Ønsker å bli holdt hele tiden...

Tulla84

Gift med forumet
Junibarna 2015
Novemberbarna 19
Vesla her er nå 5 uker. Når hun er våken så vil hun bli holdt hele tiden. Har forsøkt flere ganger å legge henne fra meg på vippestol , i babynestet og på sofaen men da begynner hun å "klage " ganske raskt etterpå.Flere som har stort kosebehov?

Min var slik fra han var 5 uker til 8 uker, da skjedde det noe med han. Klarte å ligge i baby gymmen å kikke litt. Nå er han snart 12 uker! Prøver å gripe etter lekene ser det ut som, og snakker og koser seg:) det blir bedre, er ganske hektiske de ukene dere er inne i nå:)

Har det akkurat likedan! Han klarer ikke å være "alene". Må ha kroppskontakt for å finne roen, også når han ikke skal sove.. Han er 5 uker her også. Håper det går over, det er ekstremt slitsomt. Har ei på 2 år som også vil ha mammas oppmerksomhet..

Har hatt det sånn her også, siden starten. Men har blitt litt bedre siste uken,hun er 7 uker nå. Men utrolig krevende mens det står på. Man får liksom ikke gjort noe som helst annet. Vi får tenke at det er en kort periode, og det går over :)

Sånn er det her også. Han har et stort behov for nærhet. Så tur i vogna går ikke, for han vil ikke ligge alene, så har skaffa oss bæresele så vi kan prøve ut det på tur.
Tur i bil går heller ikke, ikke engang om vi sitter ved siden av han, han vil rett og slett bli holdt:p
Så her gjøres alt på skift, spising, tannpuss osv:p
Han er 8 uker på fredag så håper det blir bedre for er vanskelig når mannen er på jobb og jeg er alene med han. Får ikke spist noe annet enn enkel mat som ikke må tilberedes og kan spises med en hånd som feks kjeks før mannen kommer hjem.
På en annen side er det litt kos også :)

Sånn er det her også. Han har et stort behov for nærhet. Så tur i vogna går ikke, for han vil ikke ligge alene, så har skaffa oss bæresele så vi kan prøve ut det på tur.
Tur i bil går heller ikke, ikke engang om vi sitter ved siden av han, han vil rett og slett bli holdt:p
Så her gjøres alt på skift, spising, tannpuss osv:p
Han er 8 uker på fredag så håper det blir bedre for er vanskelig når mannen er på jobb og jeg er alene med han. Får ikke spist noe annet enn enkel mat som ikke må tilberedes og kan spises med en hånd som feks kjeks før mannen kommer hjem.
På en annen side er det litt kos også :)
Jeg har bæresele men glemmer å bruke den! Er jo genialt for da kan man gå på do, lage mat og andre nødvendigheter uten å måtte la babyen ligge og skrike. Er også avlastende for rygg og skuldre :)

Mi er også sånn.. Nekter ligge alene på kveldstid isllefall.. Da bører jeg henne i elastisk sjal.. Veldig kjekt!

Samme her. Han vil ha kos hele tiden. Det er veldig koselig, men jeg får gjort lite når han konstant skal ha kos og nekter å ligge alene :-)

Har det på samme måte! Han kan noen ganger ligge i babygymmen litt lengre, men etter max 5 min vil han bli sosialisert igjen. Men det er vel ganske normalt når de enda er så små :) merker at han ligger i babygymmen lengre for hver dag.

Samme her også! Ikke interessert i å ligge for seg selv. Eneste som funker er vogna og bilen mens hun sover - ellers vil hun være inntil meg eller pappaen hele tiden. Intenst, men koselig

Mi bor omtrent på brystkassa mi. Gjort det fra dag 1. Kjempekoselig, siden det er min siste må jeg nyte det;)

Samme her, hun blir 5 uker på lørdag. Er Max 5 min i vippestol, Babygym ol. Har mei tai og Caboo sjal, der trives hun.
Hun sover i vogn som trilles, i bilstol og på oss, men våkner når vi legger henne fra oss.

Jenta her er også veldig glad i kroppskontakt, men sover også fint på egenhånd. Det beste er å få ligge på magen på mamma eller pappas bryst, eller inntil i sengen ♡ Sover ellers godt i vogna si og i bilstolen de gangene den blir brukt. Er akkurat som om så fort bilstolen blir løftet opp fra gulvet så det rører seg så detter øynene igjen. Hehe :-)

Ligger nå i senga sammen med jenta for å få henne til å sove.. Går jeg våkner hun..

2015-08-03 13.55.04.png Fant denne på nett, kan jo se ut som om det stemmer godt med periodene dere er inne i. Det har med babyens mentale utvikling og utviklingssprang å gjøre.

Back
Topp