Ønsker ikke å være fadder mere

Drizza79

Blir kjent med forumet
Eg er fadder til en gutt. Har nå brutt all kontakt med familien og ønsker ikke å være fadder lenger. Hvordan kan eg gå frem for å komme meg ut av det?
 
Du bare lar være å ha kontakt!? Annet en åndelig forpliktelse så er ikke fadder noe veldig bindende. Du står på papiret med gjør du ikke mer så gjør du ikke mer. Feks så har mine faddere aldri gjort noe mer for meg mens feks broren min sine faddere har gitt han masse penger opp gjennom oppveksten.
 
Eg er fadder til en gutt. Har nå brutt all kontakt med familien og ønsker ikke å være fadder lenger. Hvordan kan eg gå frem for å komme meg ut av det?

Bare la være å ha kontakt.
Jeg har ikke kontakt med flere av mine egne faddere ;) og har ikke hatt det siden jeg var liten, bare fordi familien ikke har særlig kontakt av udramatiske årsaker
 
Ho er navnedags fadder på min eldstesønn som har bursdag på samme dag som ho. I år fikk han ikke en gang bursdags hilsen. All komunikasjon er enveis, så nå nådde eg toppen. Skulle finne på noe i høstferien, men hørte ikke noe mere.
 
Ho er navnedags fadder på min eldstesønn som har bursdag på samme dag som ho. I år fikk han ikke en gang bursdags hilsen. All komunikasjon er enveis, så nå nådde eg toppen. Skulle finne på noe i høstferien, men hørte ikke noe mere.

Ja, men da har dere bare ikke kontakt mer. Fadder er ikke bindene på noen måte sånn at hun vil komme å kreve gave av deg heller :)
 
Det er jo bare en formell greie, og navnet ditt står på et papir. Ikke noe å bry seg om akkurat ;)
 
De kan ikke kreve noe av deg, så det er vel egentlig bare å kutte kontakten.
Et av barna mine har også en fadder vi ikke har hørt i fra på minst 5 år. Hun sluttet etterhvert å komme i bursdagene også, så nå har vi sluttet å invitere henne. Ikke noe dramatisk, for at vi ikke har kontakt lenger. Har vel bare hatt litt for ulike liv, slik at hun har prioritert andre ting, og så har kanskje ikke vi vært så flinke til å holde på kontakten. Får ikke endret på faddere på dåpsattesten, men er jo ikke noe barnet vil legge merke til før det blir voksen. Tror ikke barnet husker henne lenger, har ihvertfall aldri hørt snakk om henne.
 
Ikke noe å bry seg med, er ikke en alvorlig greie å ikke ha kontakt eller gjøre noe.

Vi har ikke faddere til våre barn en gang. Ikke som jeg kan huske iallefall.
Vi hadde navnefest, og tror ikke det er fadder med der.
 
Veldig trist at barnet skal straffes når det er de voksne som ikke kommer over ens.. jeg er selv fadder, og selv om jeg hadde falt ut med foreldrene hadde jeg aldri sluttet å være fadder for jenta :happy:
 
Jeg fikk noen julegaver av ymse slag opp igjennom, siste jeg husker var et håndkle som var pakket inn i en konfekteske... har aldri vært så skuffet og lei meg over en pakke noensinne! Tror jeg var 16år da. Siden hadde vi ikke noe kontakt før mamma tvang meg til å invitere de mot min vilje i bryllupet mitt.. noe som bare var kleint og ekkelt..

Søstern sine faddere kjøpte sølvskjeer til oss til hvert år, tror vi har 14stykker hver. Men så var hun også en veldig god barndomsvenn av pappa.
 
Back
Topp