Øm og hard mage

Mamma456

Andre møte med forumet
Er egentlig litt bekymret nå... I de siste dagene har jeg vært øm rundt/over navelen. Kan nesten ikke være nær uten at det "svir". Når babyen kommer borti fra innsiden kjennes akkurat samme smerter. I tillegg har jeg ganske hard mage konstant... Korsryggen har også verket litt i dag.. Muligens er jeg litt for aktiv.. Flytter og pusser opp så ikke enkelt å sitte stille... De siste dagene har jeg også hatt mye stikninger nedover...

Er andre graviditeten min og kan ikke huske at det var sånn sist

Noen andre som opplever/ har opplevd lignende? Eller som vet hva dette kan være?
 
Jeg var øm i/rundt navlen når magen begynte å komme...nesten som om noen satt på innsiden å strakk navlen mot høyre og venstre samtidig (om d gir noe mening:p). Etter en stund (periodevis i noen dager) med slikt ubehag kom navlen ut:eek:
Men d høres ut som du har noe mer sammensatt da, håper noen andre kanskje kan svare deg:)
 
Det kan kanskje høres ut som du har presset deg litt hardt? Forsøk å ta det med ro noen dager, og ta kontakt med legen din og forhør deg :) Blir det verre så ring føden og snakk med de der. Heller en gang for mye :) Stikkingen du nevner opplevde jeg også, ofte i sammenheng med løft eller jobb. Da måtte jeg rett og slett roe ned, og løfte mindre tyngde. Lykke til :)
 
Noen får jo også navlebrokk. Kan kanskje være det også? Hør med legen din :)
 
En venninne av meg viste seg å ha navlebrokk. Aldri vært plaget med det før nå i siste del av svangeskapet. Presset fra innsiden ble så stort at det ble vondt. Vill bare nevne det siden den tanken slo meg når jeg leste innlegget ditt....
 
Ser de over her nevner navlebrokk...jordmor tror d er navlebrokk jeg har fått. Så om d skulle være d du har er d ubehagelig frem til navlen stikker ut, jeg har ikke kjent noen verdens ting etter d:)
 
En venninne av meg viste seg å ha navlebrokk. Aldri vært plaget med det før nå i siste del av svangeskapet. Presset fra innsiden ble så stort at det ble vondt. Vill bare nevne det siden den tanken slo meg når jeg leste innlegget ditt....
Hennes navle poppet aldri så hun hadde smertene hele veien - jenta hennes ble tatt med keisersnitt 3 uker før termin (18 mai) og hun er enda øm men legen sier det skal gå over av seg selv når alt "er på plass slik det var før" :)
 
Ja, ringte jordmor i dag og hun nevnte også det. Så skal inn for å sjekke på torsdag. Så da håper jeg å få noe svar..
 
Back
Topp