Øm og vond mage.

Mandarinpiken

Forelsket i forumet
Er det noen som har opplevd at man får smerter i magen når man beveger seg? Kan kun gå noen meter før jeg føler jeg må sette meg ned på grunn av smerter. Kjennes ut som som treningsverk/ gangsperr. Var hos lege på mandag, men hun fant ikke noe gale. Blir veldig bekymret..
 
Har hatt veldig mye av det i det siste.. Akupunktøren min sa til meg at det nok skyldtes bekkenløsninga som har "satt seg" i muskulaturen rundt hele systemet der nede.. Jeg kjenner det langt ned i magen, og litt ut på sidene, liksom ved eggstokkene. Ikke noe godt :/
 
Det er ikke kynnere da? Kan av og til være ubehagelig og man kan bli øm i magen....
 
Har hatt veldig mye av det i det siste.. Akupunktøren min sa til meg at det nok skyldtes bekkenløsninga som har "satt seg" i muskulaturen rundt hele systemet der nede.. Jeg kjenner det langt ned i magen, og litt ut på sidene, liksom ved eggstokkene. Ikke noe godt :/

Ok. Har ikke hatt noen problemer med bekkenet, ennå, men kan det ha noe med det å gjøre allikevel?
 
Er magenusklene som skille ser, spurte legen da jeg var på 24 ukers kontroll.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har hatt mye vondt i magen om dagen jeg også.. Aner ikke hvorfor, og har også hatt en del menssmerter i ryggen.
 
Er magenusklene som skille ser, spurte legen da jeg var på 24 ukers kontroll.


Sent from my iPhone using BV Forum[/quote

Aha! Det gir jo mening:) vondt som pokker, men legen finner ingenting gale hverken med ul eller ved "trykking" på. :)
 
I de siste to dagene opplevde jeg flere kynnere og smerter i magen , føltes øm rundt magen. Har kraftige bekkensmerter så jeg tror at det har noe med det å gjøre.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Har noe av det samme jeg også, har vært mest vondt i lysken på begge sider, men nå er det oppover i magen også. Men bare fra navlen og nedover. Er der livmora sitter.
Er stort sett ømt når jeg bytter stilling. Tror ikke det er farlig, bare vondt.
 
Fikk tips om magnesium. Tok det i to dager og har ikke vondt lengre:).
 
Var på kurs på sykehuset om bekkensmerter her i uka som var, og det kan være bare muskelsmerter pga av hormonforandringene som påvirker bekkenmuskelaturen.
Smerter fra bekkenet kan kjennes i alt fra mage, rygg, bein og bekken. Jordmor vet sikkert mye om det.
 
Last edited:
Jeg har noe lignende, men det kommer bare hvis jeg går, feks jeg kan bare gå noen meter tur eller feks på butikk før det kommer stikkende smerter i magen, og jeg kjenner press nedover. En gang ble jeg også kvalm og dårlig. Jeg lurer fremdeles litt på hva det er, kanskje kynnere eller bare lysken. Har ikke noe problemer ellers når jeg sitter stille, ikke noe bekkenløsning eller noe. Ringte legekontoret men de sa at hvis det ga seg, så var det ikke noe farlig. Men jeg passer på å ikke utsette meg for formye gåing. Skal spørre jordmor om det nå til uka.
 
Back
Topp