Ønske om barn <3 GRAVID

Førstegangsmams

Glad i forumet
Marsfiolene 2026 ♡
Velkommen til min dagbok, hvor det er alt fra jubel og glede, til sorg og frustrasjon :Heartpink

Jeg og min forlovede føler oss nå veldig klar for å starte familielivet etter noen år med fokus på karriere. Vi begynte prøvingen i Oktober 2024 og det satt som et skudd med en gang, men endte i SA 6+5. Rett etter SA (før jeg fikk tilbake mens) ble jeg gravid igjen - noe som endte i MA 9+0. Vi hadde ikke helt sett for oss å miste 2 av 2 på rappen, så jeg fikk et enormt behov for å få det helt på avstand. Hadde også vært mye dårlig de ukene jeg var gravid. Vi ble derfor enig om at vi skulle vente litt med å prøve igjen, og hadde en pause februar-april før det begynte å klø litt for mye i fingrene hehe.. Er derfor i gang med prøvingen igjen. :love2

PP1 (Okt 2024):
Gravid 30.09.24-15.11.24 (46 dgr)
Termin: 10.07.25
SA 6+5

PP2 (Nov 2024):
Gravid 27.11.24-27.01.25 (61 dgr)
Termin: 05.09.25
MA 9+1

PRØVEPAUSE:
Februar-April 2025

PP3 (Mai 2025):
Ikke gravid

PP4 (Juni 2025)
Gravid uke 28+0
Termin 25.03.26

Milepæler 1. trimester:
  • Positiv tidlig-graviditetstest 07.07
  • Positiv vanlig graviditetstest 09.07
  • Positiv CB digital 1-2 uker 10.07
  • CB digital 2-3 uker 16.07
  • CB digital 3+ uker 25.07
  • Uke 6+6: Kommet over tidspunkt for første SA 02.08
  • Uke 7+3: UL hos gyn på sykehus 06.08
  • Se hjerte slå :Heartred 06.08
  • Uke 8+4: Første svangerskapskontroll hos jordmor 14.08
  • Uke 9+2: Kommet over tidspunkt for forrige MA 19.08
  • 19.08: Siste dag på jobb før svsk-perm
  • Få svar på NIPT
  • Finne ut av kjønn :Heartblue Gutt
  • Uke 12+4: Tidlig OUL på sykehus
  • Fullført første trimester 13+6
Milepæler 2. trimester:
  • Svangerskapskontroll 15+3
  • Slutte på progesteronstøtte 16+0
  • Kjenne liv
  • Ordinær UL 18+5
  • Halvveis i svangerskapet 20+0
  • UL 21+2
  • Levedyktig 23+0
  • Kikhostevaksine
  • Glukosebelastning 24+1
  • Svangerskapskontroll uke 24
  • Fullført andre trimester 27+6
Milepæler 3. trimester:
  • Privat UL 29+2
  • Svangerskapskontroll uke 29
  • RS-vaksine
  • Svangerskapskontroll uke 32
  • Svangerskapskontroll uke 36
  • Fullbåren 37+0
  • Svangerskapskontroll uke 38
  • Svangerskapskontroll uke 40
  • Termin 40+3

Last edited:
Laget denne dagboken for to dager siden, og allerede angrer jeg på at jeg skrev at jeg skal vente til sensommeren hehe.. Det kløøøør i fingrene etter å starte på igjen :angelic: :angelic:

Blir nok kanskje å starte prøvingen om to sykluser.. Problemet er at jeg ikke har økonomien til januar-mars-baby, men samtidig vet jeg at jeg sliter med at jeg mister. Så for å «rekke» å ha noen mislykkede graviditeter så bør jeg begynne allerede nå, men samtidig hvis det sitter på første.. Veldig kjipt at det har blitt sånn at man nærmest «planlegger» å rekke miste noen runder på nytt før det sitter.

Blir nok kanskje å starte prøvingen om to sykluser.. Problemet er at jeg ikke har økonomien til januar-mars-baby, men samtidig vet jeg at jeg sliter med at jeg mister. Så for å «rekke» å ha noen mislykkede graviditeter så bør jeg begynne allerede nå, men samtidig hvis det sitter på første.. Veldig kjipt at det har blitt sånn at man nærmest «planlegger» å rekke miste noen runder på nytt før det sitter.
Skjønner tankegangen din! Helt idiotisk at det skal være med å styre planleggingen :shifty: Det har vært snakk om andre løsninger, så mulig det blir fikset men det er sikkert frem i tid. Jeg har prøvd i mange år, gitt opp, og nå begynt på’n igjen prøveperioder. Jeg har ikke tid til å vente (ikke bare fordi jeg er 38 år, men jeg ønsker så inderlig å bli gravid igjen så fort som mulig :Heartpink) så må bare finne en løsning for barnehage om jeg blir gravid nå, om det så blir avdragsfrihet på boliglån en periode eller noe :dontknow Du må selv bestemme hva som er riktig for deg (men jeg synes det var ganske gøy å lese at du vurderer å begynne å prøve om to sykluser :happy093)
Uansett, masse lykke til når PP begynner :happy:

Skjønner tankegangen din! Helt idiotisk at det skal være med å styre planleggingen :shifty: Det har vært snakk om andre løsninger, så mulig det blir fikset men det er sikkert frem i tid. Jeg har prøvd i mange år, gitt opp, og nå begynt på’n igjen prøveperioder. Jeg har ikke tid til å vente (ikke bare fordi jeg er 38 år, men jeg ønsker så inderlig å bli gravid igjen så fort som mulig :Heartpink) så må bare finne en løsning for barnehage om jeg blir gravid nå, om det så blir avdragsfrihet på boliglån en periode eller noe :dontknow Du må selv bestemme hva som er riktig for deg (men jeg synes det var ganske gøy å lese at du vurderer å begynne å prøve om to sykluser :happy093)
Uansett, masse lykke til når PP begynner :happy:
Ja det er kjipt.. Hvis det ikke går denne høsten så blir vi å kjøre på uansett tid for vil gjerne ha flere og kjæresten er 10 år eldre enn meg :)

Spennende å følge med deg og! Ikke lenge til du kan begynne å teste om du tenker det :angelic::Heartpink

Ja det er kjipt.. Hvis det ikke går denne høsten så blir vi å kjøre på uansett tid for vil gjerne ha flere og kjæresten er 10 år eldre enn meg :)

Spennende å følge med deg og! Ikke lenge til du kan begynne å teste om du tenker det :angelic::Heartpink
Ja er jo noe å tenke på når man vil ha flere ja :happy: Vi vil bare ha 1, min mann er også 10 år eldre men jeg er nesten 10 år eldre enn deg så vi har litt mindre tid å rutte med enn dere :laughing002

Nå har jeg undersøkt litt hvordan ståa er for å få barnehageplass utenom August i byen jeg bor i, og det virker som det ikke bruker å være helt umulig om man er villig til å bruke en annen barnehage enn førstevalg, og det er jeg 100% hvis det er det som står mellom å kunne prøve pånytt nå med en gang.. Så nå er jeg veeldig usikker på om vi bare skal hive oss i gang igjen.. Guri malla, blir aldri helt klok på meg selv :angelic: Da er det isåfall IKM 12/6, noe som jo er veldig nærme sensommeren (som var opprinnelig plan å vente til) hehe, men da blir termin i slutten av Februar.. Tenke tenke..

CD18 - Venter på EL :angelic:

Da har vi endelig tatt avgjørelsen, og vi tenker å kjøre full aksjelegging denne PP. Skummeeelt, men føles godt å være ordentlig i gang igjen. Venter enda på EL, som virkelig lar vente på seg.. Planen er å kjøre i gang med aksjelegging fra og med imorgen, og fram til EL - tilfelle testene ikke blir så sterke denne syklusen. Legger ved bilde av EL tester fra CD13-CD18. Alt av tips og triks tas imot :love2

IMG_5606.jpeg

CD19 - Positiv EL test :happy093

Her har det virkelig skjedd ting i løpet av 12 timer! Testet i går kveld rett før nattevakt, og da var den veeeldig negativ. Også testet jeg pånytt idag morgest etter nattevakt, og svipp så var den veldig positiv. Da er det bare å hoppe i høyet i en saabla fart :hilarious: Tidligere har jeg hatt økende EL-tester så vi har begynt å lagt aksjer når det starter å bevege seg oppover, men siden det ikke skjedde denne gangen så har vi enda ikke startet.. Men får mulighet først i kveld, også skal jeg fortsette med EL-testingen for å se utviklingen. Har også for «første gang» merket EL smerter (tror jeg), som har vært rivende smerter over venstre eggstokk. Tror ikke jeg har brukt å ha det, og isåfall har jeg ikke koblet det til EL.

Spennende, spennende.. Ikke lenge til jeg er i dpo-land :angelic::love2

IMG_5610.jpeg

Så gøy at dere er i gang! :happy093Krysser fingrene for at EL er rett rundt hjørnet :joyful:

Kan være litt vanskelig det der med EL-tester. Den syklusen jeg ble gravid med datteren vår fikk jeg ikke noen positiv EL-test. Tror det sterkeste jeg logget den syklusen var 0,3 et eller annet... Jeg har fått positive tester i noen sykluser, men jeg syns personlig det er lettere med temp. Forrige syklus kunne blodprøver bekrefte at jeg hadde hatt el, men den sterkeste testen jeg tok fikk 0,63. Jeg testet flere ganger om dagen i den perioden, men det var det sterkeste jeg fikk før den ble svakere igjen. Kan jo hende at du er som meg og ikke nødvendigvis får knallpositive tester?

Jeeeij for positiv test :smiley-bounce012 :cool05:dance008:gen014:talk017

Happy humpings:cool14:sex

Så gøy at dere er i gang! :happy093Krysser fingrene for at EL er rett rundt hjørnet :joyful:

Kan være litt vanskelig det der med EL-tester. Den syklusen jeg ble gravid med datteren vår fikk jeg ikke noen positiv EL-test. Tror det sterkeste jeg logget den syklusen var 0,3 et eller annet... Jeg har fått positive tester i noen sykluser, men jeg syns personlig det er lettere med temp. Forrige syklus kunne blodprøver bekrefte at jeg hadde hatt el, men den sterkeste testen jeg tok fikk 0,63. Jeg testet flere ganger om dagen i den perioden, men det var det sterkeste jeg fikk før den ble svakere igjen. Kan jo hende at du er som meg og ikke nødvendigvis får knallpositive tester?
Har ofte ikke hatt så veldig positive tidligere nei, så mistenker at den jeg har idag er så sterk som den blir - så det blir spennende å se :D

CD20 - Fortsatt stigende EL tester :love2

Tror EL testene enda stiger, til tross for noe lavere tester igår ettermiddag - tror det var pga tynn urin. Fikk lagt aksjer igår ikveld, og prøvde imorgest uten hell.. Blir nok å prøve på en runde til ikveld for å helgardere oss! Gleder meg til å komme til dpo-land :angelic:

IMG_5630.jpeg

CD20 - Fortsatt stigende EL tester :love2

Tror EL testene enda stiger, til tross for noe lavere tester igår ettermiddag - tror det var pga tynn urin. Fikk lagt aksjer igår ikveld, og prøvde imorgest uten hell.. Blir nok å prøve på en runde til ikveld for å helgardere oss! Gleder meg til å komme til dpo-land :angelic:

Vis vedlegget 461487
Dette blir spennende :smiley-angelic003 :Heartpink

CD21 - EL :happy093

Da er EL testene på vei nedover, så regner med jeg har EL idag. Fikk lagt aksjer på kvelden i overigår og igår, så krysser fingrene for at det holder. Gleeder meg til å kunne begynne testingen.. Tenker å teste 7dpo, for noe lenger greier jeg ikke å vente - men erfaringsmessig har jeg først positiv test på 8dpo :hilarious:

1 DPO - Endeliiig har jeg entret dpo-land :talk017

Deilig å endelig kunne sette meg tilbake å bare vente på å starte testingen :hilarious: Tror det er for tidlig å skulle kjenne på noe (?), men var sykt varm i hele natt og har hatt stikking i livmor inatt.

Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og krysse fingre og tær :smiley-angelic001

2 DPO :headphone:

Teller ned dagene til jeg kan begynne å teste :hilarious: Tenker å teste på 7 dpo, men kan godt være jeg ryker på en test 6 dpo til tross for at jeg vet det ikke er vits heh.. Så prøver å vente til fredag neste uke! Ellers sa samboer at han følte på seg at det satt denne gangen, så får satse på at magefølelsen hans stemmer :love2

Teller ned dagene til jeg kan begynne å teste :hilarious: Tenker å teste på 7 dpo, men kan godt være jeg ryker på en test 6 dpo til tross for at jeg vet det ikke er vits heh.. Så prøver å vente til fredag neste uke! Ellers sa samboer at han følte på seg at det satt denne gangen, så får satse på at magefølelsen hans stemmer :love2
Spennende - gleder oss til testingen begynner, håper på spire :smiley-angelic001

Det samme har min mann sagt også. Får se om magefølelsen stemmer :laughing002

Lykke til!

Back
Topp