Ønsker dere et spesielt kjønn?

FruA

Mamma til 3 :)
Oktobermirakler 2013
Ser på framsiden at det diskuteres om kjønn og ønsker fra foreldrene.. Det er jo selvfølgelig ikke noe foreldrene kan styre, men noen håper på det ene eller det andre.. Gjør dere det? Og synes dere det er greit? Jeg synes faktisk det kan bli litt ubehagelig når noen sier til meg at "nå håper du vel på jenta" osv. når det blir sagt mange ganger. Men synes ikke det gjør noe om noen spør og jeg evnt hadde sagt at jeg ønsker det ene eller det andre..

For å være ærlig så gjør jeg det ikke denne gangen! Det er helt sant det samme. Første gangen håpet jeg nok på jente, trodde det var gutt og fikk gutt. Andre gangen håpet jeg nesten litt på gutt, men trodde det var jente, men fikk gutt ;) Denne gangen håper jeg bare barnet er friskt. (Og ja, jeg synes det må være lov å ønske det, både for barnet og for oss, men blir det sykt eller med et slags syndrom er det absolutt like velkomment og like mye verdt som et hvilket som helst annet barn)

Det skjønner jeg godt at du syntes kan være ubehagelig!

Enig med du, så lenge barnet er friskt så er jeg glad.
Men om det skulle være noe med barnet så er det selvfølgelig like velkomment!

Jeg har gutt, det hadde vært morro hvis jeg fikk en av hver.
Men jeg blir likeså glad for gutt! :)

Syntes det er supert å være 'gutte mamma' ;)

Har veldig gutte følese så tror det er en liten gutt i magen min denne gangen å.

Jeg synes ikke det er rart at folk spør om det. Men nå føler jeg det slik også.. Jeg har gutt og jeg ønsker meg en jente. Men om det blir gutt blir jeg like fornøyd;) jeg vet at dette blir mitt siste barn, så en av hver hadde vært supert:)

Jeg håper vel kanskje litt på en jente, men blir overhodet ikke skuffa eller lei meg om det blir en gutt til :-) jeg elsker å være guttemamma :-)

Jeg har utrolig mye pent tøy liggende etter Thale som jeg har gledet meg til å bruke igjen.
Thale vet jeg håper på en lillesøster :)
I familien vår er det stor jentedominans, kun en gutt født på over 50 år så jeg vet at kommer det en gutt så blir det stor stas for alle! :)
Uansett hvilket kjønn det er, blir det med andre ord godt motatt! :)

Har gutt så hadde selvfølgelig vært koselig med en jente ;) Skal uansett bare ha 2 barn så hadde vært kos med en av hver. Meeeen det spiller ingen rolle hva det er så lenge barnet er friskt :)

Jeg håper på et frisk tredje barn ;) opplevde det samme når jeg fikk nr 2, med at folk sa "ja, nå håper vel dere på jenta", og når jeg fikk jente så var det "så heldig du er som har en av hver"... Selv om jeg føler jeg hadde vært like heldig hadde jeg hatt 2 gutter eller 2 jenter ;) Så, jeg håper på nok et friskt barn, samme hva det er ;)

Har jente, så har vært arti med en gutt;) men uansett kjønn er det velkommen;)

Håper litt på en gutt da vi har en jente fra før, men blir selvfølgelig glad uansett :) Magefølelsen derimot sier at det blir en jente til så vi får se ;) God helg! :)

Har jente ifra før. Er selvfølgelig det samme om det blir jente eller gutt.. MEN hadde jo selvfølgelig vært morsomt om det ble en gutt slik at vi har en av hver :-)

Ønsker oss en baby som er frisk (dette er første, så har ingen betydning hvilket kjønn det er)

Jeg håper på en levende baby, men for sambos del håper jeg på en gutt. Selv om jeg tror at det hadde vært morsomt med ei jente, for det ville vært første jenta for oldeforeldre og besteforeldre...

For oss spiller det ingen rolle hvilket kjønn det blir, bare det er friskt! Håper litt på gutt da, siden vi har jente fra før :)

Har en jente fra før så hadde vært litt artig med en gutt, men blir like glad om det blir en liten frøken til! Føler på meg at det kanskje blir en jente <3

Mitt største ønske er at barnet er friskt og raskt på alle mulige måter. HAr en nydelig gutt på snart tre år og jeg har jo lyst til en jente også, men gjør ingenting om det blir enda en gutt :)

Jeg ønsker meg en jente...
for det var en jente vi mistet i fjor og vi har alt klart til en liten jente. Så jeg ønsker vi får en liten lillesøster som kan få arve disse tingene som vi har kjøpt til storesøster som desverre aldri fikk bruke de.

Ellers er jeg der at jeg nesten blir litt fornærmet når noen sier at alt de ønsker seg er et friskt barn!
Jeg skjønner jo forsåvidt hva de mener, kjønn blir ikke så viktig i en slik sammenheng.
så jeg blir ikke sint eller noe, men en sykdom skulle jeg tatt med om bare barnet mitt hadde levd. Så jeg kunne kose med henne, trøste henne og holde henne tett inntil meg...

Jeg ønsker meg en jente...
for det var en jente vi mistet i fjor og vi har alt klart til en liten jente. Så jeg ønsker vi får en liten lillesøster som kan få arve disse tingene som vi har kjøpt til storesøster som desverre aldri fikk bruke de.

Ellers er jeg der at jeg nesten blir litt fornærmet når noen sier at alt de ønsker seg er et friskt barn!
Jeg skjønner jo forsåvidt hva de mener, kjønn blir ikke så viktig i en slik sammenheng.
så jeg blir ikke sint eller noe, men en sykdom skulle jeg tatt med om bare barnet mitt hadde levd. Så jeg kunne kose med henne, trøste henne og holde henne tett inntil meg...

Ville bare gi deg en god klem :) Fikk tårer i øynene når jeg leste innlegget ditt..

At man ønsker seg friskt barn ser jeg på som en selvfølge at alle ønsker...og ja...jeg tør å si at nå som 3.barn kommer, så hadde det vært koselig med ei litta jente, da jeg har to flotte gutter fra før av...men skuffa om jeg får gutt ? Absolutt ikke!!! Like velkommen uansett kjønn...
Sier ikke at noen gjør det her (har ikke lest alle svar) men jeg ser ikke problemet med å ønske litt, når alt er nytt og man ikke vet :)

Back
Topp