Økonomi

rosahårdått

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Hvordan gjør dere det? Felles?

Vi har felles her :) har en regningskonto som vi begge overfører penger til. Han fører over dobbelt så mye som meg da . Men jeg bruker min konto til å kjøpe mat med så det går til syvende å sist opp i opp :)
I tillegg Har han sin sparing å jeg min :)

Separat. Han betaler huslån, forsikring, kommunale avgifter strøm osv.
Jeg betaler mat, klær, ferie, tv, veiavgift og han får kr av meg hver mnd, alle kaller det at jeg betaler husleie. Men jeg tjener mer. Spare gjør vi hver for oss å.
Fungerer for oss :)

Vi har også felles :)

Ved lønn så regner vi på hva som skal til sparekonto (har hver vår, men det er egentlig felles det og :P samt en feriekonto), regningskonto og hva vi skal ha på brukskonto.
Bytter stort sett på hvem som tar regninga ved handling og tulleinnkjøp - fungerer veldig greit for oss ^-^

Hvordan gjør dere det? Felles?

Vi har felles her :) har en regningskonto som vi begge overfører penger til. Han fører over dobbelt så mye som meg da . Men jeg bruker min konto til å kjøpe mat med så det går til syvende å sist opp i opp :)
I tillegg Har han sin sparing å jeg min :)
Gjør det helt likt som dere, han tjener mer enn meg. Har egentlig egen matkonto men vi har glemt den litt bort:p så jeg betaler mat og ting til guttungen stort sett. Også har vi jo på en måte litt hver vi sitter igjen med evt da..

Veldig grei løsning egentlig :)
Ja absolutt:) hvis vi skulle betalt inn likt ville jeg vært skrapa og han sitti igjen med masse, og det vil jo ikke være rettferdig uansett. Og særlig når han får jobbe med hva han vil mens jeg må velge med hensyn til barn. Men er fornøyd med løsningen:)

Vi har felles. Han betaler husleien så betaler jeg strøm, tv, Internett, forsikring på bil osv. Han tjener mer enn meg så derfor tar han husleien som er den største utgiften. Mat kommer litt an på hvem som tar frem lommeboken først

Ja absolutt:) hvis vi skulle betalt inn likt ville jeg vært skrapa og han sitti igjen med masse, og det vil jo ikke være rettferdig uansett. Og særlig når han får jobbe med hva han vil mens jeg må velge med hensyn til barn. Men er fornøyd med løsningen:)
Samme her.. Eller ikke helt men hadde ikke hatt råd til å betale noe mat da eller kjøpt klær til ungene :p sånne ting bryr jo ikke han seg om å gjøre så da blir det min jobb :p
Han får å jobbe med det han vill å overtid når han vill :) jeg har en barnevennlig jobb :p men ville ikke byttet :D :D

Samme her.. Eller ikke helt men hadde ikke hatt råd til å betale noe mat da eller kjøpt klær til ungene :p sånne ting bryr jo ikke han seg om å gjøre så da blir det min jobb :p
Han får å jobbe med det han vill å overtid når han vill :) jeg har en barnevennlig jobb :p men ville ikke byttet :D :D
Så godt da:-) jeg har egentlig en kjedelig og litt tøff jobb, skulle gjerne valgt noe annet innenfor yrket mitt. Men han jobber borte så det begrenser seg.. men så tjener han relativt godt på det da:-)

Så godt da:-) jeg har egentlig en kjedelig og litt tøff jobb, skulle gjerne valgt noe annet innenfor yrket mitt. Men han jobber borte så det begrenser seg.. men så tjener han relativt godt på det da:-)
Er han borte lenge om gangen?
Min jobber bare 5 min fra huset heldigvis :)
Det begrenser seg mye med jobber ja. De fleste starter tidlig. Å vis ikke så slutter de seint så vi ikle rekker å hente

Alt felles (",)

Er han borte lenge om gangen?
Min jobber bare 5 min fra huset heldigvis :)
Det begrenser seg mye med jobber ja. De fleste starter tidlig. Å vis ikke så slutter de seint så vi ikle rekker å hente
Nei, nå er det bare mandag til torsdag heldigvis:-) Reiser grytidlig mandag og skal i utgangspunktet være hjemme før middagstid torsdag. Men han hadde en periode mandag til mandag og det liker jeg ikke. Nen det begrenser jo mine jobbmuligheter som sykepleier. Nå er jeg fast nattevakt og avhengig av barnepass når jeg jobber uke:(

Har en felleskonto som vi begge overfører lik sum til hver mnd. Dekker alt unntatt mat og fritid

Nei, nå er det bare mandag til torsdag heldigvis:-) Reiser grytidlig mandag og skal i utgangspunktet være hjemme før middagstid torsdag. Men han hadde en periode mandag til mandag og det liker jeg ikke. Nen det begrenser jo mine jobbmuligheter som sykepleier. Nå er jeg fast nattevakt og avhengig av barnepass når jeg jobber uke:(
Uff nei da er det ikke noe lett nei :(

Har hver vår konto, men fordeler regningene likt :) bytter på å kjøpe mat. Jeg kjøper alle klærne dq.

Felles.

Snakker sammen om store utgifter, og justerer hvis den ene tømmer brukskontoen sin.

Vi har en felles regningskonto og en felles husholdningskonto, har valgt å holde det separat:) så har vi hver vår sparekonto og brukskonto, vi kjøper klær, mat på jobb og alt Anna en vil måtte ha i løpet av en måned fra egen brukskonto:)

Vi har hver våre lønnskontoer. Men det spiller ingen rolle hvem som betaler hva, da vi alltid har hatt felles økonomi :)

Vi har felles økonomi, setter av et beløp hver på regningskonto, han et betydelig større beløp enn meg. Så setter vi et likt beløp på en felles mat/felles forbrukskonto som vi begge har kort til (veldig kjekt, fikk olutselig stålkontroll på hva vi brukte av penger...:p ) også sparer jeg til barnet og han sparer på en felles sparekonto. Alt som etter et år står tilgode på regningskontoen går inn på sparekontoen. I tillegg står vi begge igjen med egne "lommepenger" hver mnd, som skal dekke private kjøp. Mange kontoer kanskje, særlig i begynnelsen, men et system som funker veldig godt for oss :)

Back
Topp