Ønsker du smertelindring under fødselen?

  • Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet
Hadde bare lystgass med 1.mann. Vill gjerne prøve badekar denne gangen, men ikke noe annet enn det.
 
Var veldig åpen med førstemann, endte med lystgass....så tenker vi tar det som det kommer denne gangen også, føler ikke for å «låse meg» verken ene eller andre veien[emoji4]
 
Jeg tar det helt som det kommer seg. Ikke lystgass hvor vi bor. Endte opp med epidural sist da fødselen var temmelig langdryg. Stiller meg åpen, tror jeg fint kan gjennomføre uten om det ligger til rette for det, men tar det som sagt som det kommer :)
 
Fikk endelig prøvd lystgass med nr 4:) får ikke ta epidural på lokalsykehus, men håper på vannfødsel:)
 
Epidural føltes som det beste som hadde hendt meg sist, men hadde temmelig intense rier da jeg måtte settes i gang, og jeg fikk drypp. Håper jo på et litt annerledes fødselsforløp denne gang, med badekar. Men - åpen for alt, vet at det ikke er noe poeng i å ha for klare planer :)
 
Var veldig åpen med førstemann, endte med lystgass....så tenker vi tar det som det kommer denne gangen også, føler ikke for å «låse meg» verken ene eller andre veien[emoji4]
Det er nok greit å ikke låse seg nei :) Da kan man fort bli skuffet eller overrasket ;)
 
Er åpen for det som trengs, men ønsker i utgangspunktet å prøve badekar og/eller lystgass i første omgang.
 
Vil helst ikke ha for mange forventninger :) er ikke imot smertelindring, så skal ta det som det kommer! Har jo aldri født før, da er det vanskelig å være fast bestemt på noe, tenker jeg.
 
Ja ønsker smertelindring og da epidural. Ser ikke behovet for å gå igjennom en sånn type smerte uten noe form for lindring. Men jeg skal være bevisst for og klar over at hvis fødselen går for fort så kan det hende at babyen blir født uten smertelindring. Men i utgangspunktet vil jeg ha epidural [emoji4]
 
Nei, helst ikke.
Første kom i en hysterisk fart , rakk ikke tenke tanken. Har så enormt sprøyteskrekk at jeg gruer meg mest til å kanskje måtte ha noen form for nåler involvert , føder heller 10 dager på rad bare jeg slipper nåler [emoji23]
 
Jeg skal få spinalbedøvelse pga planlagt keisersnitt :happy: Har hatt katastrofe snitt ved første fødsel og da ble det narkose, det ønsker jeg helst å slippe, da jeg vil være våken når babyen blir født:)
 
Jeg vil gjerne ha epidural hvis mulig! :smug:
Med første fikk jeg det, og det var himmelsk(!)..så lenge det varte.. for slangen kom i klem, og de siste 2 timene var jeg uten :wtf:
Med nr 2 ville jeg også ha epidural, men det gikk så fort at vi rakk det ikke... da ble det lystgass.
Time will show - det går nok bra uansett :)
 
Back
Topp