Øm nedentil etter fødsel

bringebæra2014

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Er 5 dager siden fødsel og jeg føler meg suuuperøm nedentil. Som en oppblåst og vond ballong :p Normalt? Flere i samme situasjon? Når gikk det evt over?
 
Jeg var øm i flere uker etter forrige fødsel. Husker at de to første ukene så ble det veldig ømt om jeg gikk/beveget meg. Kunne ikke trille noe turer som jeg var sååååå klar for :p måtte bare sy noen pyntesting så var nok ikke derfor!
 
Ni dager siden fødsel her og fremdeles ca like hoven synes jeg... Spurte på barsel hvor lenge det varte og fikk bare beskjed om at det forsvant etterhvert.... Innvendig rift så har sydd litt men ikke så ømt allikevel...
 
Jeg ble sydd en del sist,men gikk relkativt bra. Husker dog at jeg var så hoven at jeg en stund trodde legen hadde sydd sammen indre og ytre kjønnsleppe...... Det gikk seg heldigvis til og når hevelsen gikk ned var alt finfint :)
 
etter første fødselen var jeg øm over 2 mnd, jeg ble klipt og sydd (brukte tang), så stingene var skikkelig smertefulle. Jeg kunne ikke sitte i 2 mnd, måtte amme liggende. Kunne gå litt, så måtte jeg legge meg etter på.

håper at det blir mye bedre nå :)
 
Jeg var veldig øm hvertfall en ukes tid:) nå etter 2.5 uke føles det helt som normalt:)
 
Jeg var om i flere uker. En uke etter at stingene gikk begynte det å bedre seg.
Hvis du har sydd og di synes det er for vondt kan du kontakte jordmor å be henne se på det. Kanskje noe er for stramt?
 
Jeg revnet litt rundt bla. urinrøret, så var veldig spent på hvordan det ble å tisse, men det går overraskende bra, litt ømt på ene siden av og til når jeg sitter. Føler litt "press" bake når jeg hoster eller ler, er det normalt? Tenkte det kanskje kan være pga. pressinga under fødsel :p
 
Jeg føler med deg… Fødte også for 5 dager siden og er kjempe øm nedentil pga klipp og sying, pluss har vanvittig vondt i bryst/brystvorter (melka kom for fullt i går). Synes ikke det er noe gøy dette :-/
 
Tok vel 3-4uker før underlivet kjentes normalt ut igjen
 
Føler kanskje hevelsen min er blitt litt mindre....
 
Back
Topp