Ømhet etter fødsel

DiaSusa

Forelsket i forumet
Hei!

Jeg lurer på hva dere som har født har av erfaringer angående ømhet etter fødsel. Det er nå 10 dager siden jeg fødte, en grei fødsel, men som endte med tangforløsning og ruptur grad 2b. Jeg har (overraskende) lite vondt i stingene og selve vagina, men jeg er sykt øm i setemuskulaturen. Ifølge barsel var det normalt, og jeg har heller ikke vondt, er kun øm.. Er akkurat som at setemusklene står i konstant spenn, både når jeg sitter, står, går og ligger. Noen med erfaringer som vet hvor lang tid før det går over?
 
Jeg hadde det også slik, med om rumpe. Hadde ikke revnet eller noe, jeg da. Lurer på om det tok 14 dager eller noe. Jeg var så anspent under fødselen, så kan være at jeg var støl pga av det, og at kroppen plutselig etter fødsel brukte andre muskler for å avlaste de som ellers var slitne i bekkenområdet...
 
Lenge siden jeg fødte, men jeg husker å ha følt meg mørbanka og øm ja. Det går over
 
Hadde ganske vondt nedentil i minst en mnd. Men det ble gradvis bedre g bedre :)
 
Var øm i rompa/halebeinet ca 2 uker.
 
Var helt mørbanka i flere uker etterpå. Etter et par uker begynte det å bli bedre i underlivet og setemuskulaturen, men halebeinet/korsryggen var øm i et par måneder.
 
Back
Topp