Ømme punkter utenpå magen

Skrapelodd

Blir kjent med forumet
Hei! Bare lurer på om noen andre har opplevd det samme..
Jeg merka det først på OUL da jordmor trykka ultralyddingsen på et konkret sted på magen, det var skikkelig vondt! Dumme meg sa ikke noe om det, vet ikke hvorfor..
Nå har jeg ikke vondt det samme stedet, men litt lenger opp, noen ulike punkter rundt navlen. Det er vondt når jeg trykker på dem. Men det er liksom vondt "utenpå" magen, kjennes ut som jeg er veldig øm og støl. Noen ganger gjør det vondt på samme sted hvis magen blir litt klemt når jeg sitter fremoverbøyd.
Er dette normalt??:wtf:
 
Jeg har også litt sånn. Ikke vondt når jeg klemmer, men kjennes litt støl ut. Tenker at det ikke er noe å bekymre seg for:happy:
 
Kan være du er blitt litt øm etter ul hvis jordmor trykket veldig hardt? Kan fort bli ømme på en plass om noen trykker hardt. Jordmor trykket selv ultralydkolben ganske hardt når jeg var på oul, var litt øm utover dagen men da ga seg ila ettermiddagen.
 
Det samme skjedde med meg på oul på mandag, og når jeg sa fra så nevnte jordmor at det kunne være et punkt hvor flere ligamentbånd møttes tror jeg. Det var noe med ligamentbåndene og punkter i det minste. :)
 
Jeg tenker meg at det kan være der fosteret ligger. Har vært ømt på noen punkter på høyre side for min del, og jeg tenker dithen at der ligger babyen min :)
 
Jeg ble veldig øm på magen etter at jeg hadde vært på OUL. Men skal sies at jordmor trykket meget hardt med ultralydproben da hun undersøkte. Hun sa det var helt normalt å bli øm pga livmoren er en muskel.
 
Er også øm og synes det verker hvis magen kommer "i klem", f.eks hvis jeg bøyer meg eller lener meg fremover når jeg sitter.

Flere som har det slik?
 
Back
Topp