Økologisk

chaatzy

Happy <3 overlykkelig 3barnsmamma <3
Septembermødre <3
Spiser dere mye økologisk?
Jeg var veldig flink før jeg flytta 40min unna der jeg bodde før.. Her er det nesten ikke økologiske varer å få tak i.. Det er så synd, med tanke på alle giftstoffene som er i maten som jeg vil unngå og at jeg helst ikke vil støtte opp ikke-økologiske produkter når jeg vet økologisk er så mye bedre.. Men når jeg må dra land og strand for å handle (har ikke lappen) så blir det til jeg går på nærbutikken med lite med utvalg i økologiske varer..

Nå skal myndighetene øke grensen for giftstoffene i mat som frukt, grønnsaker og korn for 3.gang i år..
 
Nei, jeg kjøper det som er billigst per kio og tenker ikke så mye over hva som er økologisk, dessverre :(
 
Helt klart økologisk! Anbefaler folk å lese seg litt opp på hva som faktisk er i maten vår av giftstoffer og medisiner. Vi vet ikke langtidsvirkningene. Men du er jo allerede bevisst på det - kvalitetmat er viktigere enn at det på død og liv må være økologisk :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg kjøper økologisk der dette alternativet finnes, og ikke er priset hinsides det fornuftige. Har heller ikke bil så mesteparten av handelen blir gjort på Kiwi og Rema1000 i nabolaget, og der er det jo ikke all verdens med utvalg. Handler noe grønnsaker på importbutikker der utvalg, kvalitet og pris er bedre, men tror det er dårlig med økologisk der gitt..
Og så har jeg siden jeg ble gravid byttet ut omtrent alt av kremer og hudpleieprodukter med merker uten parfyme og parabener :)
 
Handler en del på iherb også, iom jeg i tillegg ikke tåler melk og gluten. og de produktene i norge er hvertfall ikke økologisk på vanlige butikker.. Der jeg bodde før hadde vi en helsekostbutikk med alt fra kosttilskudd til grønnsaker og kakepulvermikser som var uten melk og gluten og alt var selvfølgelig økologisk.. Savner den butikken.. Dyrere ja, men blir helt gæern i muskler og ledd og får dårlig immunforsvar på å spise dårlig mat.. :/ Så etter svangerskapet skal jeg bli mye flinkere igjen.. orker ikke krangle med cravingsene :p
 
Jeg bor i gokk, så her handler jeg det som finnes..... Økologisk eller ikke.. Er gjerne ikke så mye å velge i....
 
Jeg bor i gokk, så her handler jeg det som finnes..... Økologisk eller ikke.. Er gjerne ikke så mye å velge i....
men om det hadde vært et alternativ hadde du valgt økologisk da? Er et av poengene mine.. Når det ikke er økologisk å finne noe sted så kjøper man det ikke.. Hadde alle butikker tatt inn mer økologisk hadde salget automatisk gått opp også.. :)
 
men om det hadde vært et alternativ hadde du valgt økologisk da? Er et av poengene mine.. Når det ikke er økologisk å finne noe sted så kjøper man det ikke.. Hadde alle butikker tatt inn mer økologisk hadde salget automatisk gått opp også.. :)
Svaret er: når det gjelder frukt go grønt - Ja, sannsynligvis, med tanke på sprøytemidler. Men når et gjelder norske melke- og kjøttprodukter - Nei, har et godt innblikk i norsk husdyrhold og kan ikke forstå at økologisk produsert er sunnere enn norsk konvensjonelt. (i utlanet er det imilertid en helt annen sak).
 
Dyrker litt grønnsaker, poteter og salat selv. Helt økologisk og veldig godt! ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp