Ønsker barn

Tuuli

Flørter med forumet
Hei blir bedre kjent med forumet og oppdaga dagbøker haha. Tenkte kanskje eg skulle prøve. Eg er 24 år og om ein måned har eg ein 3 åring!! Gifta meg for snart 4 år siden med barnefar og blei gravid like etter. Men blei ikkje gravid med ein gong, da tok eit par månader. Har aldri gått på prevansjon og håpte at det skulle gå fint å få nr 2 men det har ikkje skjedd enda. Har tatt øve 2 år og mange tester og tilskudd. Har aldri hatt sa eller kjemisk har bare ikkje blitt gravid.

No på søndag hadde eg sterke menssmerter som endte opp at eg måtte legge meg ned med varmeflaske og holdt nesten på å ta smertestillende. Har kjent litt murringer etterpå som eg aldri kjenner før mens. Så går an å håpe at det fungerte denne gangen.:nailbiting:

Må si at når vi prøvde på første så hadde eg eit sterkt ønske om å få barn i august. Trur det var i september at eg bad om å få ein sunn og vakker jente baby i august og ho skulle bli oppkalt etter min oldemor. I slutten av november fikk eg ein positiv test og det blei ein jente og ho blei oppkalt etter oldo.

No skulle eg så gjerne hatt ein vårbaby. Eg tar kva eg får men om eg kunne fått oppfylt ønske mitt igjen slik som forrige gang så skulle eg gjerne hatt ein baby om våren:happy:

Svak svak strek på tidlig test. Mens er forventet mandag eller tirsdag, men streken kan også vere ein skygge. Har våkna opp midt på natta for 3 gang. Hadde det slikt første gang men dette er einaste natta der eg ikkje klarte å sove igjen. Var vel så spent på testen eg tok kl 3 om natta

Anbefaler å endre til et eget nick (kallenavn) og ha et profilbilde. Da blir det lettere å følge med i dagboka :love2

Så denne syklusen blei laaaang. Har enda ikkje fått mens men mange negative tester. Eg merka at I juli syklusen så fikk eg ikkje økning på eggløsningstestene og ingen mens til vanleg tid. Økningen kom 10 dager seinare men ikkje heilt positiv. No gjetter eg at mens skal komme ca fredag. Som eg håper da graviditetstestene er alle negativ då vil eg bare begynne på ein ny og vanleg syklus og ikkje meir slike lange som no

Eg lurer på om noken har eit par trøstende ord om litt større aldersforskjell på barna. Eg har alltid ønsket meg 4 barn. Ho eg har fikk eg da eg var 21 og no fylte ho nettopp 3 år. Mamma fikk meg da ho var 21 og søsteren min da ho var 23. Eg har alltid sett for meg det samme for meg. Men no er eg jo 24,5. Føler "alle" får barn med 2-2,5 års aldersforskjell og sjølv om det ikkje er fasit så føler eg på stress.

Eg lurer på om noken har eit par trøstende ord om litt større aldersforskjell på barna. Eg har alltid ønsket meg 4 barn. Ho eg har fikk eg da eg var 21 og no fylte ho nettopp 3 år. Mamma fikk meg da ho var 21 og søsteren min da ho var 23. Eg har alltid sett for meg det samme for meg. Men no er eg jo 24,5. Føler "alle" får barn med 2-2,5 års aldersforskjell og sjølv om det ikkje er fasit så føler eg på stress.
Sønnen min er 6 år. Det går helt fint. Tenker at man må ta livet som det kommer, og selv og man har hatt en annen visjon så kan det fortsatt bli veldig fint. Forstår at det er sårt, men det er ikke mye man får gjort noe med. Kjenner overhode ikke på noe press i forhold til aldersforskjell. Tenker at sønnen min har hatt en fantastisk barndom og bedre blir den med nytt tilskudd .

Sønnen min er 6 år. Det går helt fint. Tenker at man må ta livet som det kommer, og selv og man har hatt en annen visjon så kan det fortsatt bli veldig fint. Forstår at det er sårt, men det er ikke mye man får gjort noe med. Kjenner overhode ikke på noe press i forhold til aldersforskjell. Tenker at sønnen min har hatt en fantastisk barndom og bedre blir den med nytt tilskudd .
Ja det blir jo fint uansett alderen men eg blir så avhengig og oppslukt av å prøve å bli gravid at det tar øve kvardagen min. Skulle ønske eg var ein av dem som bare slappet av og tok ting som det kom.

Da kom mens etter kva eg forventa. Den kom sist 7 juli så no håper eg den er normal igjen fra no av. Har vel mista ein pp trur eg.

Gått tom for min 50 pakke med eggløsnings tester. Veit ikkje om eg gidd å bestille nye med det første. Litt stretchy kvitaktig slim I dag og I går. Syklus nr 2 etter ammeslutt. Får begynne å spørre etter hjelp no I Høst om det ikkje funker no.

No er eg 1 dag etter det eg trudde var forventa mens. Negative test. Men ser ut som at forsetter med lange sykluser no. Forrige var 40 dager og håper den korter seg ned og blir normal. Eg vil prøve å øke fruktbarheten og balansere hormonene resten av året før eg eventuelt hadde gjort meir. Gi kroppen ein sjanse å komme seg etter ammeslutt og få inn masse god næring til ny graviditet. Håper jo at det skjer før det men ser ikkje slik ut.

Ønsker å kjøpe ein ladycomp 8 men er veldig dyrt no så kanskje ein brukt babycomp. Hadde pearly før eg blei gravid men likte ikkje at eg måtte sende den inn til å få skiftet batteri og det er lenge siden eg brukte den no.

Altså går det an? Eg forventa ein ny 10 ekstra dager for forrige gang men no kom mensen faktisk etter eg hadde skreve forrige innlegg hahaha. Håper det er eit bra tegn på at kroppen fungerer bedre neste syklus. Er så glad at eg slipper å vente ein uke til

Altså går det an? Eg forventa ein ny 10 ekstra dager for forrige gang men no kom mensen faktisk etter eg hadde skreve forrige innlegg hahaha. Håper det er eit bra tegn på at kroppen fungerer bedre neste syklus. Er så glad at eg slipper å vente ein uke til
Hehe akkurat som når man får mensen rett gtest. Betryggende at det endte på kortere syklus

Hehe akkurat som når man får mensen rett gtest. Betryggende at det endte på kortere syklus
Ja har opplevd slike før haha. No håper eg egentlig at kroppen er klar for nytt svangerskap. Hadde ammeslutt I midten av juni og har jo hatt normal syklus I over to år så sjølve syklusen skulle ikkje vere eit problem. Har hatt 30 dagers syklus heile tida etter fødsel.

Det er liksom ingenting som skjer hos meg. Vil bare at kroppen skal vere fruktbar og klar til å få barn. Det er liksom ingen tegn til at den ikkje er det. Så bare så kjedelig for eg ønskjer at eg sjølv skal klare det uten å måtte begynne med medisiner.

Det er liksom ingenting som skjer hos meg. Vil bare at kroppen skal vere fruktbar og klar til å få barn. Det er liksom ingen tegn til at den ikkje er det. Så bare så kjedelig for eg ønskjer at eg sjølv skal klare det uten å måtte begynne med medisiner.
Har dere sjekket om noen hormoner er i ubalanse eller noe slikt, siden dere har prøvd så lenge? :Heartred

Må ikke stresse så mye nei! Alle i min og mannens familie har stor forskjell. Feks mannen er 8 år yngre enn storebror, så er det 4 år til nestemann og 4 år til eldste. Er 16 år forskjell totalt. I min familie er det 12 år totalt. Jeg trodde jeg ville ha tette barn, men etter å ha fått første kunne jeg gjerne ha ventet enda litt til, hehe, men vi er så «gamle» at vi bare slo til.

Men hvis du har prøvd i 2 år hadde jeg gått til gyn(fastlegen sender henvisning), over 1 år telles som ufrivillig barnløs og gir rett på utredning for å se om det er noe galt.

Må ikke stresse så mye nei! Alle i min og mannens familie har stor forskjell. Feks mannen er 8 år yngre enn storebror, så er det 4 år til nestemann og 4 år til eldste. Er 16 år forskjell totalt. I min familie er det 12 år totalt. Jeg trodde jeg ville ha tette barn, men etter å ha fått første kunne jeg gjerne ha ventet enda litt til, hehe, men vi er så «gamle» at vi bare slo til.

Men hvis du har prøvd i 2 år hadde jeg gått til gyn(fastlegen sender henvisning), over 1 år telles som ufrivillig barnløs og gir rett på utredning for å se om det er noe galt.
Har vel egentlig begynt å slutte å stresse litt med da men har så lyst at datteren min skal få ha noken å leke med. Vi er liksom aleine heile tida.

Jo men veit ikkje akkurat kor og kva eg skal gjera. Vil ikkje at det skal koste så masse heller. Ikkje lett for meg å kontakte lege her.
Er fastlegen din langt unna? Du kan be om henvisning til gynekolog for sekundær infertilitet (siden du har et barn fra før så kalles det sekundær). Da kan de undersøke, og evt skrive ut støttemedisiner som kan hjelpe deg å bli gravid/få eggløsning. Hos noen så er det alt som mangler

Back
Topp