Øm mage

Orchidaceae

Glad i forumet
Assistert-jentene
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Er det noen andre som er øm i nederste del av mage? Jeg har det sånn i dag og merker jeg har kommet inn i bekymringsmodus igjen for tida... Jeg synes også den lille virker mindre aktiv enn han var. Var oftere og tydeligere spark før...
Er 25+3 i dag.
 
Ømheten i magen er borte nå. Det er kanskje normalt?
 
Høres ut som om det kan være kynnere. Prøv å ta d med ro hvis det kommer igjen. Ofte blir babyen også litt roligere når du har kynnere. Sjekk ut en av appene som har sparketeller. Så kan du begynne å holde rede på om baby beveger seg slik den pleier.
 
Babyen har også fortsatt stor plass å røre seg på, så det kan hende han har snudd seg slik at du kjebner mindre :)
 
Det er fra uke 28 at man bør kjenne regelmessige spark og babyen kan begynne å få ett mønster og rytme. Jordmora mi sa at man bør kjenne spark hver dag i den tiden og det skal være godt med liv.. men babyene er forskjellige og noen babyer's rytme trenger ikke å henge på greip ;).

Jeg er 28+2 uker på vei nå og jeg har i en ukes tid kjent kraftige spark til ulike tider på døgnet.. hvis jeg sitter krokete, så virker det som om han trykker hardt i mot slik at jeg må skifte sittestilling :hilarious:.

Ømheten i magen kan komme av mange ulike årsaker, men hvis du begynner å føle smerte eller sterkt ubehag så kontakt jordmor :happy:. Jeg er også øm innimellom, kan være at livmoren vokser også.
 
Tusen takk for beroligende svar :) Jeg lurer på om han har snudd seg igjen nå, for har kjent tydelige spark igjen i natt og i dag :D
 
Tusen takk for beroligende svar :) Jeg lurer på om han har snudd seg igjen nå, for har kjent tydelige spark igjen i natt og i dag :D
Så bra . Kan også ha noe å si hvor morkaken ligger. I ca uke 17 kjente jeg sparkene godt og plutselig i uke 19 kjentes det helt annerledes ut, da var sparkene mer dempet. Har vært på tul og oul, så fikk bekreftet at morkaken hadde flyttet seg foran .
 
Så bra . Kan også ha noe å si hvor morkaken ligger. I ca uke 17 kjente jeg sparkene godt og plutselig i uke 19 kjentes det helt annerledes ut, da var sparkene mer dempet. Har vært på tul og oul, så fikk bekreftet at morkaken hadde flyttet seg foran .
Aha, det var nyttig å høre :)
 
Jeg hadde skikkelig magesmerter på lørdag. Hadde vondt i nesten en time før jeg ringte føden og de ville ha meg inn for en sjekk. Var såpass vondt at mannen måtte hjelpe med å kle på meg klærne. Omtrent i det jeg kom inn på sykehuset gikk smertene over, og alt så fint ut og har ikke vært noe problem siden. De sa at det kunne bare være voksesmerter eller forstoppelse (selv om jeg ikke var forstoppet akkurat da). Livmorhalsen min hadde gått fra 7 cm til 4 cm, men siden jeg fremdeles var langt innenfor normalen var de ikke noe bekymret ☺️

Poenget mitt er vel bare at man kan få ganske vondt, uten at det nødvendigvis trenger å være noe farlig, men er du redd ville jeg ringt jordmor eller føden og hørt om råd.
 
Jeg hadde skikkelig magesmerter på lørdag. Hadde vondt i nesten en time før jeg ringte føden og de ville ha meg inn for en sjekk. Var såpass vondt at mannen måtte hjelpe med å kle på meg klærne. Omtrent i det jeg kom inn på sykehuset gikk smertene over, og alt så fint ut og har ikke vært noe problem siden. De sa at det kunne bare være voksesmerter eller forstoppelse (selv om jeg ikke var forstoppet akkurat da). Livmorhalsen min hadde gått fra 7 cm til 4 cm, men siden jeg fremdeles var langt innenfor normalen var de ikke noe bekymret ☺️

Poenget mitt er vel bare at man kan få ganske vondt, uten at det nødvendigvis trenger å være noe farlig, men er du redd ville jeg ringt jordmor eller føden og hørt om råd.
Det var godt at alt var bra! :) Det var også beroligende å høre at det ikke trenger å være noe galt selv om man har vondt. Det er jo lurt å sjekke det opp ja for å være på den sikre sida.
 
Back
Topp