Ønskebrev,,

Wiccababe

Gift med forumet
Må man ikke skrive ønskebrev til føden lenger? Husker jeg gjorde dette med pjokken å trodde dette var noe man gjorde før hver en fødsel jeg [:-]

ORIGINAL: Wiccababe

Må man ikke skrive ønskebrev til føden lenger? Husker jeg gjorde dette med pjokken å trodde dette var noe man gjorde før hver en fødsel jeg [:-]

Ikke alle som gjør det, igrunn bare om du har noen spesielle ønsker så skriver man brevet eller så skal det være "nok" - å ha jm samtale[:)]

Blir du innkalt til jordmorsamtale da eller??[8|]

jeg ba om å få fødelssamtale med jordmor, så skal ha det på mandag. hvis det var sånn samtale det var snakk om?
men skal skrive ønskebrev da. tror kanskje jeg skal spørre om tips til det på mandag. jeg er så livredd for fødsel at jeg håper et ønskebrev kan hjelpe meg littegranne:)

Jeg skrev ikke noe ønskebrev sist, og skal ikke nå heller. Tar ting som det kommer jeg, og har ingen spesielle ønsker uten at jeg skal stå!!! [:D][:D]

Hva inneholder et slikt ønskebrev?

Jeg aner jo ikke hva jeg går til, og da er det vanskelig å ønske seg det ene fremfor det andre... Og jordmorsamtale - jordmoren jeg går til skal jo ikke være med på fødselen, så da hjelper vel ikke det? Og de har vel ikke tid til sånne samtaler på Ullevål?

Timtam, hvis du har spesielle ønsker med tanke på fødselen kan du skrive ned det.. Om du har lyst til å ligge i badekar i starten, ha på musikk, ønsker akupuntur.. sånne ting..

Men uansett hvor mye man ønsker enkelte ting, er det jo ikke sikkert det blir sånn..

Jeg kunne skrevet 100 sider med ønskebrev under sist fødsel jeg, men det hadde ikke hjulpet.. Fikk ikke gjort noe av det jeg hadde tenkt litt på på forhånd...

Er så heldig at familien til typen kjenner over jordmor på ullevåll, så jeg tenkte at han skal få lov å ringe henne når han kommer hjem fra vestlandet så vi får en omvisning der av henne.
Ellers har jeg bare forholdet meg til fastlegen, han er så super søt og snill. Har aldri opplevd å ha en fastlege som er så positiv og engasjert, helt rart.

Jeg har skrevet ønskebrev hver gang. Men det har ikke gått på hvordan jeg vil at SELVE fødselen skal være. Mer på å forberede dem på at jeg har et bekken som gjør mer vondt enn selve fødselen og at jeg IKKE vil bli dulla med, for da spyr jeg [:'(] [:D]

ORIGINAL: BlåBobler

Jeg har skrevet ønskebrev hver gang. Men det har ikke gått på hvordan jeg vil at SELVE fødselen skal være. Mer på å forberede dem på at jeg har et bekken som gjør mer vondt enn selve fødselen og at jeg IKKE vil bli dulla med, for da spyr jeg [:'(] [:D]

Ha ha det fant jeg også fort ut at jeg ikke ville!! Stakkars gutten min da prøvde å ta litt på meg og skulle massere litt bak i ryggen, for det hadde vi jo sett på film at pappa`ne gjorde..
Men da ga jeg klart beskjed om at jeg ikke orket å bli tatt på ja!!! [:@][:@][:D][:D] Uff, stakkars han [&:]

Har ikke hørt om noe ønskebrev hverken forrige gang eller nå. Forrige gang var vi ikke på omvisning på føden engang - da tok vi bare alt som det kom gitt og det gikk jo fint....[:D]

Denne gangen har jeg imidlertid fått innkalling til "journal-skriving" 16. mai (1 mnd før termin). Regner med at det også innebærer en samtale omkring fødsel, tanker, ønsker osv.......[8|]

Back
Topp