Ønske om barn <3 GRAVID

IMG_7348.jpeg

B1: 11+0

Ny uke! Nå går jeg inn i svangerskapsuke 12, og tenkte å lage en liten oppdatering hver nye svsk.uke med div symtomer osv.

Ukens «frukt»:
Trommevirvel… eeen plomme!! :cool14

Symptomer:
  • Kvalm, tar xonvea som tar det verste
  • Mye migrene (får ikke fortsette med migrenebehandling under sv.sk..)
Nedtellinger:
  • Tidlig ordinær UL: 12 dager
  • Fullført første trimester: 20 dager

Hadde en ny blødning denne uken, kortvarig og brunt. Vurderer derfor å få tatt en ny UL før TOUL siden jeg skal reise på ferie samme dag som UL, så om jeg har en MA vil jeg vite det før den dagen.. Vi får se! Ikke bestemt meg helt enda. Ellers vært en lite innholdsrik uke, men håper lille ligger å gror inni der :love017

Vært på en ekstra UL idag, bare for å roe nervene etter blødning her om dagen. Der var det en aktiv liten sak :love017 Vanskelig å få skikkelige målinger og bilder da den var så aktiv. Men fikk se at hjernen, hjertet, nakkefold og ansiktsstruktur var normalt :Heartred Godt å få roet nervene! Så får vi se hvor lenge det varer :hilarious: Jeg er helt noob på sånn nub-theory og sånn, men til dere som kan sånt; vises nub på dette UL-bilde?

IMG_7525.jpeg

Vært på en ekstra UL idag, bare for å roe nervene etter blødning her om dagen. Der var det en aktiv liten sak :love017 Vanskelig å få skikkelige målinger og bilder da den var så aktiv. Men fikk se at hjernen, hjertet, nakkefold og ansiktsstruktur var normalt :Heartred Godt å få roet nervene! Så får vi se hvor lenge det varer :hilarious: Jeg er helt noob på sånn nub-theory og sånn, men til dere som kan sånt; vises nub på dette UL-bilde?

Vis vedlegget 468719
Åååh så nydelig bebis :woot: :Heartbigred Jeg kan ikke noe om nub-greier dessverre :bag:

Vis vedlegget 468719
Fantastisk! :love017

IMG_7348.jpeg

B1: 12+0

Ny uke! Nå går jeg inn i svangerskapsuke 13, og tenkte å lage en liten oppdatering hver nye svsk.uke med div symtomer osv.

Ukens «frukt»:
Trommevirvel… eeen fiken!! :cool14

Symptomer:
  • Småkvalm, tar xonvea med halvveis effekt
  • Mye migrene (får ikke fortsette med migrenebehandling under sv.sk..)
Nedtellinger:
  • Tidlig ordinær UL: 4 dager
  • Fullført første trimester: 13 dager
Denne uken har jeg tatt NIPT og sendt avgårde til USA! Venter svar ila. neste uke, og er veeldig spent. Var på UL også denne uken, og det så alt bra ut - hun sjekket også bl.a. nakkefold, som også var normal. Så da ble jeg litt mindre bekymret for NIPT-resultatet :love2 Nå er det kun 4 dager til TOUL oooog avreise til Kreta, det blir så digg med endelig sommerferie og jeg skal kose meg gløgg :love017

B1: 12+2

Har endelig klart å funnet hjerterytmen med doppleren jeg har hjemme, og det letter skikkelig! Sjekker ca annenhver dag og det gjør at jeg får ro i sjelen på at lille enda lever :love2

Har endelig fått fortalt om graviditeten til alle våre nærmeste, så neste blir nå å dele nyheten med verden! Vi har TOUL og drar til Kreta samme dag, så tenker å ta med UL-bildene på ferie og fått tatt noen artige bilder for å dele :love017

Sendte NIPT til USA for en uke siden, så nå er det ikke lenge til vi får resultatene av det + vite kjønn :Heartpink:Heartblue

Myter om kjønn

Fulgte mytene om hvilke kjønn babyen er herifra: https://www.babyverden.no/gravid/myter-og-kjerringrad-om-barnets-kjonn/

Hår på leggene: Gutt
Søvn: Gutt
Føtter: Gutt
Partner: Jente
Mormorens hårfarge: Gutt
Morgenkvalme: Gutt
Mors utseende: Gutt
Brystforandringer: Gutt
Tall: Gutt
Urin: Gutt
Fysen på: Gutt

Hadde vært gøy om mytene faktisk stemte og jeg venter en gutt :D:Heartblue

IMG_7348.jpeg

B1: 13+3

Litt sen oppdatering, meeen ny uke! Nå er jeg i svangerskapsuke 14, og tenkte å lage en liten oppdatering hver nye svsk.uke med div symtomer osv.

Ukens «frukt»:
Trommevirvel… eeen lime!! :cool14

Symptomer:
  • Blir fort sliten og anpusten..
Nedtellinger:
  • Fullført første trimester: 4 dager
  • Ordinær UL: 37 dager

Siste uken har jeg altså ligget å koost meg i varmen på Kreta! Har vært deilig å få litt avbrekk fra alt, og bare kose seg med bading og god mat. Hjemtur imorgen, og gleder meg litt til hverdagen også. Virker som kvalmen har gitt seg helt, men tar fortsatt xonvea x2 på kvelden, så skal prøve å trappe ned når jeg kommer hjem - så får vi se om det faktisk har gitt seg :hilarious:

Samme dag som vi dro til Kreta, hadde jeg TOUL. Og der var en aktiv liten krabat, som jordmor tror er en gutt. Venter svar på kjønn på NIPT om få dager så avventer til det svaret før jeg sier meg helt enig :Heartblue

IMG_7588.jpeg

Gratulerer så mye med en liten, frisk guttebass i magen :talk017 :dummy::love7:Heartblue:hello2:binkybaby:love017:gen014:happy093:dance008:cool05:dance011

IMG_7348.jpeg

B1: 14+0

Ny uke! Nå går jeg inn i svangerskapsuke 15, og tenkte å lage en liten oppdatering hver nye svsk.uke med div symtomer osv.

Ukens «frukt»:
Trommevirvel… eeen kiwi!! :cool14

Symptomer:
  • Småvondter i korsryggen, men overlevbart
  • Blir fort sliten ved mye anstrengelse/høyintens trening

Oppnådde milepæler siste uken:
  • Få svar på NIPT
  • Finne ut av kjønn :Heartblue
  • Tidlig OUL på sykehus
  • Fullført første trimester

Nedtellinger:
  • OUL: 33 dager
  • 20+0: 42 dager
  • Termin: 184 dager

Idag går jeg offisielt inn i 2. trimester, og guud så spennende og skummelt! Begynner å bli mer ekte, så igår bestilte jeg babyseng og barnevogn på nett! Hjeeelp, så sykt! Og typen er i full gang med å rydde ut av rommet som skal bli barnerom. Har et mål om å skifte ut vegger på rommet, så må begynne litt tidligere. Hadde også trodd at det skulle bli rolige dager siden jeg er i svangerskapspermisjon, men det er altså så mye og store innleveringer på masterstudiet i tillegg til mye reising på samling, så har nok å henge fingrene i! Litt godt når det nå kun er venting og babybrygging :love2

B1: 14+4

Forsøkte nedtrapping av xonvea de siste dagene, men guri malla. Det ble tusen ganger verre enn før jeg begynte på de, og når jeg gikk på de så var jeg helt fin. Nå etter nedtrapping er det en kamp å pusse tenner, får av og til følelsen av at jeg kommer til å kaste opp, og ikke minst er jeg kvalm hele tiden :dead:
Så nå er det tilbake på dosen som funket og håpe det går bort igjen!!
Måtte bare skrive det i dagboken så jeg ikke glemmer det til neste gang:hilarious:

IMG_7348.jpeg

B1: 15+0

Ny uke! Nå går jeg inn i svangerskapsuke 16, og tenkte å lage en liten oppdatering hver nye svsk.uke med div symtomer osv.

Ukens «frukt»:
Trommevirvel… eeen sitron! :cool14

Symptomer:

• Småvondter i korsryggen, men overlevbart
  • Blir fort sliten ved mye anstrengelse/høyintens trening
  • Begynt å bli mer kvalm ettersom jeg trappet ned på xonvea..

Nedtellinger:
  • OUL: 26 dager
  • 20+0: 35 dager
  • Termin: 177 dager

Synes dagene nå når det er kun venting er laange.. Kjøpt inn litt utstyr, så nå er barnevogn+bilstol og barneseng kjøpt inn og montert :D Gleder meg til at jeg kan begynne å faktisk innrede rommet, nå er alt bare trykket inn i et rotekaos :hilarious:

IMG_7348.jpeg

B1: 16+0

Ny uke! Nå går jeg inn i svangerskapsuke 17, og tenkte å lage en liten oppdatering hver nye svsk.uke med div symtomer osv.

Ukens «frukt»:
Trommevirvel… eeen avokado!! :cool14

Symptomer:
  • Kvalmen har tatt seg veldig opp :hungover:
  • Sliten.. sliten.. og enda mer sliten!
  • Mye migreneanfall (får ikke behandling i svangerskapet)
  • Ser bare feit ut.. Hadde man ikke vissta at jeg var gravid så hadde man ikke kunne gjettet det!

Oppnådde milepæler siste uken:
  • Svangerskapskontroll
  • Slutte på progesteronstøtte

Nedtellinger:
  • OUL: 19 dager
  • 20+0: 28 dager
  • Termin: 170 dager

Nå er kvalmen verre enn noen gang.. Få sekunder unna å kaste opp når jeg pusser tenner, og mye mat gjør at jeg vil kaste opp etterpå.. I tillegg har migrenen tatt helt av, så jeg er lite velfungerende for tiden. En positiv ting da - nå har jeg endelig tatt min siste progesteron! Så ferdig med det griseriet!! Ellers lite som skjer. :dead:

IMG_7348.jpeg

B1: 17+0

Ny uke! Nå går jeg inn i svangerskapsuke 18, og tenkte å lage en liten oppdatering hver nye svsk.uke med div symtomer osv.

Ukens «frukt»:
Trommevirvel… et granateple!! :cool14

Symptomer:
  • Uggen, men xonvea hjelper heldigvis bedre for tiden!
  • Sliten.. sliten.. og enda mer sliten!
  • Mye forskjellig mataversjoner
  • Mange nærsynkoper

Nedtellinger:
  • OUL: 12 dager
  • 20+0: 21 dager
  • Termin: 163 dager

Kjedelig lite som skjer på gravid-fronten. Ser fortsatt kun litt tjukk ut - ikke gravid. Sliter med at jeg blir veldig uvel av å stå oppreist/gå sakte, er på nippet til å svime av hvis jeg står rett opp og ned mer enn 5 minutter.. Og får veldig høy puls i de situasjonene, men BT ok, så vet ikke helt hva det er fornoe. Er ikke svimmel!
Ellers er sofaen min gode venn for tiden hehe, og mye søvn is needed :hilarious:

IMG_7348.jpeg

B1: 18+0

Ny uke! Nå går jeg inn i svangerskapsuke 19, og tenkte å lage en liten oppdatering hver nye svsk.uke med div symtomer osv.

Ukens «frukt»:
Trommevirvel… en pære!! :cool14

Symptomer:
  • Mye forskjellig mataversjoner
  • Mye spenn over livmoren, blir verre ved bevegelse

Nedtellinger:
  • OUL: 4 dager
  • 20+0: 13 dager
  • Termin: 155 dager
Snart OUL, så det blir gøy! Stusser på at magen ikke popper fram, og vekten står helt stille. Virker som lille ligger veldig godt nede i bekkenet så det gir mye press. Spent på om han vokser som han skal, og det får vi vite om 4 dager på UL. Ellers fungerer jeg ganske godt i hverdagen, med unntak av litt ømhet/smerter i korsryggen ved mye/langvarig aktivitet. Enda ikke kjent noe spark eller noe sånt, håper det kommer snart!

Back
Topp