Ønskebarnet med IVF

Malen

Glad i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Julilykke 2023
Nå har jeg smuglest på forumet lenge, men nå føler jeg behovet for en dagbok selv.

27 år, gift og vært prøvere i to år, uten at det er funnet noen årsak hos noen av oss. Er i gang med første IVF-forsøk, begynte på spray 19.09 og på sprøyter (Gonal-f) 03.10. Skal inn på kontroll på torsdag og hvis alt har gått som det skal blir det forhåpentligvis uttak om ikke lenge. Veldig spent på kontrollen og veien videre.

Familie og nære venner vet at vi driver med IVF, men vi har bestemt oss for å holde for oss selv akkurat hvor vi er i løypa, for å slippe å føle press rundt innsett, testing osv. Så kjenner behovet for å lufte litt tanker her.

Har ikke hatt så kjempemye bivirkninger, kjenner det litt i hodet og føler magen er litt "bulende" på en måte, så høye jeans utgår for en stund kjente jeg i dag :laughing002 Ellers er det nok vanskeligst med psyken, synes det er både tungt og sårt, men håper på noe godt i enden av det
 
Her er du i allefall i godt selskap:) Masse lykke til på torsdag, krysser fingrene for mange fine eggposer!
 
Her er du i allefall i godt selskap:) Masse lykke til på torsdag, krysser fingrene for mange fine eggposer!
Ja, godt å lufte tankene litt blandt "likesinnede" som vet at IVF dreier seg om litt mer enn å dra og få seg en baby :) Mange usikkermomenter, takk for lykkeønskninger, veldig spent på å se :)
 
Blir spennende, velkommen hit! Forhåpentligvis er symptomene dine gode, og uttak blir snart. Det er en nervepirrende tid, hvor mange egg, hvor mange embryo, hvordan vil jeg oppleve dette, osv tanker og du er i gode hender her inne, vi er mange som har fått kjenne på berg og dalbane dette kan være. Sikkert lurt å ikke si så mye til de rundt, for å slippe alt stresset..
 
Blir spennende, velkommen hit! Forhåpentligvis er symptomene dine gode, og uttak blir snart. Det er en nervepirrende tid, hvor mange egg, hvor mange embryo, hvordan vil jeg oppleve dette, osv tanker og du er i gode hender her inne, vi er mange som har fått kjenne på berg og dalbane dette kan være. Sikkert lurt å ikke si så mye til de rundt, for å slippe alt stresset..

Takk! :) Absolutt mange tanker som surrer i hodet ja, kjenner faktisk jeg er litt optimistisk på kontrollen. Det er vel egentlig bra, men redd skuffelsen blir stor hvis kroppen ikke har reagert sånn som den skal. Men må bare vente å se!

Fikk mens som ventet etter start på Synarela, men spotter fortsatt litt, 12 dager senere. Paranoid som jeg er er jeg litt stressa over det, selv om jeg har hørt at det er vanlig at folk reagerer ulikt på Synarela. Tror ikke jeg er så bekymret over det at jeg ringer inn, men venter og spør på torsdag:)
 
Takk! :) Absolutt mange tanker som surrer i hodet ja, kjenner faktisk jeg er litt optimistisk på kontrollen. Det er vel egentlig bra, men redd skuffelsen blir stor hvis kroppen ikke har reagert sånn som den skal. Men må bare vente å se!

Fikk mens som ventet etter start på Synarela, men spotter fortsatt litt, 12 dager senere. Paranoid som jeg er er jeg litt stressa over det, selv om jeg har hørt at det er vanlig at folk reagerer ulikt på Synarela. Tror ikke jeg er så bekymret over det at jeg ringer inn, men venter og spør på torsdag:)
Tror spotting er ganske normal ja, selv om jeg hadde vanlige mens på synarela selv.:shy:
Det var en enormt skuffelse første forsøket når jeg måtte gå noen dager til på medisin er men var forberedt på det på andre forsøket, da jeg ikke kjente så mye i eggstokkene men man reagerer jo forskjellig. Noen dager til eller fra betyr egentlig ikke så mye men akkuratt når en står i det betyr 2-3 dager ekstremt mye :shy:
Lykke til :happy:
 
Tror spotting er ganske normal ja, selv om jeg hadde vanlige mens på synarela selv.:shy:
Det var en enormt skuffelse første forsøket når jeg måtte gå noen dager til på medisin er men var forberedt på det på andre forsøket, da jeg ikke kjente så mye i eggstokkene men man reagerer jo forskjellig. Noen dager til eller fra betyr egentlig ikke så mye men akkuratt når en står i det betyr 2-3 dager ekstremt mye :shy:
Lykke til :happy:

Ja, rart hvordan et par dager kan virke så utrolig mye :shy: Takk!


Kjenner det mer og mer i eggstokkene føler jeg, føles virkelig som det skjer noe der! :) Bare en dag igjen til kontroll :happy:
 
Ja, rart hvordan et par dager kan virke så utrolig mye :shy: Takk!


Kjenner det mer og mer i eggstokkene føler jeg, føles virkelig som det skjer noe der! :) Bare en dag igjen til kontroll :happy:
Godt tegn at du kjenner noe skjer :)
Masse lykke til imorgen
 
Herregud for en berg og dalbane dette er. Advarer på forhånd om syteinnlegg.

Vært på kontroll i dag, og var egentlig ganske optimistisk på forhånd. Kjente stresset i dag tidlig, og gledet meg bare til å bli ferdig.
Tok kontrollen på lokalsykehuset, og den begynte med at vi ikke hadde fått med noen av skjemaene eller infoen vi skulle hatt med fra Oslo. Kontrollen ble gjennomført allikevel, og legen skrev ned det hun fant, og bestilte de blodprøvene hun trodde vi skulle ha. Rart hvordan sånne små ting blir utrolig stressende og vanskelige, men jeg ble kjempestresset, og så for meg at infoen som ble sendt til Oslo kom til å være mangelfull, blodprøvene kom til å være feil og at vi kom til å måtte begynne helt på nytt (ja, total krisemaksimering:joyful:).
På vei til jobb kjente jeg at kroppen virkelig ikke var med, skjelven og nummen og vondter. måtte ringe mannen som kom og henta meg og kjørte meg hjem. Endte med panikkanfall i bilen og total utflating hjemme. Altså, denne prosessen sliter så på psyken. Leser mye i dagbøker her selv om jeg ikke er så flink til å kommentere, men jeg beundrer de som står i denne prosessen i lang tid. Hadde en så reaksjon på bittelitt motgang, så lurer på hvordan fortsettelsen på dette vil bli, med all medgang og motgang det medfører.

Så ringte sykepleieren fra Oslo, de riktige prøvene var tatt og det eneste vi må gjøre er å justere opp dosen, vente på blodprøvesvar i morgen og dra på kontroll på mandag. Føler meg skikkelig teit som reagerte så sterkt på noe som egentlig var helt i orden :shy:

Så, alt i alt, kroppen har reagert som forventet og prosessen fortsetter, og jeg skal ligge i sofaen og roe ned kroppen resten av kvelden.
 
Herregud for en berg og dalbane dette er. Advarer på forhånd om syteinnlegg.

Vært på kontroll i dag, og var egentlig ganske optimistisk på forhånd. Kjente stresset i dag tidlig, og gledet meg bare til å bli ferdig.
Tok kontrollen på lokalsykehuset, og den begynte med at vi ikke hadde fått med noen av skjemaene eller infoen vi skulle hatt med fra Oslo. Kontrollen ble gjennomført allikevel, og legen skrev ned det hun fant, og bestilte de blodprøvene hun trodde vi skulle ha. Rart hvordan sånne små ting blir utrolig stressende og vanskelige, men jeg ble kjempestresset, og så for meg at infoen som ble sendt til Oslo kom til å være mangelfull, blodprøvene kom til å være feil og at vi kom til å måtte begynne helt på nytt (ja, total krisemaksimering:joyful:).
På vei til jobb kjente jeg at kroppen virkelig ikke var med, skjelven og nummen og vondter. måtte ringe mannen som kom og henta meg og kjørte meg hjem. Endte med panikkanfall i bilen og total utflating hjemme. Altså, denne prosessen sliter så på psyken. Leser mye i dagbøker her selv om jeg ikke er så flink til å kommentere, men jeg beundrer de som står i denne prosessen i lang tid. Hadde en så reaksjon på bittelitt motgang, så lurer på hvordan fortsettelsen på dette vil bli, med all medgang og motgang det medfører.

Så ringte sykepleieren fra Oslo, de riktige prøvene var tatt og det eneste vi må gjøre er å justere opp dosen, vente på blodprøvesvar i morgen og dra på kontroll på mandag. Føler meg skikkelig teit som reagerte så sterkt på noe som egentlig var helt i orden :shy:

Så, alt i alt, kroppen har reagert som forventet og prosessen fortsetter, og jeg skal ligge i sofaen og roe ned kroppen resten av kvelden.
Husk du er full av hormoner og, men blir litt lettere sprø når det nærmer seg uttak..

Klem til deg. Godt at det gikk bra alikevel :)
 
Det er ikke noe rart med deg, du er ikke hysterisk, du er ikke teit, og du er ikke svakere enn noen andre. Dette er en megatøff prosess, og følelsen av uro og bekymring er konstant. Jeg har hatt mange sammenbrudd, og jeg har hatt en relativt grei vei til nå. Du kommer til å komme deg igjennom dette, og du blir et sterkere og bedre menneske av å lære å kjenne dine egne reaksjoner og følelser i sårbare situasjoner. Det kommer til å gå bra! Vi heier på deg alle sammen!
 
Husk du er full av hormoner og, men blir litt lettere sprø når det nærmer seg uttak..

Klem til deg. Godt at det gikk bra alikevel :)

Takk for det :) har vært inne og lest i dagboken din, og det er virkelig herlig å se magebilder og lese om veien for å komme dit. Kjenner på at det uansett er verdt det for å komme dit :happy:
 
Det er ikke noe rart med deg, du er ikke hysterisk, du er ikke teit, og du er ikke svakere enn noen andre. Dette er en megatøff prosess, og følelsen av uro og bekymring er konstant. Jeg har hatt mange sammenbrudd, og jeg har hatt en relativt grei vei til nå. Du kommer til å komme deg igjennom dette, og du blir et sterkere og bedre menneske av å lære å kjenne dine egne reaksjoner og følelser i sårbare situasjoner. Det kommer til å gå bra! Vi heier på deg alle sammen!
Takk for gode ord, det settes stor pris på! Det er så godt å høre fra andre i samme situasjon, at flere har vært gjennom sånne opplevelser og reaksjoner :)
Ble så glad på dine vegne av å se testen din i dag! Blir spennende å følge med på deg fremover :happy:
 
Har vært alene hjemme med hunden i helga. Tror det var godt for både meg og mannen å være litt fra hverandre, for nå gledes det til han kommer hjem senere i dag :) Godt å savne hverandre litt!

Kjenner mer i eggstokkene nå etter jeg økte dosen, så håper håper på fine eggposer på kontroll i morgen. Forhåpentligvis blir det første uttak snart :)
 
Takk for det :) har vært inne og lest i dagboken din, og det er virkelig herlig å se magebilder og lese om veien for å komme dit. Kjenner på at det uansett er verdt det for å komme dit :happy:
Takk :) godt at dagboken min kan gi håp
 
Blir noen dager til på gonal, og ny kontroll på onsdag :) den største folliklen var 16 mm, ellers var det 4/5 andre på mellom 10 og 12 mm. Aner ikke om det er få eller mange follikler (eller, jeg tenker vel at det ikke er spesielt mange..) men ble ihvertfall superlettet over å se at de har vokst slik de skal. Så blir det sannsynligvis uttak mot slutten av uka :D føles uvirkelig at vi endelig er her, etter så lang ventetid, og jeg kjenner forhåpningene stige.
Blir så utrolig lettet når legen sier at ting utvikler seg slik de skal, og tar meg selv i å tenke at dette kanskje faktisk kan gå på første forsøk, selv om jeg vet at sannsynligheten statistisk sett ikke er så høy på første forsøk.
Kjenner mer og mer at det skjer ting i kroppen, er konstant "øm" rundt eggstokkene, og hodepinen kommer når jeg er i aktivitet. Og helt ærlig synes jeg det er litt herlig å kjenne på kroppen at det faktisk skjer ting. :) Nå er vi virkelig i gang :D
 
Lykke til på kontroll idag. Så bra at alt virker å være i rute :happy:
 
Da blir det uttak på fredag og sannsynligvis innsett søndag :happy: han så 5 follikler som var i passe str, så da er det bare å vente og håpe det beste :nailbiting: :) Hadde håpet på flere, men han svarte så vagt på spørsmål om 5 follikler betyr maks 5 egg, så jeg vet ikke om det er noen mulighet for at de finner fler på fredag? Uansett setter jeg penga på de som er der, og håperhåper på at det blir ihvertfall vellykket videre så det blir innsett. Man trenger tross alt bare ett egg, så lenge det er det riktige :D
 
Back
Topp