Ønsker barn

Er fastlegen din langt unna? Du kan be om henvisning til gynekolog for sekundær infertilitet (siden du har et barn fra før så kalles det sekundær). Da kan de undersøke, og evt skrive ut støttemedisiner som kan hjelpe deg å bli gravid/få eggløsning. Hos noen så er det alt som mangler
Ja fastlegen er liksom I eit anna land haha. Bur I Finland no så har ikkje fastlege

Er fastlegen din langt unna? Du kan be om henvisning til gynekolog for sekundær infertilitet (siden du har et barn fra før så kalles det sekundær). Da kan de undersøke, og evt skrive ut støttemedisiner som kan hjelpe deg å bli gravid/få eggløsning. Hos noen så er det alt som mangler
Eg er veldig usikker på dette med støttemedisiner. For eg vil jo så gjerne klare det sjølv men det er fristende med medisiner for å få ting til å skje fortere

Eg er veldig usikker på dette med støttemedisiner. For eg vil jo så gjerne klare det sjølv men det er fristende med medisiner for å få ting til å skje fortere
Om kroppen er i en hormonell ubalanse så skjer det nok ikke av seg selv dessverre.

Personlig så måtte jeg hjelpe igang eggløsning etter at jeg fikk barn to, siden jeg ville ha støtte tetthet mellom barn to og barn tre. Jeg tok trippel dose maca-rot og inositol (kan kjøpes på helsekost eller bestilles på nett, jeg brukte flere merker alt etter hva som var på tilbud). Fikk eggløsning og ble gravid på første forsøk. Hadde nok tatt lang tid for kroppen å finne tilbake til syklus uten disse tilskuddene

Om kroppen er i en hormonell ubalanse så skjer det nok ikke av seg selv dessverre.

Personlig så måtte jeg hjelpe igang eggløsning etter at jeg fikk barn to, siden jeg ville ha støtte tetthet mellom barn to og barn tre. Jeg tok trippel dose maca-rot og inositol (kan kjøpes på helsekost eller bestilles på nett, jeg brukte flere merker alt etter hva som var på tilbud). Fikk eggløsning og ble gravid på første forsøk. Hadde nok tatt lang tid for kroppen å finne tilbake til syklus uten disse tilskuddene
Kun Maca og inositol du brukte? Har brukt inositol dei siste månadene men gikk tom no.

Kun Maca og inositol du brukte? Har brukt inositol dei siste månadene men gikk tom no.
Ja. Jeg tok vanlige vitaminer og omega3 også men ikke noe spesielt, bare for å dekke over det jeg ikke var flink nok til å få i meg gjennom mat. Vi lå sammen også hele den fertile perioden for å holde spermen på topp. Så sex hver dag i 3 uker. Jeg tror det også kan ha mye å si

Ja. Jeg tok vanlige vitaminer og omega3 også men ikke noe spesielt, bare for å dekke over det jeg ikke var flink nok til å få i meg gjennom mat. Vi lå sammen også hele den fertile perioden for å holde spermen på topp. Så sex hver dag i 3 uker. Jeg tror det også kan ha mye å si
Kor lang tid brukte du tilskuddene før du prøvde? Hadde du ikkje mens før siden du måtte ha hjelp med eggløsning?

Kor lang tid brukte du tilskuddene før du prøvde? Hadde du ikkje mens før siden du måtte ha hjelp med eggløsning?
Ingen mens nei, den hadde ikke kommet tilbake enda etter fødsel. Hadde gått 7 måneder tror jeg. Jeg gikk vel på de i 2 måneder før eggløsning kom og jeg ble gravid

Har kjøpt slimløsende hostesaft og tenkte å finne grapefruktjuice og meir coq10. R
Grapefrukt juice har eg prøvd litt før men ikkje lenge, coq10 gikk eg på tidligere men gikk tom. Einaste som er nytt vil vere hostesaften.

Kjøpte termometer og lasta ned fertility friend I går. Eg kjøpte den "taking charge of your fertility" boka da eg var 16 men den ligger hos mamma:facepalm:
Ellers så har eg begynt å juice ein grapefrukt og tenkte å gjera da til slutten av månaden. Tar sånn slimløsende hostesaft for første gang denne syklusen også så får sjå om utfloden blir annerledes. Forventa eggløsning I slutten av september.

Då trur eg eggløsninga er ferdig for denne syklusen. Første på ein stund uten el tester. Men følte eg viste så masse bare av å sjekke utfloden. Veit ikkje om det er meir enn vanlig men følte eg hadde meir. Denne syklusen tok eg å juicet 1 greipfrukt fra mens var ferdig til rett før eggløsning. Tok også hostesaft for første gang. Tilskudd eg har brukt denne pp'en er krill olje for omega 3, coq10, lever og Øster. Tilskudd har forandret seg litt etter kvart som eg går tom og kjøper ny. Ellers spiser eg masse egg, melk og annet nærings mat.

IMG_20251003_120317_301.jpg

Gjorde ferdig denne olives slå om i klasserommet.

Ser bra ut detta❤️

Back
Topp