Hm takk!! Kan jeg spørre hvor mange egg du fikk ut?
1) 13 egg
2) 4 egg (gravid, men mistet)
3) 22 egg (kraftig OHSS)
4) 4 egg (gravid og baby)
5) 15 egg (totalfrys pga OHSS)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hm takk!! Kan jeg spørre hvor mange egg du fikk ut?
Hmmm jo de har tatt blodprøver av alt det «vanlige» minus Amh. Skal spørre om dette på oppfølgingstime nå i midten av mnd!Oi det var rart. Har de ikke tatt blodprøver av deg? De gjør det på spesifikke dager i syklusen din for å kartlegge AMH og FSH.
Det første man starter med ved utredning av ufrivillig barnløshet er blodprøver og ultralyd.
Hmmm jo de har tatt blodprøver av alt det «vanlige» minus Amh. Skal spørre om dette på oppfølgingstime nå i midten av mnd!
Jeg vet ikke hvorfor, har forstått det sånn at noen klinikker er veldig mye mer opptatt av amh enn andre. Men det kan jo ikke skade å sjekke..skal spørre på oppfølgingstime neste uke!Hvorfor har de ikke tatt AMH? Syns det virker veldig merkelig, den er jo sentral for å vurdere dosering.
Jeg har litt høy AMH (45), og fikk 150 ie menopur, måtte stimulere i 7 dager, men ble overstimulert, så det ble totalfrys. Fikk ut 17, 7 befruktet og 4 blasto på frys.
Jeg vet ikke hvorfor, har forstått det sånn at noen klinikker er veldig mye mer opptatt av amh enn andre. Men det kan jo ikke skade å sjekke..skal spørre på oppfølgingstime neste uke!
Mystisk!! Har sjekka alle svarene fra Furst der jeg tar blodprøver men ser det ikke der har spurt om å få hele journalen min nå så får sjekka der også. Dette er fra klinikken vi bruker https://www.facebook.com/508569285895819/posts/1451419155089597/?d=nAMH er det beste målet man har på å vurdere hvordan en person vil respondere på stimuleringen i forbindelse med IVF. Jeg har faktisk aldri hørt om klinikker som velger å ikke ta denne før. Kan det være du har tatt den uten å være klar over det? Ville definitivt hørt med dem ja
Mystisk!! Har sjekka alle svarene fra Furst der jeg tar blodprøver men ser det ikke der har spurt om å få hele journalen min nå så får sjekka der også. Dette er fra klinikken vi bruker https://www.facebook.com/508569285895819/posts/1451419155089597/?d=n
Min AMH står heller ikke på Fürst, men den står i journalen minMystisk!! Har sjekka alle svarene fra Furst der jeg tar blodprøver men ser det ikke der har spurt om å få hele journalen min nå så får sjekka der også. Dette er fra klinikken vi bruker https://www.facebook.com/508569285895819/posts/1451419155089597/?d=n
Det er ikke nødvendigvis noe negativt.Ok fant AMH i journal, den er på 49, kanskje bra, kanskje litt voldsomt?
Ok fant AMH i journal, den er på 49, kanskje bra, kanskje litt voldsomt?
Har ikke pcos (som jeg vet om iallefall). Vet ikke amh, de har bare talt eggposer med indre ultralyd. Det er kanskje litt rart i seg selv
Takk for svar! Phew ja det høres fælt ut med overstimulering. Kan jeg spørre hvordan det gikk med dine uttak? Snakket med klinikken i dag og de sa jeg kan bytte fra gonal f til menopur, tenker det ikke skader å prøve..Jeg fikk samme dosering som deg på 2.forsøk, og det var heller ikke noe galt med meg. De talte også eggposer og så at det var en del. Er egentlig glad for at de skrudde ned doseringen til tross for at prosessen gikk mye tregere og jeg fikk ut ferre egg. Ved første forsøk ble jeg overstimulert og det var helt grusomt.
Takk for svar! Phew ja det høres fælt ut med overstimulering. Kan jeg spørre hvordan det gikk med dine uttak? Snakket med klinikken i dag og de sa jeg kan bytte fra gonal f til menopur, tenker det ikke skader å prøve..
Jeg gikk også fra gonal f til menopur. På gonal f fikk jeg ut i overkant av 20 egg, hvor 8 ble befruktet og 6 satt opp frys. Hadde vel totalt 3 innsett hvor ingen var vellykket. På menoupur hadde jeg kun 3 egg, hvor 2 ble befruktet. Kun 1. Innsett, men det var vellykket.
Aner ikke om jeg bare var ekstremt heldig der sist gang, for kun å få 3 egg var skikkelig skummelt!
Nå har du skiftet klinikk? Hvordan går det der? Hva sier de? Krysser fingrene for deg
Masse lykke til! Krysser fingrene for at alt går godtOi det var litt skummelt at det ble så få med Menoupur! Men så bra det ble baby Den nye klinikken foreslår 150 pergoveris, så det blir spennende! Er 2-3 mnd ventetid før vi får komme i gang, så litt kjipt, men synest opplegget høres bra ut. Mye høyere dose, så får det heller bli totalfrys om nødvendig..