Ønske om barn når man er 40

Catstitch

Flørter med forumet
♡ Babymais2026 ♡
Hei hei dere.
Jeg ble ganske uforventet gravid i en alder av 40, men det endte i en SA i uke 10. :-/ for en uke siden :-/
Vi hadde vendt oss til tanken på en liten attpåklatt (har 3 fra før).
Hva anbefaler de med litt mer erfaring at vi gjør for at neste svangerskap skal bli vellykket?
Er det noe man burde be legen om å utrede? Etc.?
Takk

Åhh så leit å høre. Stor klem til deg! :Heartpink
Ville dratt til gynekolog og forhørt meg. Progesteronstøtte vil kanskje være aktuelt. Det begynner man med på 2dpo og går på til uke 12-13, tror jeg. Det gjør det lettere for at egget fester seg og for at man ikke aborterer i de første sårbare ukene.

Håper dere lykkes igjen med en ny spire snart! :Heartpink

Hei hei dere.
Jeg ble ganske uforventet gravid i en alder av 40, men det endte i en SA i uke 10. :-/ for en uke siden :-/
Vi hadde vendt oss til tanken på en liten attpåklatt (har 3 fra før).
Hva anbefaler de med litt mer erfaring at vi gjør for at neste svangerskap skal bli vellykket?
Er det noe man burde be legen om å utrede? Etc.?
Takk
Jeg har ikke erfaring med optimalisering av naturlig prøving, men ville bare si at jeg er lei meg for at dere mistet og håper spiren sitter neste gang :Heartred

Hei. Jeg planer også å bli gravid. Jeg er 40. Har vært gravid 7 ganger er det vel. Har 2 levende. Resten endte i sa /ma. Hadde også ma uke 16 i 2023.den va tøff.
Va gravid sist jul. Uplanlagt. Men spiren satt litt feil i magen. Og endte med masse blødning. Fikk sett hjerte. Og et par dager etterpå var alt over. Jeg har blitt utredet med masse prøver. Ingen feil. Jeg er bare uheldig. Har lite egg igjen. Så kjenner jo at jeg er lei.
Bruker progesteron støtte.
Sender stor klem til dere. Jeg gir ikke opp håpet om nummer 3.Har tatt pause fra prøvingen nå. Må fokusere på noe annet i livet.

Du kan prøve Q10 og :) best effekt etter kontinuerlig bruk, men gir visstnok bedre eggkvalitet.

Back
Topp