Øm/verk i livmor ved bevegelse

Mamma-til-3

Forelsket i forumet
Flere som opplever dette? Får fort vondt nederst i magen når jeg beveger meg eller gjør vanlig husarbeid. Eller visst jeg går med en litt stram bukse. Kjenner en del til både bekkenløsning og låsning ved bevegelse, men får ikke dette til å henge sammen med bekkenet.. er jo fremme i selve magen[emoji848]
 
Jeg var mer øm tidligere i svangerskapet, på samme måte som du beskriver det. Derfor måtte jeg begynne med gravidbukser eller annet som ikke strammet, men nå er det ikke så ømt mer. Var mest øm fra uke 10-14.
 
Jeg var mer øm tidligere i svangerskapet, på samme måte som du beskriver det. Derfor måtte jeg begynne med gravidbukser eller annet som ikke strammet, men nå er det ikke så ømt mer. Var mest øm fra uke 10-14.

Jeg går bare med gravidbukser, men syns noen av mamma dongeribuksene strammer litt, så prøver å hode meg unna de[emoji28]
 
Jeg har faktisk hatt det samme i dag og i går! Jeg er 15+3 tror jeg. Vet ikke hva det skyldes, men ble sykemeldt i går pga mange ting og tar livet helt med ro! Da kjenner jeg det ikke like mye! Skal på kontroll på tirsdag og får spurt om det da.
Blir det verre så kan du ringe jordmor og spørre, de har kanskje et betryggende svar på hva det skyldes?
 
Jeg har faktisk hatt det samme i dag og i går! Jeg er 15+3 tror jeg. Vet ikke hva det skyldes, men ble sykemeldt i går pga mange ting og tar livet helt med ro! Da kjenner jeg det ikke like mye! Skal på kontroll på tirsdag og får spurt om det da.
Blir det verre så kan du ringe jordmor og spørre, de har kanskje et betryggende svar på hva det skyldes?

Jeg er også sykemeldt/har hjemmekontor, så kjenner det ikke når jeg tar det rolig. Har hatt det i mange uker og prøvde å spørre legen sist jeg var der. Men hun snakket bare om at jeg kunne ha en urinveisinfeksjon, men det hadde jeg ikke, så ble ikke mye klokere der.
Gi en lyd da, visst du får et bedre svar![emoji4] er vel kanskje normalt dette som veldig mye annet[emoji85]
 
Jeg måtte bare sjekke hjertelyd i går og den var sterk og fin! Tror til og med jeg fikk noen spark/bevegelser inn i doppleren også!
Jeg betrygger meg med at jeg må ta livet med ro, jeg har holdt ett alt for høyt tempo og det fikk jeg virkelig kjenne på nå! Skal oppdatere om jeg får noen fornuftige svar i neste uke!
 
Jeg vet ikke om det er det samme, men på UL sa de til meg at jeg kunne kjenne smerte nederst i livmor, spesielt på siden, hvis jeg gjorde noen brå bevegelser eller lignende. Det var visst fordi livmoren strekker seg.
 
Jeg har også mye verk/er øm i området under navlen.. Spesielt hvis jeg har styra litt, men også ellers.. Tror ikke det er kynnere, da jeg bruker å kjenne de også ganske godt:confused:
Skal prøve å huske å nevne det for jordmor neste gang:)
 
Jeg har akkurat det samme daglig nå, men tenker at det er normalt med tanke på at det er mye som skal vokse og forandres der nede [emoji173]️
 
Det er ligamentsmerter, har det samme. Ringte jordmor etter det kom skikkelig smerte mens jeg gikk her om dagen. Tidligere har jeg bare kjent det litt på sidene, men hun mente det var ligamentsmerter og helt ufarlig så lenge det hadde gått over når jeg satt meg ned og ikke hadde blødning.
 
Det er ligamentsmerter, har det samme. Ringte jordmor etter det kom skikkelig smerte mens jeg gikk her om dagen. Tidligere har jeg bare kjent det litt på sidene, men hun mente det var ligamentsmerter og helt ufarlig så lenge det hadde gått over når jeg satt meg ned og ikke hadde blødning.

Det var fremme nede på magen jeg fikk skikkelig smerte her om dagen.
 
Opplevd det i alle tre svangerskap. Det er mye som skjer med kroppen og tenker det er helt normalt. Noen ganger er det så smertefullt at jeg må stoppe opp, men så gir det seg. Hos meg er det litt periodevis på noen dager før det roer seg igjen. Om du er bekymret kontakter du legen.
 
Kan man spørre om sånt på oul tro? Skal på ultralyd på mandag.
Får også sånne veldig vonde stikk ved brå bevegelser, men de går liksom over. Disse smertene her går ikke like fort over. Men får satse på at det er normalt.
Er gravid med fjerde barn men har forsatt like mange spørsmål[emoji1]
 
Back
Topp