Ønskeliste- greit eller ugreit?

MinusNinus

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberlykke 2015
Julibaluba 2017
Vi er så heldige at våre mødre har kjøpt alt vi trenger av klær i 50 og 56, har selv besørget vogn, bilsete og stellebord/kommode og mine foreldre har stått for seng med fullt utstyr, så har vi arvet en del fra min brors barn. Så det vi egentlig trenger nå er litt andre ting. Men jeg føler det er litt sånn på kanten å sette opp en typ ønskeliste over de tingene vi nå føler vi trenger langt mer enn klær. Greit eller ugreit å sette opp ønskeliste?

Har egentlig ikke gjort det. Kun hvis noen har spurt. Setter opp ønskeliste til dåpen eneste. Snart jul også ;)

Vi har en ønskeliste i bakkant for dem som ønsker det. Men har ikke pusha den på folk

Her har en del spurt hva vi ønsker/trenger.. Vi har sagt dem ikke trenger å tenke på å kjøpe ting osv (for vi har det aller meste & fått mye av våre foreldre og våre søsken). Men noen har insistert så da har vi sagt hva vi mangler.. Mest for at dem ikke skal kjøpe noe vi allerede har, eller ikke trenger :) Så jeg syns det er greit å ha en ønskeliste, tilfelle noen har lyst å gi gave - slik som hos oss :)

Jeg har laget en slags ønskeliste til meg selv hvor det er ting vi trenger og ting som er kjekt å ha. Er mer fordi at om noen spør har jeg et svar., men kommer ikke til å gi den til noen :)

Ja var mer sånn jeg mente det, hvis noen spør så har vi en liste over de tingene vi faktisk trenger :) Tenkte å gi den til min mor da, for vet mange spør henne og ikke oss og da er det litt greit at hun vet. Problemet mitt er at jeg føler vi er litt kravstore når vi har utarbeidet en liste liksom ;) Prøver å si til meg selv at det er fordi mannen og jeg er praktiske pragmatikere- men funker dårlig ;)

Ja var mer sånn jeg mente det, hvis noen spør så har vi en liste over de tingene vi faktisk trenger :) Tenkte å gi den til min mor da, for vet mange spør henne og ikke oss og da er det litt greit at hun vet. Problemet mitt er at jeg føler vi er litt kravstore når vi har utarbeidet en liste liksom ;) Prøver å si til meg selv at det er fordi mannen og jeg er praktiske pragmatikere- men funker dårlig ;)

Skjønner hva du mener med å føle seg kravstor. Jeg tenkte også slik men folk har sagt til meg at det må jeg ikke tenke på fordi det er vanlig å få sengamat med personer rundt. Hadde vært noe annet om du hadde sendt listen til folk rundt deg.
Tenker å ha en liste/noen tanker om hva en trenger bare er lurt fordi da kan en faktisk få ting enn har brukt for :)

Har en del ting som vi har skrive ned at "det kan vi ønske oss". Så når div familie spør, så svarer eg ting som vi trenger. Vi har med vilje ikkje handla inn masse til babyen endå - nettopp fordi vi veit at folk ønsker å gi oss gaver. Så seier vi (rettelse - eg seier, sida det er eg som har kontrollen ;) ) bare en ting vi ønsker oss til kvar - og så får vi den tingen :) Ser seff an kven som spør og tilpasser ønsket i "rett" prisklasse. Alle blir glade for et konkret ønske :)

Jeg sier heller hva vi trenger om folk spør. Jeg pleier ikke komme med ønskelister til bursdag heller, men min bror og familien kommer alltid med lange ønskelister. Tenker om folk spør, så kan de jo få en liste :)

Tror folk vil sette pris på at dere har ei liste jeg, enn ikke. Mye kjekke å spør noen om det er noe de trenger/ønsker, å få ett konkret svar, enn bare "nææh vetikke jeg" :)

Jeg sender ikke akkurat ut ønskeliste, men jeg har en liste i hodet over ting jeg kommer til å si at vi ønsker oss til babyen. VI har egentlig alt uansett, men det er et par kjekt-å-ha-ting som jeg ikke kjøper for å ha noe på ønskeliste. Vi kommer til å få alt for mye gaver, og spesielt svigermor har ofte lyst til å kjøpe ting vi absolutt ikke vil ha. Hun skal definitivt få et par ønsker, av den typen ting som hun synes er greit å kjøpe. Mye bedre for alle parter om vi får noe vi er villige til å bruke. :)

Vi har ingen ønskeliste. Har kjøpt veldig mye brukt. Eneste nytt er vogn og litt klær. Syntes det er så unødvendig å ønske seg mye nye ting når en kan kjøpe fint brukte ting til halvpris:-P

Om en venninne hadde kommet til meg med en ønskeliste hadde jeg ikke reagert på det, tror heller jeg hadde syns det hadde vært veldig smart! :-) Da kan jeg velge ut selv, vet de får bruk for det og i tillegg at det er noe de vil ha :-) ..og igjen, slipper turen på butikken for å bytte eller at det er noe som bare blir liggende :-P

Back
Topp