Ømt

Tiaso

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Det er i morgen 8 uker siden fødsel og jeg er framdeles litt øm i underlivet. Er også et sted hvor det kjennes ut som det ikke er grodd ordentlig, kan gjøre litt vondt når jeg går på do og er redd stingene datt ut for tidlig eller noe. Ble sydd ganske mye, men det ble ikke sjekket på kontrollen hos legen. Det er ikke veldig vondt, men har ikke turd ha sex pga. det. Noen andre som ble sydd mye som har det sånn? Hvor lenge er det normalt å være øm?
 
Det er normalt å være øm ganske lenge etterpå, men du kan med fordel be legen/gynekolog/jordmor om å ta en liten titt, så de ser at alt er som det skal.

Ikke ha samleie før det slutter å gjøre vondt, det er veldig viktig at du ikke presser deg. Det kommer i gang igjen tidsnok. :)

Sårene er forlengst grodd, med mindre det har blitt betennelse eller noe, men du kan jo ta et speil og kikke? :)
 
Det er normalt å være øm ganske lenge etterpå, men du kan med fordel be legen/gynekolog/jordmor om å ta en liten titt, så de ser at alt er som det skal.

Ikke ha samleie før det slutter å gjøre vondt, det er veldig viktig at du ikke presser deg. Det kommer i gang igjen tidsnok. :)

Sårene er forlengst grodd, med mindre det har blitt betennelse eller noe, men du kan jo ta et speil og kikke? :)
Får ikke sett ordentlig selv, men virker som et sår som bare nesten er grodd. Nesten så eg tror jm glemte å sy akkurat der eller at stingene falt ut for tidlig
 
Jeg ble sydd ganske mye selv og er innimellom øm på et sted! Opplever det som om det har vært litt hardt sydd igjen og at det må tøyes litt igjen på en måte! Var hos lege på 6 ukers kontroll og fikk beskjed om at det så veldig bra ut så regner med det bare vil bli bedre!
 
Arret mitt svidde/var ømt selv om det var helt grodd etter 4 uker. Var bare to sting da..
Men vi greide ikke å holde oss borte fra sex lenger, og etter da merket jeg ikke mer til arret :p var sikkert stramt og litt hardt og myknet litt? Uansett ikke en metode å anbefale vil jeg tro, må være bedre å få sjekket opp underlivet og at alt er ok før man peiser på. Kan jo være at ikke alle stingene har gått opp og? Jeg blir veldig irritert og øm uansett hvor jeg blir sydd, og det gror mye bedre uten sting .
 
Back
Topp