Ønsker seg døvt barn LINK

ORIGINAL: blomsten min

skjønner foreldrene at de gjerne vil ha en mulighet for et døvt barn.. Ser ikke hvorfor de ikke skal få muligheten. Det å være ikke-hørende er jo ikke en sykdom.

Men skjønner og de som tar disse testene, de gjør jo kun det de gjør for at folk skal få friske barn...! Det er vel ikke noe galt med å ville en annen ens beste?
Skulle jeg ha satt inn noe engang så ville jeg foretrukket et friskt barn, kan hende jeg da er egoistisk men det får bare være det.

Lurer på om jeg misforstod, mener du at et døvt barn ikke er et frisk barn, utifra det siste du skrev? bare lurer på om jeg oppfattet riktig

Herregud!!![:o] Sykt, hvorfor ønske at barnet skal bli døvt!!

Spesielt..
Synes ikke man skal velge et barn jeg da.

ORIGINAL: ~Gravid~Berta~

Herregud!!![:o] Sykt, hvorfor ønske at barnet skal bli døvt!!

hehe, må le litt.. at du syns det er sykt! du er jo ikke døv selv, så du kan jo ikke sette deg inn i situasjonen, det FORSTÅR jeg..
når det gjelder dette forelderparet, kan jeg godt forstå dem,og syns ikke det er sykt at de ønsker seg et døvt barn, de blir sikkert like glade for et hørende barn, men et lite ønske om et døvt barn, må da være lov, siden de selv er døve og vet åssen det er å være døv.. de kan jo ikke synes det er såå ille, når de selv ønsker seg det,de ville jo ikke ønsket barnet noe som de ikke synes noe om selv...

så for dem så tror jeg at om barnet er døvt eller h ørende, så er de like glade, men at et lite sted der inne håper på et døvt barn, akkurat som noen håper på ei jente, men det betyr ikke at de ikke blir glad for å få gutt heller!

ORIGINAL: lindaen

Folk som er døve ser ikke på det som en lidelse eller en sykdom.. De fleste døve synes de er priviligert som har muligheten til å utvikle andre sanser osv.. Synes dere er litt trangsynte når dere ser på døvhet som en katastrofal lidelse å påføre barnet sitt.. Var forresten nettopp en dokumentar om dette på tv, hvor kun det ene barnet kunne høre.. Å hun var så sliten at hun skulle ønske hun også kunne slippe å høre.. For alle henvendte seg til henne fordi det blei "for slitsomt" å snakke med resten av familien som var døv!

Signerer denne. Har selv jobbet i mange år med hørselshemma og tegnspråk brukere, og for dem er det ikke snakk om en lidelse men tilhørighet.. En språklig minioritet.
Tenk om de får et hørende barn, det vil jo naturligvis få en rolle som tolk for resten av familien, helt fra det er liten.

Og ang funksjonshemmede i syden, det har jeg også opplevd.
Vi reiste til kreta med en hel klasse funksjonshemmede elver, og ble stirra i senk..
Vi prata med en i en butikk som syntes det var kjempebra at vi hadde dem med på ferie og fortalte at han selv hadde en funksjonshemmed sønn, men han bodde i en fjellandsby. Var helt vanlig å sette dem bort. Ganske sykt.. Ihvertfall var vi på besøk i denne landsbyen, der det satt barn med forskjellige funksjonshemnonger utenfor hverthu. noen i bånd, så de ikke kunne komme seg noen vei.. Ingen stimulering eller noen ting.
Da kjennte jeg hvor glad jeg er for å bo i Norge..

Back
Topp