Ønsker du smertelindring under fødselen? Hvilke?

M

Moderator Tonje

Guest
Nå nærmer fødselen seg mer og mer, og kanskje har du begynt å tenke over hvordan du ønsker at fødselen skal foregå. Hva ser du for deg?

Ønsker du smertelindring under fødselen? Hvilke?
 
Tenker jeg starter med dusjing eller noe varme av noe slag hvis ryggen er vond. Evt badekar.
Etterhvert blir det lystgass og epidural om det er behov for det. :)
 
Vet ingen ting virker på meg. Så det er en ting mindre å bruke energi på.
 
Det de anbefaler - epiduralen funket ikke som den skulle med Ibo, så får se om det blir det igjen [emoji85]
 
Skal planlegge smertelindring osv med anestesilege denne uka [emoji4]
 
Tar det som det kommer :)
Men så lenge det er muligheter ønsker jeg å prøve vann, akupunktur og lystgass.
Epidural er aktuelt, men ikke ønskelig :)
 
Ønsker ingen smertelindring. Har født tre uten noe allerede, vil være helt tilstedeværende, syns det er spennende! Dessuten føder jeg så raskt at jeg ikke rekker noen «tiltak».
 
Ønsker ingen smertelindring. Har født tre uten noe allerede, vil være helt tilstedeværende, syns det er spennende! Dessuten føder jeg så raskt at jeg ikke rekker noen «tiltak».

Samme jeg tenker[emoji4] vil ha med hele opplevelsen, og ikke klusse til noe med medikamenter.
Den tøffeste perioden er jo også den korteste, og jeg vet jeg kommer meg gjennom [emoji4]
 
Ønsker ingen smertelindring. Har født tre uten noe allerede, vil være helt tilstedeværende, syns det er spennende! Dessuten føder jeg så raskt at jeg ikke rekker noen «tiltak».
Enig der!
Førstemann fødte jeg med lystgass. Jeg følte meg så lite tilstede, svimmel/søvnig og jeg har i følge mannen svart på spørsmål, sagt ting jeg ikke husker ble nevnt i det hele tatt!
Så denne gangen blir det ikke noen lystgass på meg, nei! [emoji23]
 
Jeg vil ha mulighet for å velge mellom alt de har, men ønsker å prøve uten annet enn varmeposer så lenge jeg klarer. Har helt angst for å bli tvunget til å føde på Storken, hvor man ikke kan få epidural selv om man trygler og ber om det.
 
Har født uten noe med de 3 andre. Hadde badekar med hun siste som jeg brukte i 10 min. Satser på å føde uten noe på fødeloftet denne gangen også, men er åpen for alt hvis det skal bli annerledes denne gangen.
 
Sist ble jeg liggende i badekaret i 6 timer før jeg måtte opp å presse...denne gangen vil jeg være i vann som sist og helst føde i vann om det lar seg gjøre!den vektløse følsen er helt nødvendig når bekkenet er så smertefullt konstant(blir ikke bedre med rier):p
 
Hadde kun lystgass sist å håper dæ går fortare denne gang så eg slipper meir en evt den nå ogo_O
 
Back
Topp