Ønske om barn nr 3

Ladyb

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Augustbarna2024
Bestemte meg for å lage en dagbok, da veien til tredjemann ble litt lengre enn jeg så for meg.

Barn nr 1 kom som en liten overraskelse. Hadde bodd med mannen i 3 uker, så når mensen var forsinket «tvang» han meg til å ta en test. Den lyste to streker, jeg gråt og han smilte. 22 år gamle meg var ikke helt klar for å gå rett fra studielivet og over i mammarollen. Hadde faktisk første dag på ny jobb når jeg testet positiv. Etter litt tid vendte jeg meg til tanken, og nå kunne jeg ikke tenke meg noe annet.

Barn nummer to var nøye planlagt, tok ut spiralen i slutten av august og fikk positiv test i starten av oktober.

Denne gangen tok jeg ut p-staven i slutten av april. 15 mai fikk jeg positiv test, men det endte dessverre i kjemisk.

T.W.
10 juni fikk positiv test igjen, veldig svak. Men den var der. Fikk blødninger fra uke 5, hadde minimal stigning i hcg så fikk time på sykehuset. Var helt sikker på at det var en spontanabort, legen trodde også det. Men de fant hjertelyd. Hcg sted fra 3000 til 3400 på 9 dager, så stigningen var minimal. I uke 13+5 var jeg på tidlig ultralyd, her så vi en sprell levende liten baby. Nektet å ligge stille, men fikk de målingene vi trengte. Ble satt 2 uker tilbake, noe som var veldig rart, for da hadde befruktningen skjedd samme dag som positiv test. I uke 16 fikk jeg akutte smerter i ryggen og feber. Fikk legetime og trodde da det var nyrebekkenbetennelse. Fikk antibiotika, men klarte ikke helt å slå meg til ro. Bestilte derfor privat ultralyd påfølgende dag. Reiste alene inn til klinikken, og der fant jeg dessverre ut at babyen lå helt stille. Hjerte hadde slutter å slå. Fikk time på sykehuset dagen etter for å bekrefte og få tabletter for å klargjøre livmoren. Søndag fikk jeg enda flere tabletter og klokken 15 var bittelillebror født.
Fikk beskjed om å vente en menstruasjon før vi kunne prøve på nytt.

PP 1 fikk jeg spotting/blødninger 6 dpo, som varte 5 dager. 3 dager uten blødning, så kom TR.
PP 2 - 5 dpo i dag. Har vondt i nedre del av magen. Har hatt det mye siden vi mistet, så tenkte å ta en celleprøve om ikke dette prøveforsøket ikke går.
IKM 30/11, og har selvfølgelig begynt å teste. Må innrømme at jeg elsker å tyde tester, så første test røyk 4 dpo. Selvfølgelig blendahvit :laughing002
 
5 dpo og blenda test. Fikk nettopp rosa på papiret. Håper på festblødning og ikke mellomblødning:smiley-angelic001
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    1,8 MB · Visninger: 36
Så fint du har laget dagbok! Gleder meg til å følge veien din videre ❤️ nå må den sitte!! :love017
 
8 dpo i dag. Målingen gikk plutselig litt høyere opp, men regner med det kommer av svært lite søvn. Tar på med full jobb og videreutdannelse. Innlevering rett rundt hjørne som ødelegger :bookworm:

Foreløpig symptomer??
- metallsmak (supersåleppa, så usikker på om det faktisk er blod) :hilarious:
- spotter fortsatt, minimalt. Brunt siden 5 dpo.
- Har fått vondt på ene siden av ryggen. Kan komme av mye løft på jobb (bhg). Men hadde også slikt symptom sist jeg var gravid :bored:
Tok også en test, selvfølgelig:hilarious: Ettermiddag, testen har ligger 30 minutter. Føler jeg kan skimte noe, men lurer på om jeg kanskje har fått streksyn de siste dagene? Eller bare ønsketenking.

Her er det ribbesteking og husvask, mannen bestemte seg jo selvfølgelig for å invitere noen kollegaer til julemiddag. Han informerte om det for knappe to timer siden. Så nå blir det hæls i taket og tenna i tapeten :hilarious:
 

Vedlegg

  • FA4B3425-92BB-4C5A-8F3B-3547B65C597E.png
    FA4B3425-92BB-4C5A-8F3B-3547B65C597E.png
    276,3 KB · Visninger: 58
  • D916E725-8290-44D5-8BDA-DD9C0722CE72.jpeg
    D916E725-8290-44D5-8BDA-DD9C0722CE72.jpeg
    1,8 MB · Visninger: 64
Gleder meg til å følge med fremover. Vurderer å prøve på nummer tre selv neste år. Om med vurderer så mener jeg «jeg vil, mannen er usikker». Haha
Så spennende! Her var det helt likt, han også var usikker. Så ble plutselig minstejenta 3 år, og da kom savnet. Nå er han like investert som meg :p
Får håpe det samme skjer hos dere:)
 
8 dpo i dag. Målingen gikk plutselig litt høyere opp, men regner med det kommer av svært lite søvn. Tar på med full jobb og videreutdannelse. Innlevering rett rundt hjørne som ødelegger :bookworm:

Foreløpig symptomer??
- metallsmak (supersåleppa, så usikker på om det faktisk er blod) :hilarious:
- spotter fortsatt, minimalt. Brunt siden 5 dpo.
- Har fått vondt på ene siden av ryggen. Kan komme av mye løft på jobb (bhg). Men hadde også slikt symptom sist jeg var gravid :bored:
Tok også en test, selvfølgelig:hilarious: Ettermiddag, testen har ligger 30 minutter. Føler jeg kan skimte noe, men lurer på om jeg kanskje har fått streksyn de siste dagene? Eller bare ønsketenking.

Her er det ribbesteking og husvask, mannen bestemte seg jo selvfølgelig for å invitere noen kollegaer til julemiddag. Han informerte om det for knappe to timer siden. Så nå blir det hæls i taket og tenna i tapeten :hilarious:
Synes kanskje jeg ser noe på den jeg også :nailbiting:
 
dpo 9.
Tok selvfølgelig en test på morningen, etter 30 minutter kunne jeg svakt skimte en strek. Så måtte jo ta en til, men klarte å vente 3 timer uten å drikke noe særlig. Kunne skimte noe innen 5 minutter, så nå øker jo håpet. Håper virkelig den blir sterke i morgen :smiley-angelic001
Tempen var noe lavere i dag, men ikke uforventet da jeg endelig fikk litt etterlengta søvn :hilarious:

Symptomer
- småuggen - slet med å få i meg ribbe i går. Holdt nesten på å spørre om det var noe galt med maten :hilarious:
- spotter fortsatt litt brunt, håper det gir seg snart!
 

Vedlegg

  • D95B6D3D-874C-4A16-A464-541D2C5453C5.jpeg
    D95B6D3D-874C-4A16-A464-541D2C5453C5.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 76
  • D392B0DC-0ACE-4CEC-9EDF-10F631E6B4C7.jpeg
    D392B0DC-0ACE-4CEC-9EDF-10F631E6B4C7.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 71
  • AA419F91-1D72-4E14-B389-0FA8E5B172DF.png
    AA419F91-1D72-4E14-B389-0FA8E5B172DF.png
    283,2 KB · Visninger: 69
10 dpo
Må ikke lenger myse og snu testene i 1000 vinkler for å se streken :Heartred Overlykkelig og livredd, tør ikke egentlig stole på testen. Nå venter jeg bare på IKM, før jeg eventuelt forteller det til mannen. Han så litt ekstra på meg, når jeg ikke drakk vin i helgen. Så kan være at han alt har mistanke. Den brune spottingen har gitt seg heldigvis.
 

Vedlegg

  • 54FF393C-6AF2-4683-B94D-B170A2FB9D51.jpeg
    54FF393C-6AF2-4683-B94D-B170A2FB9D51.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 43
  • DCA021DD-A794-48C2-91CD-B048756FA90D.png
    DCA021DD-A794-48C2-91CD-B048756FA90D.png
    287,9 KB · Visninger: 37
14 dpo i dag, og ingen mens i sikte!
Testene har økt i styrke, så det er veldig godt. Bildene er fra 9 dpo til i dag. De to siste er tidligtest og vanlig test:Heartred

Symptomer
- vondt i korsryggen
- bitte litt ømme pupper
- utrolig hormonell. Gråter minst 5 ganger om dagen :hilarious:
 

Vedlegg

  • D4154934-566D-42EE-81C8-4142B80D394F.jpeg
    D4154934-566D-42EE-81C8-4142B80D394F.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 55
14 dpo i dag, og ingen mens i sikte!
Testene har økt i styrke, så det er veldig godt. Bildene er fra 9 dpo til i dag. De to siste er tidligtest og vanlig test:Heartred

Symptomer
- vondt i korsryggen
- bitte litt ømme pupper
- utrolig hormonell. Gråter minst 5 ganger om dagen :hilarious:
Så fine tester!! Gratulerer :Heartred
 
14 dpo i dag, og ingen mens i sikte!
Testene har økt i styrke, så det er veldig godt. Bildene er fra 9 dpo til i dag. De to siste er tidligtest og vanlig test:Heartred

Symptomer
- vondt i korsryggen
- bitte litt ømme pupper
- utrolig hormonell. Gråter minst 5 ganger om dagen :hilarious:
Se der ja :love7
 
14 dpo i dag, og ingen mens i sikte!
Testene har økt i styrke, så det er veldig godt. Bildene er fra 9 dpo til i dag. De to siste er tidligtest og vanlig test:Heartred

Symptomer
- vondt i korsryggen
- bitte litt ømme pupper
- utrolig hormonell. Gråter minst 5 ganger om dagen :hilarious:
Veldig fin økning! ❤️
 
Back
Topp