Økt pigmentering

MolleBolle

Betatt av forumet
Snøkrystallene2021❄️
Er dere flinke til å bruke solkrem med høy faktor damer?
Husk at når vi er gravide så har vi økt pigmentering i huden, blir lettere brune og har lettere for å få pigmentflekker.

Er dere flinke til å bruke solkrem med høy faktor damer?
Husk at når vi er gravide så har vi økt pigmentering i huden, blir lettere brune og har lettere for å få pigmentflekker.
Jeg bruker faktor 50 i ansiktet bestandig, da jeg var så uheldig å få skikkelig pigmentflekker av yasmin p-piller ... pigmentflekkene går gradvis bort etter sommeren, så popper de frem igjen når sola kommer tilbake til våren o_O:yuck:

Jeg holder meg mest mulig i skyggen så jeg unngår å bruke så mye solkrem i graviditeten. Det har vært litt motstridende råd om solkrem er trygt for gravide så jeg unngår solbadeferie i år og begrenser bruken til dagene vi er ute hele dagen noe som dessverre blir ganske ofte likevel pga vi har en 3 åring :)

Bruker alltid solfaktor i ansiktet for å unngå tidlig aldring og pigmentflekker i utgangspunktet, men ekstra nøye nå. Sett så mange som får kloasma.

Ja, bruker solkrem. Men burde vel kanskje undersøke nærmere hvilken solkrem som er tryggest nå.

Jeg bruker 50 i fjeset fra før, da jeg plutselig fikk pigmentflekker over leppen og i skinnene når vi var i syden i fjord:mad::( på kroppen bruker jeg kun om jeg sitter å soler meg;)

Tåler sola veldig godt til vanlig, så blir spennende å se nå. Bruker jeg faktor over 10 her i Norge så får jeg overhodet ingen farge, det er helt snålt! Men blir nok til å passe godt på nå, hvertfall ansikt og nakke/bryst. Var på stranda søndag og mandag uten å bli brent ihvertfall, med faktor 10 og 15.

Tar det for beskyttelse av huden generelt, men er ikke redd for pigmentflekker fordi jeg har masse fregner fra før og flere pigmentflekker fra barndommen. Er vant til flekker. :hilarious: Er redd for kreft da... Så solkrem solkrem solkrem all the way. :joyful:

Smører meg og sønnen samtidig før vi skal ut :) bruker en som er populær fra apoteket med solfaktor 30 som jeg ikke husker hva heter men den er liksom for barn :hilarious:

Har rødt hår og fregner, så eg bruker faktor 50 på heile meg. Blir solbrent berre eg ser ut vinduet.

Tar det for beskyttelse av huden generelt, men er ikke redd for pigmentflekker fordi jeg har masse fregner fra før og flere pigmentflekker fra barndommen. Er vant til flekker. :hilarious: Er redd for kreft da... Så solkrem solkrem solkrem all the way. :joyful:

Viktig poeng ang kreft. Prøver å prente det inn i min uforskamma brune datter som aldri blir solbrent og dermed ikke ser poenget med å smøre seg!

Viktig poeng ang kreft. Prøver å prente det inn i min uforskamma brune datter som aldri blir solbrent og dermed ikke ser poenget med å smøre seg!
Ja, det er noe å tenke på! :happy: Blir sjeldent solbrent selv og får fort farge, men fikk en ny føflekk som vokste noe enormt på bare noen uker. Den fikk masse små sorte flekker på seg som ble til en stor klump (skikkelig ekkelt). Dette skjedde en tid tilbake da jeg solte meg en del mer enn vanlig. Måtte skjæres bort! Du kan aldri minne på for ofte :nailbiting:

Back
Topp