Ønsker ikke flere barn....

R

Rådvill

Guest
Hei
Fant akkurat ut at jeg er gravid med nummer tre, har to gutter på 3 og 6 og er egentlig fornøyd med det, de er en håndfull og jeg kan ikke forestille meg en baby oppi det hele. Men pappa vil ha en til.
Han sier det er opp til meg, men blir jo ikke helt det da. Han er ikke her om morgenen og det er stort sett jeg som tar med unga på turer og slikt, vet ikke om jeg fikser tre stykker da
Hjelp
 
Hvis du ikke vil så bør du ikke få en til. Men tenk nøye igjennom da en abort ikke er bare bare.
Hvis du føler deg som alenemor i hverdagen med de 2 dere har så skjønner e at en nr.3 blir mye.
Snakk mer med mannen din og si at hvis du velger å beholde så skal han ta mer ansvar med å ta seg av de 2 eldste.
 
Han er jo en god far også. Men når det gjelder å sette grenser, legging er det meg som må trå til. utflukter vil han nesten aldri bli med på vil helst bare være hjemme. Kjøkkenet er hans, han lager mat og vasker/ryddet det.en resten av husarbeidet gjør jeg. Tenker på de to vi har fra før, hvordan går det an å strekke til, så alle får det de behøver?? Har alt bestilt time til abort, men så kom jeg hjem her og han forteller at han kunne godt fått en til....
 
Jeg tror dere bør sette dere ned og snakke litt om hvilke forventninger dere har til hverandre. Så kan du si helt ærlig hva du mener og hva du forventer av han dersom dere velger å få en til. Dere skal jo være et team. Hvis du føler at all byrden legges på deg så skjønner jeg veldig godt at du syns det er vanskelig å vite hva du skal gjøre...
 
Dere må jo snakke sammen om dette? Han kan ikke la deg ta ansvaret for avgjørelsen helt alene. Det er ikke en ny sofa eller ikke dette her. Du kan jo heller ikke ta abort basert på at han ikke er der om morgenen eller blir med på utflukter. Skjønner du ha satt det på spissen, men det høres virkelig ut som dere trenger å snakke sammen om hverdagen og ansvar for barna dere har. Masse lykke til, uansett hva dere velger.
 
Nei er ikke kun derfor jeg ikke ønsker det. Har noe med at jeg ønsker å følge opp de jeg alt har, tenker hvordan får man tid. Tanken på å gå gravid igjen, jobben, har en fysisk krevende jobb, vanskelig som gravid.
 
Hvis han ønsker en til må du gjøre det klart for ham at han blir nødt til å stille opp i større grad enn før.
Det er ikke holdbart at faren sitter hjemme mens mor og barn finner på ting i helgene. Om han synes det er kjedelig å gjøre barnevennlige ting skulle han ha tenkt på det før han fikk barn... Hva gjør han hjemme, når dere er ute? Sløver, eller egne interesser?

Det høres egentlig ut som du ikke er klar for en til, og har bestemt deg. Det er et vanskelig valg, men at du i det hele tatt har valget er ikke en selvfølge her i verden.
Jobben kan og skal tilrettelegges når du er gravid, det er ikke noen krise. Graviditeten er over innen relativt kort tid, men spedbarnstiden er tøff og "uendelig" når du er oppi den. Spesielt hvis du ikke får den avlastning faren skal gi. Han må få beskjed om det.
 
Uff, ikke lett dette her. Har pratet med han om at hvis vi skal ha en til må han stiller opp mer enn å ta kjøkkenet å lage mat.
Føler meg som den slemme som vurderer å fjerne det. Går vel som regel andre veien.
De to vi har har vært helt jævlige sist uke så det hjelper jo ikke akurat.
Har noen dager til tenke heldigvis.
 
Uff, ikke lett dette her. Har pratet med han om at hvis vi skal ha en til må han stiller opp mer enn å ta kjøkkenet å lage mat.
Føler meg som den slemme som vurderer å fjerne det. Går vel som regel andre veien.
De to vi har har vært helt jævlige sist uke så det hjelper jo ikke akurat.
Har noen dager til tenke heldigvis.
Ingen lett situasjon. Med tre barn er man nødt til å kunne samarbeide som par. Da må han gjøre mer enn å lage middag og være kompis med barna. Håper du tar et valg du kan leve med :)
 
Back
Topp