Øm i magen..

vesledue

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Septemberhjertene 2018
Jeg er så utrolig øm i hele magen. Det er værst oppe ved ribbeina og i nedre del av magen.. Flere som har det sånn? :/
Tenkte først at jeg bare er støl fra å kaste opp. Men har vært spyfri i 4 dager og ømheten har egentlig bare blitt værre..
Har aldri vært oppblåst eller forstoppa før, kan det være det? Føler meg stokk dum som faktisk får meg selv til å spørre om det men :p
 
Jeg er også veldig støl i magen til tider, både når jeg er oppblåst/ved forstoppelse og ellers! Aner ikke hva det kommer av, for det kommer og går litt hele tiden ;)
 
Høres ut som luft eller forstoppelse det ja.. jeg har slitt litt med det tidligere også, så jeg klarer heldigvis skille mellom det og andre smerter. Luftsmerter kan komme flere plasser i magen, og jeg har også kjent det lengre nede mot livmorområdet. Hadde jeg ikke visst det var luft hadde jeg nok blitt litt bekymret. Men luftsmerter er jo typisk for graviditet har jeg forstått, bare ikke en gøy side ved det ;)
 
Jeg har det også. Kommer og går litt. Jeg har ikke kastet opp, så kommer ikke av det. Trening har det også vært lite av. Men magen er full av luft, så tenker det er fordi magen strekkes litt i alle retninger. Kjenner det mest øverst ved ribbeina
 
Kan fort være luft eller forstoppelse... jeg blir gjerne litt kvalm av luft og forstoppelse, men det kan helt sikkert være litt inviduellt.. prøv med noe biola om det er lenge siden du har vært på do ;)
 
Tregt fordøyelsessystem er jo veldig vanlig ved graviditet! Selv tar jeg litt lactulose for at magen ikke skal stoppe helt opp. Ikke mye men nok til at jeg slipper å ha vondt!
 
Takk for svar damer! :) veldig betryggende at flere har det slik, selvom jeg ikke unner noen av dere det.
Har prøvd meg på biola og det nekter magen å beholde. Kanskje jeg skal prøve sånn lactulose, kjøpes det på apotek? :)
 
Takk for svar damer! :) veldig betryggende at flere har det slik, selvom jeg ikke unner noen av dere det.
Har prøvd meg på biola og det nekter magen å beholde. Kanskje jeg skal prøve sånn lactulose, kjøpes det på apotek? :)
Jupp :) Det får du på apoteket ;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp