Ønske om barn <3 GRAVID

B1: 6+3

Litt opp og nedturer som vanlig! Blødningen som startet igår har så å si gitt seg, nå er det bare «rester» av brunfarge under tørk. Tok ny hcg for å roe ned sjelen og den var heldigvis good, så krysser fingrene for at det var helt uskyldig :love017 Skal ta en til hcg på fredag også. Har også UL snart, så da håper jeg på å få se en liten levende spire.

Nedtelling første UL: 7 dager:Heartred

HcG-målinger:
  • 3+4: 12
  • 4+1: 62
  • 4+3: 124
  • 4+5: 317
  • 5+2: 1389
  • 6+3: 10 578

EA56972D-506D-4CF1-9A8C-88181A15A335.png

B1: 6+4

Litta curveball igår da fastlegen (som egentlig er på ferie haha) ringte meg og ikke var fornøyd med hcg-økningen. Hun likte ikke at det ikke hadde doblet seg hver 48. time, i tillegg til blødningen. Hun satte meg derfor opp på time idag til en annen fastlege på legekontoret som også tar UL. Positivt overrasket over at han hadde mye bedre UL-apparat enn min lege, men det var fortsatt utvendig. Han så fostersekk og anlegg i livmor, så da fikk man iallefall utelukket exu. Han mente han så antydning til hjerteslag og bevegelse på fosteret, men vanskelig da det var så lite. Men jeg er fornøyd - også blir det spennende å se på innvendig UL på sykehuset neste onsdag, i tillegg til ny hcg-måling imorgen :love017

Nedtelling første UL: 6 dager:Heartred

B1: 6+5

Tok ny hcg-måling idag og vet ikke helt hva jeg synes.. Økning på 35% på to dager, og det er jo laangt unna dobling, men samtidig så er jeg jo over uke 6. Så er ikke helt i kjelleren, men forbereder meg på dårlig/ikke utviklet foster på UL neste uke..

Nedtelling første UL: 5 dager :Heartred

HcG-målinger:
  • 6+5: 14 252

B1: 6+5

Tok ny hcg-måling idag og vet ikke helt hva jeg synes.. Økning på 35% på to dager, og det er jo laangt unna dobling, men samtidig så er jeg jo over uke 6. Så er ikke helt i kjelleren, men forbereder meg på dårlig/ikke utviklet foster på UL neste uke..

Nedtelling første UL: 5 dager :Heartred

HcG-målinger:
  • 6+5: 14 252
Nei det stemmer ikkje, når verdiene går over 6000 så er det dobling kvar fjerde dag som er korrekt. Så det kan fremdeles gå helt fint med den lille spira di ❤️ virke for meg som om hCG utviklingen er ganske jevn, så det kan være heilt normalt for deg :smiley-angelic001

Nei det stemmer ikkje, når verdiene går over 6000 så er det dobling kvar fjerde dag som er korrekt. Så det kan fremdeles gå helt fint med den lille spira di ❤️ virke for meg som om hCG utviklingen er ganske jevn, så det kan være heilt normalt for deg :smiley-angelic001
Ja, økningen har alltid vært akkurat/rett over dobling, helt til siste to målingene. Så virker som det har vært litt labert hele veien, så stresser litt mindre med det pga det. Er liksom ikke nytt at det går i litt sakte tempo :love2

Jeg fikk chatgpt til å lage en graf der normal-linja er dobling hver andre dag fram til hcg er over 6000, da hver fjerde dag. Og hvis man ser på det så ligger jeg jo på/litt over normal-linja :love017 Skjønner ikke helt hva fastlegen stresser så sykt for..

3E436D8B-559C-4BF4-B892-3752A44C597F.png

B1: 6+6

Hurraa! Idag kan jeg krysse ut enda en milepæl - vi er nemlig forbi tiden (6+5) jeg hadde en SA første gang. Kjennes godt ut :Heartred Neste lik milepæl er 9+2 for å komme over tiden jeg hadde MA. Føles lenge ut, men samtidig så er det ikke noe annet å gjøre enn å vente og håpe at alt står bra til :love017

Helgen går til hundeutstilling i 38 grader og steksol, så det pælmes vann over en lav sko for å holde ut.. Både jeg og hundene er peist :hilarious:

Nedtelling første UL: 4 dager :Heartred (ikke lenge igjen!!)

Milepæler 1. trimester:
  • Positiv tidlig-graviditetstest 07.07
  • Positiv vanlig graviditetstest 09.07
  • Positiv CB digital 1-2 uker 10.07
  • CB digital 2-3 uker 16.07
  • CB digital 3+ uker 25.07
  • Uke 6+6: Kommet over tidspunkt for første SA
  • Uke 7+3: UL hos gyn på sykehus
  • Se hjerte slå
  • Uke 8+4: Første svangerskapskontroll hos jordmor
  • Uke 9+2: Kommet over tidspunkt for forrige MA
  • Uke 10+1: Privat UL hos Aleris
  • Tidlig OUL uke __
  • Fullført første trimester

Jeg fikk chatgpt til å lage en graf der normal-linja er dobling hver andre dag fram til hcg er over 6000, da hver fjerde dag. Og hvis man ser på det så ligger jeg jo på/litt over normal-linja :love017 Skjønner ikke helt hva fastlegen stresser så sykt for..

Vis vedlegget 466212
Fastleger har ikkje peiling. Har lest alt for masse her inne om fastleger som kommentere i hytt og gevær! Nok eit eksempel på at kvinnehelse er så sjukt nedprioritert. Skulle ønske me kunne fått mange kvinneklinikker med forskning på kvinnehelse og ein plass det kvinner i alle aldre og utviklinger, både prøvere, gravide og barsel kunne komt og fått GOD hjelp av folk som faktisk har peiling på det dei gjer. At dette ikkje eksistere e for meg heilt sjukt når ein høre kor mange kvinner i ulike faser som møte på inkompetente legers anbefalinger og råd som gjer ting værre.. og kor mange som slite som følger av dårlig kunnskap og tilbud til gravide.

Berre om ein sliter med hormoner og ubalanse så er fastleger sitt svar at ein må ta p-piller eller antidepressiva. Det e jo heilt insaine. Har jo ingenting med saken å gjer og vil berre skapa ein dårlig sirkel.

Sorry for at eg plutselig blåste ut i dagboka di :hilarious:

Fastleger har ikkje peiling. Har lest alt for masse her inne om fastleger som kommentere i hytt og gevær! Nok eit eksempel på at kvinnehelse er så sjukt nedprioritert. Skulle ønske me kunne fått mange kvinneklinikker med forskning på kvinnehelse og ein plass det kvinner i alle aldre og utviklinger, både prøvere, gravide og barsel kunne komt og fått GOD hjelp av folk som faktisk har peiling på det dei gjer. At dette ikkje eksistere e for meg heilt sjukt når ein høre kor mange kvinner i ulike faser som møte på inkompetente legers anbefalinger og råd som gjer ting værre.. og kor mange som slite som følger av dårlig kunnskap og tilbud til gravide.

Berre om ein sliter med hormoner og ubalanse så er fastleger sitt svar at ein må ta p-piller eller antidepressiva. Det e jo heilt insaine. Har jo ingenting med saken å gjer og vil berre skapa ein dårlig sirkel.

Sorry for at eg plutselig blåste ut i dagboka di :hilarious:
Preach! Helt enig dessverre. Og min opplevelse er at det er ikke nødvendigvis noe bedre med kvinnelige leger som man kanskje skulle tro. Det er alt for lite kunnskap om kvinnehelse generelt hos leger!

IMG_7289.jpeg

B1: 7+0

Ny uke! Nå går jeg inn i svangerskapsuke 8, og tenkte å lage en liten oppdatering hver nye svsk.uke med div symtomer osv.

Ukens «frukt»:
Trommevirvel… eeen kikert!! :cool14

Symptomer:
  • Uren hud
  • Småuggen hvis jeg ligger på sofaen
  • Mye luft i magen (raper mye)
  • Sensitiv for kroppslukt, ting lukter verre enn det er
  • Lite konfliktsky til tider hehe.. Sist for et døgn siden hadde jeg en krangel med en random mann på campingen (han fortjente det da..:hilarious:)

Oppnådde milepæler siste uken:
  • Kommet over 6+5 som var tiden jeg hadde SA for første gang

Nedtellinger:
  • Første UL på sykehus: 3 dager
  • Svangerskapskontroll jordmor: 11 dager
  • Privat UL: 22 dager
:wav

B1: 7+2

Angsten for UL imorgen tidlig begynner å synke inn.. Hjelpes. Blir helt svimmel og uvel når jeg tenker på å dra dit. Synd at det kun er dårlige opplevelser med det, men håper såklart på annet resultat denne gangen :Heartred Men det er så innprintet i meg at UL på sykehus = bekrefte SA/MA, så det er vanskelig å skifte om. Husker sist (MA) så angret jeg såå på at jeg dro på UL, for hvis jeg ikke hadde dratt så hadde jeg ikke visst, og kunne levd lykkelig uviten litt lenger. Jaja, imorgen får man iallefall svar på om det er utviklet så langt som det skal og om hjerte slår! Vil jo såklart vite hvis det har gått gærent denne gangen også, men det er noe med å bare kunne leve litt lykkelig uviten også.

Ellers i fin form, ingen nye symptomer. Kvalmen holder seg unna foreløpig!

Nedtelling første UL: 22 timer… :Heartred

Angsten for UL imorgen tidlig begynner å synke inn.. Hjelpes. Blir helt svimmel og uvel når jeg tenker på å dra dit. Synd at det kun er dårlige opplevelser med det, men håper såklart på annet resultat denne gangen :Heartred Men det er så innprintet i meg at UL på sykehus = bekrefte SA/MA, så det er vanskelig å skifte om. Husker sist (MA) så angret jeg såå på at jeg dro på UL, for hvis jeg ikke hadde dratt så hadde jeg ikke visst, og kunne levd lykkelig uviten litt lenger. Jaja, imorgen får man iallefall svar på om det er utviklet så langt som det skal og om hjerte slår! Vil jo såklart vite hvis det har gått gærent denne gangen også, men det er noe med å bare kunne leve litt lykkelig uviten også.

Masse lykke til på UL, håper du får en positiv opplevelse nå :smiley-angelic003 :Heartred

Åh husker så godt den følelsen - å endelig kunne gå fra en UL hos gynekologen med gode nyheter og en spire i magen - etter to timer der tidligere der jeg hadde vært der etter å ha mistet. Håper du får den ubeskrivelig gode følelsen og opplevelsen i morgen! :love017 Masse lykke til i morgen. Kjenner også igjen følelsen om å leve litt lykkelig uviten også. Men satser på at i morgen blir det å leve lykkelig viten videre :Heartpink

Masse lykke til på UL, håper du får en positiv opplevelse nå :smiley-angelic003 :Heartred
Åh husker så godt den følelsen - å endelig kunne gå fra en UL hos gynekologen med gode nyheter og en spire i magen - etter to timer der tidligere der jeg hadde vært der etter å ha mistet. Håper du får den ubeskrivelig gode følelsen og opplevelsen i morgen! :love017 Masse lykke til i morgen. Kjenner også igjen følelsen om å leve litt lykkelig uviten også. Men satser på at i morgen blir det å leve lykkelig viten videre :Heartpink
Tusen takk for støtten :Heartred

B1: 7+3

Da var første UL overstått og der var det en søt liten bamsemums med fiine hjerteslag. For en lettelse :Heartred Lille ble målt til 11,7mm/7+2 som er veldig nært! Såå fornøyd og lettet, og nå skal jeg dra til mamma ikveld å fortelle henne at jeg har blitt gravid igjen :love017

Nedtelling neste UL (privat): 19 dager :Heartred

Idag kan jeg krysse ut to ting på milepæl-listen!!

Milepæler 1. trimester:
  • Se hjerte slå :Heartred 06.08
  • Uke 12+4: Tidlig OUL
IMG_7315.jpeg

B1: 7+3

Da var første UL overstått og der var det en søt liten bamsemums med fiine hjerteslag. For en lettelse :Heartred Lille ble målt til 11,7mm/7+2 som er veldig nært! Såå fornøyd og lettet, og nå skal jeg dra til mamma ikveld å fortelle henne at jeg har blitt gravid igjen :love017

Nedtelling neste UL (privat): 19 dager :Heartred

Idag kan jeg krysse ut to ting på milepæl-listen!!

Milepæler 1. trimester:
  • Se hjerte slå :Heartred 06.08
  • Uke 12+4: Tidlig OUL
Vis vedlegget 466616
Hurra for gode nyheter og endelig en god opplevelse på UL! :love017:Heartred:Heartred

B1: 7+5

Da var nyheten delt til både min mor og arbeidsgiver! Mamma fikk vite på torsdag, og det ramler inn bilder av gamle babyklær hun har funnet fram fra jeg var liten - så hun er giret++ :hilarious: Arbeidsgiver gikk rett i gråtingen, for hun har akkurat fått baby selv så hun er ganske hormonell haha! Så det var jo hyggelig :love2 Om 11 dager har jeg siste arbeidsdag før permisjon og det føles såå rart! Selvfølgelig såfremst alt går bra denne gangen! Spent på hva jeg skal finne på i permisjonstiden :dance011

Nedtelling neste UL (privat gyn): 17 dager :Heartred

IMG_7348.jpeg

B1: 8+0

Ny uke! Nå går jeg inn i svangerskapsuke 9, og tenkte å lage en liten oppdatering hver nye svsk.uke med div symtomer osv.

Ukens «frukt»:
Trommevirvel… eeen oliven :cool14

Symptomer:

• Uren hud
  • Mye kvalm, blir veldig fort bilsyk også
  • Sensitiv for lukt
  • Ømme nipler

Oppnådde milepæler siste uken:
  • Første UL på sykehus
  • Fikk se hjerte slå :Heartred

Nedtellinger:
  • Svangerskapskontroll jordmor: 4 dager
  • UL hos fastlege: 11 dager
  • Vakter igjen før svangerskapspermisjon: 4

Last edited:
B1: 8+2

Kvalmen har kommet siigende.. Litt til og fra, men verst når jeg er hjemme. På jobb har det gått fint, utenom et par ganger hvor jeg har blitt bilsjuk som f**n, og det funker dårlig når man jobber bak i en ambulanse :hilarious: Heldigvis ikke mange vaktene igjen.. Det er vel kun 3-4 vakter igjen! Vurderer å få resept på kvalmestillende, men sjekket opp i pris og det koster jo så mye siden det ikke er på blåresept, samme som med progesteron. Det er liksom akkurat levelig, men hadde vært deilig å slippe. Har kjøpt inn masse toro ferdigmat, for jeg har ikke sjans til å lage mat, da spyr jeg :whacky011
Har også avbestilt privat UL da det koster så mye.. Og får jo sjekket hjerte og ca. størrelse på utv. UL hos fastlege. Men spørs om jeg ikke plutselig bestiller en time heh.. :angelic:

Nedtelling neste UL: 9 dager :Heartred

Back
Topp