Øm i munnen

norwegianwood

Betatt av forumet
MAI 2013
Hei dere!

Jeg har jo skjønt at gravide er utsatt for tannkjøttbetennelse. Nå er det skikkelig ømt når jeg tygger/biter tennene sammen, særlig rundt jekslene nede til høyre. Grunnen til at jeg spør dere til råds er fordi jeg aldri har hatt hull i tennene, så jeg vet ikke hvordan det kjennes ut. Kan det forvekles med å ha betennelse i tannkjøttet? Jeg blør ikke når jeg pusser tennene.
 
Det stemmer at gravide er mer utsatt for tannkjøttbetennelse. Det eneste tipset jeg kan gi deg er å være flink med tanntråd og tannpuss og hvis du synes det blir ekstra ille til tider kan du skylle en liten uke med Corsodyl ( men ikke for mange dager da det missfarger tennene litt ) Lykke til :-)
 
Jeg har heller ikke hatt hull i tennene, og uansett vanskelig å si hva du kjenner, men jeg var veldig øm i tannkjøttet forrige gang. Kunne få vondt i/rundt noen av tennene til tider, blødde mye når jeg pusset tennene, og hadde mer ising. Hittil denne gangen er det vondere enn normalt å pusse, og blør litt, men ellers ikke så mye sånne plager enda. Kan vel også nevne at det ofte kjennes ut som at jeg har hull i tanna når jeg har vært forkjølet.
 
Back
Topp