Øm følelse under brystet /toppen av magen (gravid)

susy123

Betatt av forumet
Er det noen andre som har opplevd det?
Jeg er i uke 24 nå, og har kanskje den siste uken hatt en sånn øm følelse i toppen av magen (der BH går), stort sett fra midt på og litt mot høyre.

den kommer stort sett når jeg sitter og gjerne litt rett eller framoverbøyd/til siden osv.
Tror ikke jeg kjenner det når jeg står oppreist eller ligger.

Nesten så det er en litt sviende eller brennende følelse.

Var på kontroll for 10 dager siden, og har hatt bra blodtrykk og ingen uvanlig urinprøver.
Er tidvis hoven i leggene/føtten (ikke synlig, men kjenner det), men det tenker jeg er fordi jeg sitter på jobb i 8 timer hver dag.

Ville ringt lege eg. Da får du svar, uten synsing. Kan ringa legevakt. Då får du snakka med sjukepleier.

Klarer du å skille mellom muskulært og ribbein? Før lillegutten min ligger med rygg og hode på høyre siden av magen nå i uke 25 og opp mot ribbeina mine på den siden. Søstern kalte det for gnagsår på ribbeina :p

Og jeg er kjempe øm og føler meg støl og sliten i hele ryggen og brystkassa pga plasseringa hans og trykket mot ribbeina... *oppgitt* :p

Og jeg er kjempe øm og føler meg støl og sliten i hele ryggen og brystkassa pga plasseringa hans og trykket mot ribbeina... *oppgitt* :p
Er babyen så høyt opp "så tidlig" ?
Jeg føler det er en slags stølhet/ømt eller .. ja litt vanskelig å forklare.. Hvis jeg skal velge mellom muskulært og ribbein så er det muskulært..

Alle bilder jeg har sett så viser ikke de at lillegutt skulle være så høyt, men han er det. Jeg kjenner jo at han beveger hodet sitt :p

Men om din baby er så høyt oppe vet jeg ikke, men tenk over alle innvollene dine som flytter seg bakover og oppover. De vil jo kunne presse mot ribbeina de også.

Men om du er bekymret så kontakt legen din uansett. jeg vet at jeg har gnagsår på ribbeina, jeg vil ikke diagnostisere deg med det samme, bare fortelle deg at det finnes ;)

Alle bilder jeg har sett så viser ikke de at lillegutt skulle være så høyt, men han er det. Jeg kjenner jo at han beveger hodet sitt :p

Men om din baby er så høyt oppe vet jeg ikke, men tenk over alle innvollene dine som flytter seg bakover og oppover. De vil jo kunne presse mot ribbeina de også.

Men om du er bekymret så kontakt legen din uansett. jeg vet at jeg har gnagsår på ribbeina, jeg vil ikke diagnostisere deg med det samme, bare fortelle deg at det finnes ;)
Nei jeg "stresser" forsåvidt ikke :) Fikk time til jordmor i morgen tidlig, så da sjekker jeg blodtrykk/urin osv :) Kan godt være det er helt normalt

Back
Topp