over 1,5 år siden, så du har nok litt tid på deg før jernlagerene blir kritisk lave om de var OK i utgangspunktet. Og om du blir gravid igjen snart så stopper jo store blødninger opp og du får målt jern i løpet av første trimester :)
 
CD 24, 1dpo
jeeey, endelig 1dpo i første prøverunde :D
Har veldig liten tro på at det går på første forsøk, men er litt deilig å være i gang uansett :happy:

Vi la inn aksjer annenhver dag forrige uke, men ikke etter fredag(testen ble aldri positiv), hadde testpause i helgen. Testen ble positiv torsdag, så la vi inn aksjer tirsdag og onsdag ....kan jo i teorien gå..Vi får se :p
Er litt rart, er redd for å ikke bli gravid, men er redd for å bli gravid :eek::hilarious:
Æsj, er ikke så glad i dette, fikk liksom nok forrige prøverunde :inpain:

Jaja, snart helg, skal bli deilig :love7
 
CD31, 8DPO, ELLER??
Begynte plutselig å spotte i formiddag, skjønner faktisk ikke noe...fikk positiv EL test tirsdag i forrige uke, altså for 9 dager siden.
Enten er det feil, ellers så har jeg sykt kort lutealfase :oops:

Skal heldigvis til gynekologen i morgen for å ta celleprøve, så får høre litt da...kan jo hende det går dårlig med den prøven om TR kommer nå :inpain:
Gir mere mening at syklusen er 31 dager, men jeg brukte jo EL tester hver dag, så kan ikke skjønne at EL var for to uker siden....

Er litt overrasket over hvor mye denne prøvingen opptar meg allerede, jeg liker det egentlig dårlig. Regner med at det er fordi jeg tenker mye på om det kommer til å ta lang tid...Det positive er i såfall at neste prøving bli i ferien, og det er jo litt koselig :happy:
 
PP2, CD1
TR har meldt sin ankomst med full styrke :dead:
Så da aner jeg ikke hva som har skjedd, men er forsåvidt fornøyd med at syklusen ikke ble så lang som jeg trodde.

Det blir jo ikke mulig å få tatt celleprøve i dag da, og det var for sent å avbestille timen i går, så jeg drar uansett og spør om det jeg lurer på, koster tross alt 1400kr:hilarious:

Nå krysser vi fingrene for pp2 og ferieprøving :love7
 
CD18, DPO?
Har tatt denne syklusen veldig med ro, har testet litt etter EL, men ikke klart å finne toppen, men vi har lagt inn aksjer annenhver dag den siste uken :joyful:
Kan se ut som om EL var ca på CD 16 forrige syklus, så blir spennende å se om det blir likt nå.
Vi har uansett ferie, og satser på litt mer aksjelegging utover uka siden vi har et par dager med barnefri og skal på mini hotellferie:D

Håper alle har en fin sommer!!
satser på å dele spennende nyheter om ca to uker :hilarious:
 
CD 25, mellom 7 og 9dpo??
Jeg vet faktisk ikke når EL var denne syklusen, men jeg går ut i fra at den var mellom 16 og 18dpo, så er da et sted mellom 7 og 9 dpo..
Tok en test i dag som var blenda, ingen sjokk nei, jeg vet :p Jeg har vært småkvalm i 3 dager nå, og ømme popper. Vet ikke om det har noe å gjøre med eggløsningen eller hva det er...

Hater faktisk tiden mellom EL og IKM, syns det er skikkelig slitsomt og tung å gå og vente på svar. Føler egentlig ikke at jeg MÅ bli gravid nå, det gjør ikke meg noe om det blir mer enn 2år mellom barna, men jeg skulle gjerne visst hvor lang tid prøvingen skal ta :hilarious:

Nå er det bare én uke igjen til barnehagestart, og jeg gruer meg :p Det kommer til å bli kjempebra for lillemor, så er bare meg det står på egentlig:wtf:
Jeg har siste uka med ferie sammen med henne denne uka, så vi skal kose oss og finne på litt gøye ting :love7

Nå er det bare å vente på TR eller ikke TR, krysser fingrene :hungry:
 
CD 1, PP 3
TR kom i dag, som da ble syklusen 30 dager, noe jeg er fornøyd med :)
Det betyr at mine antagelser om EL på CD 16 ikke var så halvgærnt :)
Tror jeg skal teste etter EL denne syklusen, får se hvor hardt hverdagen slår meg i trynet med jobb og barnehage :hilarious:
Nevnte tidligere her i dagboken at jeg har veldig kraftige blødninger nå. Da jeg var hos gyn for å ta celleprøve nevnte jeg det, og fikk resept på noen tabletter for å redusere blødning. Brukte de forrige TR, og det var myyye bedre! Takk og lov :shy:

I morgen er første dag i barnehagen, og pappan skal være med mandag og tirsdag, så tar jeg onsdag og torsdag. Gleder meg til å komme i gang, tror nok lillemor har godt av det nå, hun blir faltisk 15 mnd i dag :happy:

Håper alle har en fin helg :happy:
 
CD 18, 2 dpo
Testing etter EL gikk sånn passe kan man vel si...glemte å teste en dag, og klarte ikke å finne toppen :p
Men går ut ifra EL på CD 16 sånn som forrige syklus. Det har uansett blitt litt labert med aksjer denne PP, fordi først ble datteren vår syk, også ble jeg syk etterpå , og er dårlig fortsatt :wtf:
Hadde sex på CD 13 og 15, så det kan jo gå, men Har ikke voldsomt store forhåpninger kjenner jeg. Har allerede kjøpt digitale EL tester til neste syklus :hilarious:

Nå er vi på tredje uke med barnehage, og det begynner å gå bedre, sakte med sikkert. Det har vært noen slitsomme og tøffe uker med mye gråting (både hun og meg :shy:), og mammahjertet har virkelig fått kjørt seg...drømmer om at hun skal løpe inn når vi leverer , håper det blir sånn etterhvert :happy:

Ser det er mye positive tester her inne for tiden, håper vi slenger oss på den trenden snart:D
Og hvis det drøyer, så vet vi at vi kan få litt hjelp etterhvert :love7
 
CD1, pp 4
TR kom og syklusen ble 31 dager, det er vel innafor. Det betyr at EL var på CD 17, og ikke 16 som forrige syklus. Vi bommet litt på EL, det utgikk rett og slett på grunn av sykdom, både hos meg og lillemor.
Vi er forøvrig fortsatt syk(Eller evt ny runde) , og har hanglet i 2 uker nå :eek:
Barnehagestart sa du?o_O
Det går litt bedre i barnehagen nå, takk og pris! Har hatt 3 dager på rad nå hvor hun ikke har grått, men vinket hadet til meg på morgenen :love7
I dag måtte vi hente henne tidlig fordi hun hoster og de syns hun var varm og ikke i form, så holder vi henne hjemme i morgen.

Har kjøpt inn CB digitale eggløsningstester til denne syklusen, så det skal bli litt gøy å bruke igjen :D Får vel prøve på å legge inn litt høyere innsats rundt EL denne gangen :wtf:
Skal være så ærlig og si at jeg er sjeleglad for at jeg ikke er gravid akkurat nå. Har ikke sovet en hel natt siden barnehagestart, og noen netter har vært preget av tett nese, hosting , byssing og samsoving på en enkeltmadrass på rommet til lillefrøken:wacky: Blir ikke mye baby av sånt, si :hilarious:

Men nei, ja, håper jo det skal klaffe på denne siden av nyttår i det minste da :happy:
 
CD 17, EL hvor er du??
Har tatt EL tester siden CD 13, tar den digitale fra cb, og har bare hatt tomme sirkler hittil....:confused005
Har hatt 3 sykluser på 31 dager, så nå trodde jeg dette var stabilt, men neeeida:wtf:
Får bare teste videre og håpe på at det ramler ned et egg snart :wacky:
 
CD 21, helloo eggløsning :smiley-bounce022
testet ikke i dag tidlig, fordi jeg brukte siste pinnen til CB digital i går. Men i dag så jeg litt EL slim, så da tenkte jeg nå i kveld at jeg skulle ta en strimmel jeg hadde liggende. Og jaggu :D
Åpnet en ny pakke med CB for anledningen, og eeendelig kom smileyen :joyful:
Ble sen eggløsning da, men kan jo være gullegget!! Bare å få engasjert mannen,
han var ikke supergira, etter å akkurat ha trøkka i seg 3 hveteboller :hilarious:
 

Vedlegg

  • 20220927_210040.jpg
    20220927_210040.jpg
    1,1 MB · Visninger: 48
Hurr for eggløsning! Håper det er gullegg og at mannen fikk opp motivasjonen! Det er så koselig å følge deg her, selv om jeg er dårlig på å skrive noe her:Heartred
 
Hurr for eggløsning! Håper det er gullegg og at mannen fikk opp motivasjonen! Det er så koselig å følge deg her, selv om jeg er dårlig på å skrive noe her:Heartred
Koselig å høre fra deg:love7Satser på et gullegg nå ja :D
Han var ikke så gira den kvelden der, men morgenen etter var testen fortsatt , så vi la inn aksjer den dagen :joyful:
Merker at vi har både mindre tid og ikke minst energi til å drive med aksjelegging nå i forhold til første runde med prøving :hilarious:

Hvordan går det med deg?
Hvordan er livet som tobarnsmamma?:love7
 
Koselig å høre fra deg:love7Satser på et gullegg nå ja :D
Han var ikke så gira den kvelden der, men morgenen etter var testen fortsatt , så vi la inn aksjer den dagen :joyful:
Merker at vi har både mindre tid og ikke minst energi til å drive med aksjelegging nå i forhold til første runde med prøving :hilarious:

Hvordan går det med deg?
Hvordan er livet som tobarnsmamma?:love7
Godt at det ble aksjelegging morran etter! Tenker at det nok ble enda bedre tidspunkt enn kvelden før, i og med at testen fortsatt var positiv. Tettere på el:happy:

Sant, det er virkelig vanskeligere sånn sett å prøve på nummer to. Både det å ha ork og tid til å prøve akkurat når eggløsninga er kan tidvis være en skikkelig kabal:hilarious: Da vi skulle lage minstefrøkna avspaserte begge litt fra jobb, sånn at vi rakk ei runde før barnehagehenting :p

Takk som spør! Livet som tobarnsmamma begynner virkelig å gå seg til. Det er så gøy å se hvor flink storesøster lille S er. Hun henter stadig kosedyr etc til minste, og koser masse på henne. Vi jobber med å lære henne å si ifra til oss hvis søstera er i veien for henne, da, for plutselig kan hun også finne på å slå til babyen, hvis vi har lagt henne «feil sted». Det er mye følelser, og til tider en prøvelse med to, men det kunne ikke gått særlig bedre, egentlig:Heartred
Det eneste jeg kan si gjør permisjonslivet litt tungt er at jeg også er heltidsstudent dette semesteret. Det er en del jobb og anbefales ikke i foreldrepermisjonen, hvis du ønsker å ha litt overskudd! :p

Hvordan går det ellers med dere, da? Flyter hverdagen greit, er du fortøyd med jobben du har nå, osv?
 
CD 1(?)
plutselig dukker tanta opp i dag, 7 dager etter positiv EL test. Skjønner ikke en dritt :confused005Det rare er at akkurat det samme skjedde i juli, fikk positiv en teste på CD 22 og tr 7 dager senere....
Kan testen bli positiv flere ganger liksom?eller har jeg plutselig fått verdens korteste lutealfasen?:depressed: kan det ha noe med amming å gjøre? Blir så utrolig lei :yuck:

Nå har jeg jo bestilt meg termometer, så får begynne å tempe da, så finner jeg forhåpentligvis ut når EL er i alle fall...har lyst å ta en tur til gynekolog, men venter litt og prøver temping først :shy:
 
Godt at det ble aksjelegging morran etter! Tenker at det nok ble enda bedre tidspunkt enn kvelden før, i og med at testen fortsatt var positiv. Tettere på el:happy:

Sant, det er virkelig vanskeligere sånn sett å prøve på nummer to. Både det å ha ork og tid til å prøve akkurat når eggløsninga er kan tidvis være en skikkelig kabal:hilarious: Da vi skulle lage minstefrøkna avspaserte begge litt fra jobb, sånn at vi rakk ei runde før barnehagehenting :p

Takk som spør! Livet som tobarnsmamma begynner virkelig å gå seg til. Det er så gøy å se hvor flink storesøster lille S er. Hun henter stadig kosedyr etc til minste, og koser masse på henne. Vi jobber med å lære henne å si ifra til oss hvis søstera er i veien for henne, da, for plutselig kan hun også finne på å slå til babyen, hvis vi har lagt henne «feil sted». Det er mye følelser, og til tider en prøvelse med to, men det kunne ikke gått særlig bedre, egentlig:Heartred
Det eneste jeg kan si gjør permisjonslivet litt tungt er at jeg også er heltidsstudent dette semesteret. Det er en del jobb og anbefales ikke i foreldrepermisjonen, hvis du ønsker å ha litt overskudd! :p

Hvordan går det ellers med dere, da? Flyter hverdagen greit, er du fortøyd med jobben du har nå, osv?
Hehe, likte det med avspasering, då skjønner man at livet er travelt :hilarious:
Høres ut som om du koser deg med jentene dine, tross litt ekstra følelser her og der :love7
Huff, hadde aldri orket å bruke permisjonen på å studere, og i alle fall ikke med to barn :joyful:Er veldig tøft av deg å gjøre det! Håper du får tatt litt vare på deg selv også, særlig etter den litt tunge graviditeten :Heartred

Det går fint med oss altså:) Ting begynner å gå seg til, det har vært ganske tungt i et par måneder nå med mye gråt i barnehagen, myyye våkenetter, sykdom osv :depressed:
Men de siste par ukene ser det ut som om hun koser seg med og mer i barnehagen, og det er jeg så lettet over!
Kan nesten ikke huske sist jeg ikke var oppe om natta med hun,så håper vi snart er tilbake til å sove på natt igjen:hilarious:
Jeg leter egentlig etter ny jobb, helst ut en helgejobbing, men det er ikke så veldig mye relevant ute nå...men enn så lenge så går det fint der jeg er nå,hadde vært kjekt å bli gravid mens jeg enda jobber der:p
Hvor lenge har du permisjon?
 
Hehe, likte det med avspasering, då skjønner man at livet er travelt :hilarious:
Høres ut som om du koser deg med jentene dine, tross litt ekstra følelser her og der :love7
Huff, hadde aldri orket å bruke permisjonen på å studere, og i alle fall ikke med to barn :joyful:Er veldig tøft av deg å gjøre det! Håper du får tatt litt vare på deg selv også, særlig etter den litt tunge graviditeten :Heartred

Det går fint med oss altså:) Ting begynner å gå seg til, det har vært ganske tungt i et par måneder nå med mye gråt i barnehagen, myyye våkenetter, sykdom osv :depressed:
Men de siste par ukene ser det ut som om hun koser seg med og mer i barnehagen, og det er jeg så lettet over!
Kan nesten ikke huske sist jeg ikke var oppe om natta med hun,så håper vi snart er tilbake til å sove på natt igjen:hilarious:
Jeg leter egentlig etter ny jobb, helst ut en helgejobbing, men det er ikke så veldig mye relevant ute nå...men enn så lenge så går det fint der jeg er nå,hadde vært kjekt å bli gravid mens jeg enda jobber der:p
Hvor lenge har du permisjon?

Haha, ja, vi var alltid så slitne etter eldste hadde lagt seg på kvelden, så uten avspasering hadde det blitt vanskelig å lage nummer to :hilarious: Huff!

Orker egentlig ikke de studiene, jeg heller, kjenner jeg, men når jeg he holdt ut så langt må jeg nesten fullføre semesteret. Burde nok tatt det helt med ro heller og bare gjort koselige permisjonsting. Blir nok det etter jul!

Så godt at jenta deres trives stadig bedre i barnehagen! Det er så godt å vite at de koser seg der :) Men veldig slitsomt at du må så mye opp med henne på natta, håper virkelig det gir seg snart. Hvis formen er bedre får vi tro nettene også vil bli bedre veldig snart :) Men det er nok mye som skal prosesseres i løpet av natta, ikke rart det blir urolig søvn og oppvåkninger i blant heller:Heartred

Spennende med jobbjakt! Skjønner godt at du kunne tenkt deg jobb uten helgejobbing. Men ja, det er veldig greit å være i den jobben hvor en kjenner kolleger, ledere og arbeidsoppgavene godt når en planlegger svangerskap. Jeg krysser fingrene for at du rekker å få baby først og så begynner i ny jobb :D Jeg begynner på jobb igjen i midten av mars, men da skal jeg si opp også, på grunn av flytting. Dermed blir det jobbjakt her også, framover! Er litt derfor jeg studerer nå.
 
CD 1(?)
plutselig dukker tanta opp i dag, 7 dager etter positiv EL test. Skjønner ikke en dritt :confused005Det rare er at akkurat det samme skjedde i juli, fikk positiv en teste på CD 22 og tr 7 dager senere....
Kan testen bli positiv flere ganger liksom?eller har jeg plutselig fått verdens korteste lutealfasen?:depressed: kan det ha noe med amming å gjøre? Blir så utrolig lei :yuck:

Nå har jeg jo bestilt meg termometer, så får begynne å tempe da, så finner jeg forhåpentligvis ut når EL er i alle fall...har lyst å ta en tur til gynekolog, men venter litt og prøver temping først :shy:

Oi. Det er veldig kort lutealfase i så fall!
Test temping en runde; noen får jo tilnærmet positive ELtester i dpo også, så du kan jo håpe på at hormonene bare tuller.. hvis ikke, og du får bare type 6 dagers lutealfase, så kan det være lurt med litt progesteron, tenker jeg o_O
 
Back
Topp