Ønsker du smertelindring under fødselen?

Jeg har hatt akupunktur en gang i 5 min, men det funket ikke. Tenker at jeg ikke skal ha noe, det har vært best for meg. Men vet jo aldri...
 
Det kan være vanskelig og nærmest umulig å ta stilling til før første gang, synes jeg selv.
Med første fikk jeg "full pakke" [emoji28] Lystgass, fentonyl, en ting til, epidural og til slutt spiral da det endte med akutt keisersnitt.

Med nr 2 brukte jeg oksygen som hjelp (selvom det ikke er smertestillende da), og epidural på slutten.
Favoritten var fødsel nr 2.

Denne gangen gjør jeg som de to andre: tar stilling til det når jeg er igang [emoji1320]
 
Vet ikke helt, fødte uten sist.... overlevde det, men husker knapt fødselen fordi alt ble så overveldende (hadde en ganske dramatisk fødsel, på grunn av svangerskapsforgiftning)
 
Ønsker i utgangspunktet ikke noe. Dette er nr 2. Med første gikk det fort unna, så rakk ikke og kjente faktisk ikke behov for epidural. Hadde nok tatt lystgass om det var mulighet for det på sykehuset jeg fødde på. Tror jeg fikk noe lokalbedøvelse nedentil helt på slutten, da ungen ble tatt med sugekopp og ble klippet. Hadde åpent sinn med første, ville ta det som det kom. Tenker det samme på neste også - men har i bakhodet at det beste er å greie seg uten mtp på bivirkninger av epidural osv :)
 
Tar det som det kommer! Jeg vet bare at jeg ikke vil ha akupunktur, da det ikke er dokumentert effekt av det som smertelindring under fødsel.
 
Tar det som det kommer :)
Vanskelig å ta stilling til nå. Men tenker jo at det er helt topp å klare seg uten de mest heavy smertestillende :)
 
Tar det som det kommer, om denne blir sol de 2 forrige så rekker jeg nok ikke noe denne gangen heller, men drøyer det med rier lenge så tar jeg gjerne imot.
 
Skal ha epidural dersom det blir tid, både min mor og søster har styrtfødsler bak seg så redd jeg blir lik :wideyed:
 
Jeg hadde en laaang fødsel sist. 32 t..! Måtte også få riestimulerende etter ca 25 t og det var helt forferdelig. Da taklet jeg ikke smertene lenger. JM bestilte epidural, som ikke satt rett så 0 effekt. Hun påstod den fungerte, og lurte på om det virkelig var så vondt... heldigvis fikk jeg ny JM 2,5 t før gutten kom. Det første hun sa var at hun bestilte epidural for nå hadde jeg vært igjennom nok. Etter 30 t fikk jeg epidural som fungerte, og de siste to timene av fødselen var fantastisk! Gutten kom på andre pressrie, jeg revnet mye men det var likevel en flott opplevelse. Jeg hadde aldri kunnet føde igjen om ikke jeg hadde fått epidural på slutten, for det hadde jeg ikke klart å gå igjennom. Så jeg skal ha epidural denne gangen også! Hvis jeg må ha riestimulerendemarerittet kan de være klar med epiduralen med en gang [emoji4]
 
Jeg tar det på sikt! Om det blir som de forrige har jeg ikke noe valg ang. smertestillende:)
 
Det går forhåpentligvis like fort som med de to andre, så får ikke tid. Hadde ikke hatt behov for det heller synes jeg.
 
Ingen aning enda [emoji50] prøver egentlig å ikkje tenke for masse på det enda, for å ikkje skremme meg sjølv. Eg har ein slags fobi mot smertestillende, så kan bli litt kinkig. Men eg trur alt går fint fordiom :)
 
Back
Topp