Ønsker keisersnitt grunnet medisinske problemer:

Bella1978

Første møte med forumet
Hei.

Jeg er 34 år, og en måned på vei.
Har alltid ønsket å føde "normalt", og er veldig glad for graviditeten, dog på et sent tidspunkt. Jeg har tidligere brukket halebeinet slik at det står i 90graders vinkel innover i fødselskanalen, samt en prolaps jeg har slitt med i ryggen i 10 år, da nederst i korsryggen.Om det er noen årsakssammenheng mellom disse to er uvisst. Har daglige plager, er medisinsk vurdert opp til operasjon for begge deler, samt jeg får dekket fra første fraværsdag fra NAV når jeg er sykemeldt. Altså det er godt dokumentert fra lege og det offentlige.

Er redd for komplikasjoner etter en evt. fødsel. Jeg er førstegangsfødende og vet ikke hva jeg går til. Men med de plagene jeg har per i dag så tror jeg det er en meget dum ide å føde vaginalt. Halebenet mitt vil med høy sannsynlighet brekke på ny da det sperrer for fødselskanalen, samt denne prolapsen jeg har kan vel og være et tema. Føler jeg leser så mye rart på nettet, og har ikke fått kotakt med noen som kan vurdere tilstanden min på sykehus enda. Er det veldig vanskelig å få innvilget KS om man har plager som meg, eller er det grunnlag nok?

Ønsker kontakt med noen som har liknenede problemer og erfaringer fra dette, er det noen som kan gi meg råd på hvordan jeg går frem i KS jungelen rent praktisk?

 
jeg ville vel kanskje kontaktet legen og snakket med h*n om det... men så lenge det er noe som sperrer for fødselskanalen, så ville jeg jo tro at det å få keisersnitt ikke ville bli et problem... man kan jo ikke akkuratt føde når det ikke er plass for det... og du har vel vært til utredning ang dette og det finnes sikkert masse papirer på deg i systemet...
 
Takk for svar først og fremst.

Jeg har hatt MR og har en cd med bilder som jeg kan ta med til leger evt. på sykehus.
Ja halebeinet sperrer, og det vil knekke. Men er det god nok grunn egentlig.
Det er jo veldig vanlig at halebeinet knekker uansett under fødsel har jeg forstått.
Jeg har opptil flere venninner som har både brukket og bristet det.
Har lest et par historier der andre har hatt samme problem, feilstilt haleben er en veldig vanlig "sykdom" da mange faller på rumpa og slår benet innover. Flere har født i denne tilstanden, men det knekker da tilbake igjen. Ja det er smertefullt i ukesvis, og man kan ikke sitte. Men det er faktisk ikke et hinder for fødsel, annet enn at det vil knekke tilbake.

Men det er ikke noe JEG vil oppleve, så nå begynner jeg min søken på svar så jeg kommer meg ut av denne knipen...
 
synses absolutt du skal snakke med lege og jordmor på kontroller og få svar der.... en ting er jo at det kan brekke og briste hos andre, men de vet vel kanskje ikke at det kommer til og skje før det skjer:) her er det jo sikkert at det kommer til og skje, så jeg ville vartfall tatt den samtalen med noen som har mer peiling ;)
 
Back
Topp