Ømme bryst

ønskebarn<3

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
Mailykke 2018
Hei damer : )

Hadde positiv el test 28/5. (onsdag)
Har nå fått helt sinnsykt ømme bryster. De føles større, tyngre, og vonde. Tror dere det kan være tegn på graviditet så tidlig?

Forrige mnd fikk jeg en positiv g.test men så bare negative tester. Hadde også veldig ømme bryst da men så kom mensen forsinket.

Egget slipper etter positiv el-test, så du er ca 3 dpo som egentlig er for tidlig for symptomer. Men jeg har erfart at ingenting er skrevet i stein, så kanskje er du gravid, men jeg tror ikke ømheten kommer av graviditeten nå så tidlig, heller at progesteronet øker når egget har sluppet.

Egget slipper etter positiv el-test, så du er ca 3 dpo som egentlig er for tidlig for symptomer. Men jeg har erfart at ingenting er skrevet i stein, så kanskje er du gravid, men jeg tror ikke ømheten kommer av graviditeten nå så tidlig, heller at progesteronet øker når egget har sluppet.
Der er litt underlig det der, og eg har tenkt mykje på det i det siste. Eg har jo også tenkt at alle "syptomer" før embryoet har festa seg og det produseres hCG er berre kroppen som tuller eller andre hormoner som ikkje er pga graviditet. Men så ser eg igjen og igjen fleire som får samme symptomer når dei er gravide, så tidlig som 3-4dpo. Så eg har tenkt, er det egentlig så rart om kroppen får beskjed om at egget er befruktet? For ein unik kreasjon kroppen vår er liksom. Og det er jo tusenvis av følere som leder cella/blastoen ned i livmor, kanskje dei har ein evne til å gi beskjed videre? Altså at dei merker at blastoen gir ifra seg noko form for hCG eller no, som kroppen får signaler om?

Eg ser for meg desse følerne berre "Hey guys, the spermcell made it, its inside!!! :sign19Its doubling, and doubling again:excited001! Quick, tell the brain we have a upcoming embryo ready to load in the uterus!!:dummy1:"

Og ja, sjølvsagt snakke dei engelsk, da-a. Og på den måten så forberede kroppen seg sjølv om hCG ikkje har stege. Kroppen kan jo vite om graviditet anyways liksom, er jo ingenting som motbevise det iallefall:angelic:

Der er litt underlig det der, og eg har tenkt mykje på det i det siste. Eg har jo også tenkt at alle "syptomer" før embryoet har festa seg og det produseres hCG er berre kroppen som tuller eller andre hormoner som ikkje er pga graviditet. Men så ser eg igjen og igjen fleire som får samme symptomer når dei er gravide, så tidlig som 3-4dpo. Så eg har tenkt, er det egentlig så rart om kroppen får beskjed om at egget er befruktet? For ein unik kreasjon kroppen vår er liksom. Og det er jo tusenvis av følere som leder cella/blastoen ned i livmor, kanskje dei har ein evne til å gi beskjed videre? Altså at dei merker at blastoen gir ifra seg noko form for hCG eller no, som kroppen får signaler om?

Eg ser for meg desse følerne berre "Hey guys, the spermcell made it, its inside!!! :sign19Its doubling, and doubling again:excited001! Quick, tell the brain we have a upcoming embryo ready to load in the uterus!!:dummy1:"

Og ja, sjølvsagt snakke dei engelsk, da-a. Og på den måten så forberede kroppen seg sjølv om hCG ikkje har stege. Kroppen kan jo vite om graviditet anyways liksom, er jo ingenting som motbevise det iallefall:angelic:
Haha you made my day. Morsomt. Håper det er et symptom men får vel vente litt med å teste : )

Hehe gøyale tanker. Egget blir ikke blasto før 5 dpo da, men kan jo godt hende det skjer noe i kroppen hvis egget er befruktet eller ikke. Det er bare så mange steg etter befrukting før man er gravid. Har heller mer tro på at symptomer kommer av økt progesteron som jo også skjer etter eggløsning :)

Noen mener at kroppen kan «vite» selv at egget er befruktet ja, men det er ikke vitenskapelig bevist.

Men slik jeg har forstått det så «skal» alle dpo-symptomer uansett om man er blitt gravid eller ei ligne gravidsymptomer da poenget med progesteron er å lage livmoren så embryo/babyvennlig som mulig, det skal jo av natur skulle kunne BLI en graviditet hver syklus, så dermed ligner det graviditet. Kroppen er fantastisk!! Jeg kjente sykt mye symptomer fra 2DPO sist, og tok det som at kroppen jobbet godt med progesteron-stigning, men kom ingen blastocyst som festet seg denne gangen :Heartpink

Noen mener at kroppen kan «vite» selv at egget er befruktet ja, men det er ikke vitenskapelig bevist.

Men slik jeg har forstått det så «skal» alle dpo-symptomer uansett om man er blitt gravid eller ei ligne gravidsymptomer da poenget med progesteron er å lage livmoren så embryo/babyvennlig som mulig, det skal jo av natur skulle kunne BLI en graviditet hver syklus, så dermed ligner det graviditet. Kroppen er fantastisk!! Jeg kjente sykt mye symptomer fra 2DPO sist, og tok det som at kroppen jobbet godt med progesteron-stigning, men kom ingen blastocyst som festet seg denne gangen :Heartpink
Det er ikkje vitenskapelig ubevist heller :cool:

Men, progesteron stigning har ein jo kvar einaste måned "heila" livet liksom, og likevell er det stor forskjell. Men eg har også hatt PP'er der eg har tenkt eg må nå vell væra gravid for eg kjenner på alt mulig:hilarious: men så plutselig så finnes det ting som ikkje skjer utenom når ein er gravid, og så henger det i lufta som ein funfact, og så plutselig har du prøvd i 20PP og kvar gang du blei gravid var det nokre unike symptom tidligere enn "mulig", og som aldri kom når du ikkje var gravid. Så då kan ein jo undres:confused013:gen014

Hei damer : )

Hadde positiv el test 28/5. (onsdag)
Har nå fått helt sinnsykt ømme bryster. De føles større, tyngre, og vonde. Tror dere det kan være tegn på graviditet så tidlig?

Forrige mnd fikk jeg en positiv g.test men så bare negative tester. Hadde også veldig ømme bryst da men så kom mensen forsinket.
Jeg får veldig ofte ømme bryster fra 3 dpo uten å være gravid :happy119 Men krysser fingrene for deg!

Jeg får veldig ofte ømme bryster fra 3 dpo uten å være gravid :happy119 Men krysser fingrene for deg!

Ja pleier også å ha ømme bryst men synes det var så voldsomt mye ømmere nå. Men får vel svar om to ukers tid ca (?)

Jeg har aldri hatt ømme bryster før, ante ikke hvordan det var før jeg ble gravid første gang. Rundt 4 dpo var brystene så ømme at jeg ikke kunne bruke BH og brystvortene var så såre jeg fikk vondt når skjorta traff. Fikk positiv test 9 dpo den gangen. Dessverre mistet jeg rundt uke 5, men ble heldigvis gravid igjen syklusen etter. Da hadde jeg ikke like ømme bryster så tidlig, det kom rundt uke 5-6. :) Jeg har absolutt trua på at kroppen kan merke sånt, selv om det ikke er bevist enda :happy:

Jeg hadde ømme bryster før positiv test fra litt etter eggløsning, men så ble de borte igjen før ømheten dukket opp igjen noen dager etter positiv graviditetstest. Jeg tolket det som om progesteronet gjorde puppene ømme, også begynte progesteronet å synke som det skal rett før IKM (ømheten forsvant), men så oppfattet kroppen at jeg var gravid (testet sent positivt) og satte i gang med prosessene som gjør puppene ømme igjen etter befruktning. Chattet med chat GPT om dette og den teorien var visst ikke helt på bærtur, men så vet man jo aldri helt når chat GPT er på bærtur heller. :laughing002

Puppene ble ømme på en litt annen måte etter implantasjonen. Da var kjertlene i puppene litt mer oppsvulmet og harde. :)

Back
Topp