Ømme brystvorter av pumping

Skravlebøtta

Forumet er livet
jentene i juni13
Tenkte jeg skulle prøve å pumpe for første gang i går. Gutten min hadde vondt i magen og ville gjerne sutte på noe, men virket som om det ble værre når han spiste, så han bare vrei seg unna puppen. (Fikk i seg litt da, så han ikke var sulten hvertfall). Så for å få tømt litt så pumpa jeg begge puppene. Men jeg ble fryktelig øm i den ene brystvorta! Ikke sånn at det er sårt i huden, men vondt i selve brystvorta liksom. Håper det var forståelig.. Noen som har opplevd det samme? Jeg trodde ikke man skulle bli sår av å pumpe. Vet jo at folk pumper istedenfor å amme fordi de da blir mindre sår.. Forvirra her :S
Noen tips? Så i en annen tråd at det går an å bruke xylocain krem/salve..Men det er kanskje mer for sårhet i huden? Hmm

Vet ikke...har lite erfaring med pumping...men jeg syns også det er vondere å pumpe enn å amme... 

Det er helt klart ubehagelig å pumpe ja. Jeg blir også øm rundt brystvortene, men det var værre i starten. Virker som de har herda litt nå etter jeg ha pumpa endel ganger....

Jeg ble pumpet på sykehuset, da var jeg hoven i nipplene, så den de satte på puppen var for liten[8|] Kan det være det? Ellers ble den satt skeivt en gang, og da gnisset det så jeg fikk vondt... Det jeg har opplevd hvertfall. Lykke til[:)]

Kan æ bare slenge på et spm til ang pumping ? [;)] Har tenkt å prøve pumping, for å kunne være borte på dagen litt lenger enn 1 time liksom..Men har ikke lyst å gi melka på flaske siden jeg har hørt at ungen ikke vil ha pupp da lenger..Eller at ungen blir dårligere å suge på pupp. Hva skal man da gi med evt? Har hørt kopp, men hva slags kopp da?? (Er førstegangs[:D])

Litenogrund: Vi bruker medisinmål, sånn man får med når man kjøper hostesaft.

Det er vondt å pumpe om du har feil kopp på pumpa.... Du må få deg en kopp som suger på selve areola og ikke brystvorta. Medela sin kopp str 36-37 er den største og den er utrolig bra! [:D] Står sikkert noe om det på medela.com

Å, er det forskjell på det ja... greit å vite. Jeg har Phillips Avent manuell pumpe. Vet ikke om det går an å få den i forskjellige størrelser jeg. Jeg prøvde Medela elektrisk dobbel  pumpe på sykehuset og den fikk jeg ikke vondt av. Kanskje jeg rett og slett må kjøpe meg en Medela.. Hmm

Prøv å ikke pump med fullt vakuum. Fult mulig at pumpa suger hardere enn babyen og da er det vondt å pumpe seg

ORIGINAL: *April*

Det er vondt å pumpe om du har feil kopp på pumpa.... Du må få deg en kopp som suger på selve areola og ikke brystvorta. Medela sin kopp str 36-37 er den største og den er utrolig bra! [:D] Står sikkert noe om det på medela.com

Sign detta!! Som jeg skrev lengre opp, det kan ha mye å si! De måtte finne større kopp til meg på sykehuset! [:)]

ORIGINAL: tullemor79

Prøv å ikke pump med fullt vakuum. Fult mulig at pumpa suger hardere enn babyen og da er det vondt å pumpe seg

Er det mulig å regulere det med manuell pumpe da? Er ikke veldig dreven på dette her..

Back
Topp